درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49435صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 16 اردیبهشت 1401 - 09:04
افغانستان‌هراسی و ایران‌هراسی با چاشنی رسانه‌های اجتماعی
دکتر حسین امامی * - هراز گاهی ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی بازنشر می‌شود از آزار و اذیت‌هایی که علیه مهاجران افغانستانی صورت می‌گیرد. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که آیا این اختلافات در واقعیت و زندگی روزمره مردم ایران با مهاجران افغانی هم دیده می‌شود و آیا با انتشار همین چند کلیپ افغان‌هراسی و ایران‌هراسی اتفاق خواهد افتاد؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آنچه که در نفرت‌پراکنی محتوای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در ایران و افغانستان صورت گرفته است حتی در صورت تأیید و صحت در اینکه در ایران باشد، بسیار نادر است و بیشتر مردم ایران نسبت به مهاجران افغانستان به صورت محبت‌آمیز رفتار می‌کنند.

بسیاری از این مهاجران، افراد باشخصیت و محترمی هستند که از روی اجبار و سختی‌های زندگی در کشورشان، سختی‌های مهاجرت و کار سخت را پذیرفته‌اند و به ایران آمده‌اند. برخی از این مهاجران افغانستانی نیز فرهیخته و بعضا دانشجو هستند که هم صحبتی و معاشرت با آنها باعث مسرت و خوشحالی می‌شود.

همواره جریان‌سازی‌هایی در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و محتوایی وایرال(همه‌گیر) می‌شود که مردم دو کشور ایران و افغانستان باید آگاه‌تر و هوشمندانه‌تر نسبت به این وقایع برخورد کنند. چون اولا معلوم نیست که این ادعاها صحت داشته باشد یا اینکه یک اتفاق و سانحه اگر هم صحت داشته باشد نباید به کل جامعه تعمیم داده شود.

اقدام قاطع دولت و پلیس هر دو کشور در شناسایی و مجازات متخلفان امر مهمی در اعتمادبخشی و آرامش جامعه خواهد بود.

هراز گاهی ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی بازنشر می‌شود از آزار و اذیت‌هایی که علیه مهاجران افغانستانی صورت می‌گیرد. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که آیا این اختلافات در واقعیت و زندگی روزمره مردم ایران با مهاجران افغانی هم دیده می‌شود و آیا با انتشار همین چند کلیپ افغان‌هراسی و ایران‌هراسی اتفاق خواهد افتاد؟

آنچه که در نفرت‌پراکنی محتوای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی در ایران و افغانستان صورت گرفته است، شک و تردید زیاد است و بیشتر منابع معتبر صحت آن را به واسطه اینکه در ایران اتفاق افتاده باشد، رد کرده‌اند. اما اگر فرض بگیریم این امر صحیح باشد هم این نوع موارد بسیار نادر است زیرا بیشتر مردم ایران همواره نسبت به مهاجران افغانستان به صورت محبت‌آمیز و مهمان‌نوازانه رفتار می‌کنند.

بسیاری از این مهاجران، افراد باشخصیت و محترمی هستند که از روی اجبار و سختی‌های زندگی در کشورشان، دشواری‌ مهاجرت و کار سخت را پذیرفته‌اند و به ایران آمده‌اند. برخی از این آوارگان و مهاجران افغانستانی نیز فرهیخته و بعضا دانشجو هستند که هم صحبتی و معاشرت با آنها باعث مسرت و همدلی ما می‌شود.

همواره جریان سازی‌هایی در رسانه‌های اجتماعی هر دو کشور اتفاق می‌افتد و محتوایی وایرال یا به صورت گسترده پخش می‌شود که هدف اصلی از آن، منفی کردن اذهان عمومی مردم دو کشور ایران و افغانستان نسبت به یکدیگر است که مردم باید آگاه‌تر و هوشمندانه‌تر نسبت به این وقایع برخورد کنند، چراکه صحت این ادعاها مشخص نیست و همچنین اگر یک اتفاق و سانحه صحت هم داشته باشد نباید به همه جامعه تعمیم داده شود.

در جایی که مردم در اعتراض به این وقایع و کلیپ‌ها تجمعاتی حتی خشونت‌آمیز برگزار می‌کنند، نشان از تاثیر آن محتواهای چندرسانه‌ای بر افکار عمومی دارد. بنابراین در موارد اخیری که در امسال در رسانه‌های اجتماعی دو کشور پخش و بازنشر شد می‌توان گفت که تفکر ایران‌هراسی در میان افکار عمومی مردم افغانستان، بیشتر موثر واقع شد تا تفکر افغان‌هراسی نزد مردم ایران.

در این زمینه رسانه‌های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نباید به این نفرت پراکنی‌ها و اختلاف میان دو ملت دامن بزنند.

به خصوص آنکه این دو کشور با هم همسایه هستند و هم دین مشترکی دارند. این موضوع می‌تواند بستر سواستفاده دشمنان ملت ایران و افغانستان را فراهم آورد تا از مسایلی همچون شیعه و سنی بودن و مواردی از این قبیل سواستفاده کنند.

مردم نیز می‌توانند با قطع حلقه پخش دومینویی این محتواها نگذارند تا نفرت‌پراکنی در جامعه بیشتر شود.

البته در کنار رسانه‌ها و مردم، اقدام قاطع دولت و پلیس هر دو کشور در شناسایی و مجازات متخلفان امر مهمی در اعتمادبخشی و آرامش جامعه خواهد بود.


*مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات دیجیتال و عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد