درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49427صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 - 11:34
روابط‌عمومی دانش‌بنیان چیست؟
دکتر احمد یحیایی ایله ای - روابط‌عمومی دانش‌بنیان یک روابط‌عمومی دانش محور و تخصص گراست که بر مبنای فناوریهای پیشرفته کار می کند و توان حل مسائل ارتباطی سازمان از طریق دانش و نوآوری را دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت های دانش‌بنیان (Knowledge-based Companies) به شرکت هایی گفته می شود که بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می گیرند.


این روزها بخصوص با توجه به نامگذاری سال 1401 به سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" این موضوع بیشتر مورد توجه متخصصان و سازمانها قرار گرفته است. واقعیت این است که دانش‌بنیان همانطور که از نامش روشن است رویکردی جدی به دانش عمیق و پیشرفته دارد:


• دانش‌بنیان ها شدیدا علم محور هستند.
• دانش‌بنیان ها شدیدا پژوهش محور هستند.
• دانش‌بنیان ها شدیدا نوآور و ایده پرداز هستند.
• دانش‌بنیان ها شدیدا نخبه گرا هستند.
• دانش‌بنیان ها شدیدا توسعه دهنده فناوری هستند.
• دانش‌بنیان ها شدیدا تاکید بر ایده هایی دارد که منافع تجاری داشته باشد.



 

 

ویژگیهای فوق اگر چه برای یک شرکت یا سازمان مطرح شده است می تواند بصورت بخشی و یا نگاه به یک حرفه همچون روابط‌عمومی نیز معنادار باشد و توجه به این رویکرد می تواند در دراز مدت آثار مطلوبی در پی داشته باشد. بر همین اساس در ادامه می خواهیم مفهوم روابط‌عمومی دانش‌بنیان را تبیین کنیم.


روابط‌عمومی دانش‌بنیان یک روابط‌عمومی دانش محور و تخصص گراست که بر مبنای فناوریهای پیشرفته کار می کند و توان حل مسائل ارتباطی سازمان از طریق دانش و نوآوری را دارد. البته برای این نوع از روابط‌عمومی پیش شرط هایی لازم است:


1. پارادایم ذهنی و اجرایی روابط‌عمومی سلطه بخش بایستی به پارادیم روابط‌عمومی توسعه بخش تغییر کند. متاسفانه آنچه ما در کشور با عنوان روابط‌عمومی داریم یا کلا تبلیغات است یا کارش تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط‌عمومی که برای توسعه سازمانی و بالطبع آن توسعه ملی است به دور است و تاکید بر تزریق پیام از روشهای تبلیغاتی بر مخاطب دارد.


2. رویکرد روابط‌عمومی علمی بایستی انتخاب شود. شاید بتوان گفت بزرگترین آسیبی که در حال حاضر روابط‌عمومی از آن رنج می برد فقدان چنین رویکردی در انتخاب و بکارگیری مجموعه نیروی انسانی روابط‌عمومی و بطور خاص مدیران روابط‌عمومی است. این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که شما نمی توانید دانش‌بنیان شوید در حالی که منابع انسانی بی دانش به کار گماشته شود، خود را بی نیاز از دانش روز بداند و رغبتی به دانش و تحقیق و نوآوری نداشته باشد.


3. بکارگیری و بهره مندی از نخبگان ارتباطی و فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر در روابط‌عمومی جدی گرفته شود.


4. پژوهش محوری در زمینه پژوهشهای فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی (تحقیقات کاربردی applied research) اولویت قرار گیرد و هزینه های پژوهشی از سوی سازمانها تامین شود تا بر مبنای بهره وری از یافته های علمی و تحقیقاتی مسئله های ارتباطی سازمان حل شود.


5. روابط‌عمومی به پیشرفته ترین فناوریهای ارتباطی مجهز شود و فرایندهای ارتباطی و اطلاع رسانی بر مبنای فناوریهای پیشرفته طراحی گردد.


6. حل مسائل ارتباطی و رسانه ای سازمان از طریق نوآوری، خلاقیت و ایده های تازه انجام گیرد.


7. روابط‌عمومی در خدمت منافع اقتصادی و تجاری (افزایش درآمد و کاهش هزینه سازمان) قرار گیرد و تجاری کردن روابط‌عمومی در سایه دانشی شدن آن اجرایی گردد


نکته مهم این موضوع آن است که در سازمانهای دانش‌بنیان؛ کار بر اساس دانش است (شناسایی دانش و بکارگیری دانش) نه تجربه. یعنی دانش بر تجربه اولویت دارد.


در واقع بحث دانش‌بنیان فرصتی است برای علمی کردن روابط‌عمومی؛ تا دانش‌بنیان تولید محتوا انجام دهد و تولیدات دانش‌بنیان در روابط‌عمومی گسترش یابد.


در پایان بایستی تاکید کرد که دانش‌بنیان انسان محور است، دانش محور است یعنی روابط‌عمومی دانش‌بنیان بر مبنای انسان دانشی می چرخد و بایستی دانش محور باشد؛ دانش محققانه و خلاقانه.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد