برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، روابط عمومی نقش مهمی ایفا میکند. روابط عمومی در کسب و کار با توجه به کانالی که از طریق واسطههای معتبر برای برقراری ارتباط با افراد و گروهها ایجاد میکند به سازمان یا آن شرکت اعتبار میبخشد.
بدون هیچ گونه شکی، روابط عمومی چیزی فراتر از تنظیم کردن و ارسال مطالب و مقالات به روزنامه ها و رسانه های عمومی یا پست گذاشتن اعلان های مطبوعاتی است. حوزه گسترده روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را دربرمی گیرد که هدف اصلی همه آنها انتقال پیام هایی خاص با هدف مشخص است. مسئولیت مدیریت روابط بین شرکت و همه مخاطبان عام، به عهده خود شما خواهد بود.
روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی را که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند مورد پوشش قرار دهد. عدم توجه به روابط عمومی در شرکت، در نهایت باعث خواهد شد تا از رسیدن به موفقیت های چشمگیر دور بمانید.
روابط عمومی واسطه بین سازمان و مخاطبان آن است. فرقی نمیکند که کسب و کار شما چیست. آشنایی با روابط عمومی به شما کمک زیادی میکند. حتما تا به حال پیش آمده که واژه روابط عمومی در آگهیهای استخدام توجه شما را به خود جلب کند.
روابط عمومی به جای بازاریابی یا تبلیغات یک پوشش برای مشتریان و مخاطبان ایجاد میکند. البته در حال حاضر تبلیغات جزئی از فعالیتهای روابط عمومی محسوب میشود. لازمه موفقیت در روابط عمومی، درک عمیق از علاقهها و نگرانیهای ذینفعان شرکت است. متخصصان روابط عمومی باید بدانند چگونه با استفاده از تبلیغات که قدرتمندترین ابزار تجارت روابط عمومی است، به صورت مؤثر این نگرانیها را برطرف کنند.
در هر کسب و کاری که هستید، تأثیر روابط عمومی در کسب و کار خود را نادیده نگیرید. امروزه و در این فضای رقابتی، اگر برای تقویت و ارتقا برند خود برنامهای تدوین نکنید، برند آسیبپذیر میشود و از بین میرود. همانطور که گفتیم روابط عمومی عامل ایجاد مناسبات مطلوب بین سازمان و ذینفعان است به همین دلیل نمیتوان نقش روابط عمومی در ارتقا و توسعه برند را نادیده گرفت.
تبلیغات موفق نتیجه روابط عمومی موفق است.
تبلیغات و روابط عمومی دو مقوله جدا از هم با هدفهای متفاوت هستند ولی اگر در راستای هم عمل کنند، موفقتر و مؤثرتر خواهند بود. اگر روابط عمومی به درستی به وظایف خود عمل کند و اطلاعات لازم و کافی را درباره محصول و خدمات برای مشتریان ایجاد کند، تبلیغات تأثیرگذارتر میشود.
نقش روابط عمومی برای کسب و کار بسیار جامع و گسترده است و میتواند بر روی سود و منفعت یک سازمان تأثیر به سزایی داشته باشد. این تأثیر منحصر به زمان شروع کار شرکت یا سازمان نیست و برای همه زمانهاست. روابط عمومی تاکتیک خاصی از بازاریابی است که میتواند در بخشهای مختلف بازاریابی یک برند نیز اعمال شود.
روابط عمومی نقشهای گوناگونی را درجایگاههای متفاوت وشرایط متمایز ازیکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در ارتباطات درون سازمانی وبرون سازمانی ازمیان سایر نقشها نمایانتر و مهمتر است.
دست اندرکاران، ارتباط گران و متخصصان روابط عمومی بویژه در مراکز متولی مرتبط با حوزه های دانش بنیان، تولید، اقتصاد، کشاورزی، صنعت، دام و طیور، گردشگری و آموزشی و سایر رشته ها می بایست فضای پویا و با نشاط اجتماعی را فراهم کنند و از ظرفیت همه اقشار مردم بویژه نخبگان و مخاطبین استفاده کنند تا منجر به خلاقیت و نوآوری، توسعه کارآفرینی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی شوند.
|