درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49411صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 10 اردیبهشت 1401 - 22:47
روابط‌عمومی هوشمند یک پروسه است، نه یک محصول
محمد شیخانی، مدیر روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس - روابط‌عمومی هوشمند تنها یک نتیجه، محصول و خروجی نیست بلکه یک پروسه است که در آن یک سلسله اتفاق‌ها، رخدادها و جریان‌ها دنبال می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از شعارهایی که در روابط‌عمومی دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شده، حرکت در مسیر روابط‌عمومی هوشمند است و بر این اساس تلاش شده تا کارکرد و وظایف روابط‌عمومی هوشمند را مشخص کرده و دورنمایی از فعالیت‌های خود ترسیم نماید.

روابط‌عمومی هوشمند تنها یک نتیجه، محصول و خروجی نیست بلکه یک پروسه است که در آن یک سلسله اتفاق‌ها، رخدادها و جریان‌ها دنبال می‌شود.

اگر اهمیت فرآیند اطلاع یابی بیشتر از فرآیند اطلاع رسانی نباشد، کمتر نیست؛ عده‌ای روابط‌عمومی را صرفا در حوزه اطلاع رسانی محدود می‌کنند یعنی اقدامات، رخدادها و فعالیت‌هایی که نهاد ذی ربط انجام می‌دهد را به جامع مخاطبین اطلاع رسانی می‌کنند؛ این اقدام شرطی لازم برای روابط‌عمومی است، اما کافی نیست.

پروسه تبدیل داده به خروجی در روابط‌عمومی هوشمند

آن چه که بیشتر مد نظر روابط‌عمومی هوشمند است، فرآیند اطلاع یابی بوده؛ در این فرآیند کانال‌هایی پیش‌بینی کردیم که از طریق آن درخواست و جریان مطالبات مردمی به عنوان داده اصلی در مجموعه فعالیت‌های روابط‌عمومی قرار گیرد.

شبکه‌های اجتماعی یکی از بسترهای اطلاع رسانی است، ما از این ظرفیت تنها و صرفا برای اطلاع رسانی استفاده نمی‌کنیم، بلکه با بهره‌گیری از این بستر، به صورت مداوم نیازها و مطالبات مردمی را پیگیری می‌کنیم و سپس داده‌ها را در اختیار کمیته‌های نظارتی و اعضای شورای شهر قرار داده و سعی می‌کنیم آن را تبدیل به خروجی و نهاده کنیم.

سلسله رخداد سازی در حوزه روابط‌عمومی هوشمند نیز در روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد پیش بینی شده است؛ یکی از مهم ترین راهکارهای اطلاع یابی از درخواست‌های مردمی، برپایی نشست‌های مردمی تحت عنوان «پای حرف مردم» است در مساجد سطح شهر با محوریت مردم پیگیری می‌شود.

فاز نخست این سلسه نشست‌ها در قالب 7 جلسه برگزار شده است و فاز دوم آن پس از ماه مبارک رمضان اجرایی می‌گردد؛ این مراسم با محوریت مساجد حاشیه شهر با حضور اعضای شورای شهر برگزار می‌گردد و در فرآیند اطلاع یابی، پیگیری و حل معضلات مردمی را تعریف کرده‌ایم.

نکته سومی که در پروسه روابط‌عمومی هوشمند تعریف کردیم، راه اندازی«الو شورا» است که به صورت ویژه به مطالبات پاسخگویی می‌کند؛ بر این اصل معتقدیم یکی از کارکردهای شورای اسلامی شهر و پارلمان محلی، اطلاع یابی از معضلات مردمی و تلاش برای حل آن‌هاست؛ پروژه «الو شورا» با رویکرد تبدیل داده به نهاده آغاز گردیده و تلاش است مسائل و دغدغه‌ها بلافاصله با پیگیری تبدیل به خروجی کنیم.

بر این اندیشه هستیم که اگر جمعی از معضلات خرد و کوچک مردم را در طول یک بازه زمانی کوتاه برطرف کنیم، رضایت اجتماعی برای مدیریت شهری ایجاد می‌شود که می‌تواند در نهایت منجر به تبدیل به سرمایه اجتماعی شود.

روابط‌عمومی هوشمند درصدد ایجاد سرمایه اجتماعی برای سازمان و نهاد متبوع است، این در عین حالی است که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی برای هر سازمان، رضایت مردمی و ارباب رجوع است.

با توجه به اینکه طیف کثیری از مردم با مدیریت شهری در ارتباط هستند، دامنه درخواست‌ها به همین میزان زیاد است؛ این در عین حالی است که بخش زیادی از این درخواست‌ها محلی و خرد است، که اگر مرتفع گردد، سرمایه اجتماعی برای مدیریت شهری فراهم می‌آورد.

هوشمند سازی با فرآیند الکترونیک سازی متفاوت است، زمانی که از روابط‌عمومی هوشمند سخن می‌گوییم، نگاه به سمت شبکه‌های اجتماعی معطوف می‌شود، ولی ما منظورمان لزوما تحقق این مهم نیست؛ بخش عمده فعالیت‌های ما در شبکه اجتماعی انجام می‌شود ولی اطلاع یابی را به اندازه اطلاع رسانی مهم می‌دانیم.

در گام چهارم، با توجه به شرایط اجتماعی و حجم اخباری که با آن مواجه هستیم، بسته‌های «خبر خوب» تهیه شده است و بر عقیده هستیم که با اخبار کوتاه و مفید اقدامی در جهت انتقال حال خوب به مردم داشته باشیم و خروجی و عملکرد مثبت شورای شهر که ممکن است از منظر همشهریان دور بماند را، اطلاع رسانی کنیم.

در گام پنجم، پروژه دیگری که در روابط‌عمومی هوشمند دنبال می‌شود «کارخانه تولید محتوا» با هدف حرکت در حوزه اطلاع رسانی است؛ در این بستر فراهم آمده، اقدام به اطلاع یابی در مورد اخبار مورد ابهام و مثبت کرده‌ایم و درصددیم که در خروجی محتوا، مسائل را ضمن پیگیری، تعیین تکلیف و مرتفع نماییم.

ایجاد «پیوست هنری» گام ششم بوده که در بستر روابط‌عمومی هوشمند شورای اسلامی شهر مشهد صورت پذیرفته است؛ در روابط‌عمومی شاهد تفاوت میان پیوست هنری و پیوست رسانه‌ای هستیم، این گفته بدان معناست که در پیوست رسانه‌ای به صورت مستقیم به سراغ مباحث رفته و موضع را با مخاطب در میان گذاشته می‌شود ولی در پیوست هنری مباحث به صورت نرم خبر تعریف شده است، چرا که مردم با ابزار هنر ارتباط بهتری می‌گیرند.

در این راستا اقدامات حوزه مدیریت شهری و شورای شهر را با استفاده از پیوست هنری و مدیا، انجام داده‌ایم این نمونه آن تهیه مستندهای کوتاه پیرامون «بازار فرش»، «نامگذاری معابر بنام شهدا»، «برای بچه‌های رازی» و «راست گرد خیابان طبرسی» است.

«تلویزیون شورا» در گام هفتم نیز پروژه دیگری در مجموعه روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد بود که در آن گفت‌و‌گوی تصویری و چهره به چهره با نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر صورت پذیرفته و مسائل و دغدغه‌های شهری و مباحث مطرح شده در کمیسیون‌ها و جلسات کاری به اطلاع همشهریان می‌رسد.

برگزاری «نشست‎های مجازی» در بستر اینستاگرام شورای اسلامی شهر مشهد، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و پاسخ به سوالات مردمی در قالب گام هشتم دسته بندی می‌شود؛ در این راستا اطلاع رسانی نسبت به حضور و پاسخگویی عضو در صفحه اینستاگرامی شورای شهر مشهد صورت پذیرفته و همشهریان می‌توانند ضمن مطرح نمودن سوالات خود، پاسخ دغدغه‌ها و مباحث مطرح شده را همزمان در لایو دریافت نمایند.

وب‌سایت شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مرجع اطلاع رسانی و اطلاع یابی، اقدام به تهیه و انتشار اخبار، پوشش خبری رویدادها و برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهر می‌کند و همچنین با اعلام مصوبات مطرح شده در صحن علنی شورای شهر به همشهریان، اخبار و گزارش‌های دریافتی به بدنه اجتماعی شهر و اهالی رسانه، منتقل می‌گردد.

شورای اسلامی شهر مشهد در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و کلاب هاوس فعال بوده و در تلاشیم تا از ظرفیت چند بستر دیگر برای اطلاع رسانی و اطلاع یابی به صورت توامان استفاده نماییم.

با رعایت پیوست هنری در روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، صحن علنی در مناسبت‌های مختلف ملی، تاریخی و مذهبی به بستری برای فضا سازی‌های هنری مبدل می‌شد.

برگزاری سلسله وبینار و نشست‌های تخصصی نخبگانی از خرداد ماه سال جاری به همت روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد، راه اندازی صفحه اینستاگرام «جهانشهر» با انتشار توئیت‌های فعالان مجازی مشهد و مبدل ساختن آن به پاتوق فعالین توئیتری، انتشار فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری و شورای اجتماعی محلات در صفحه اینستاگرامی «شورای من»، حضور در دفاتر رسانه‌ها، اطلاع رسانی و پوشش ملاقات‌های مردمی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و بستر سازی برای حضور همشهریان در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

این اقدامات به همت و همراهی همکاران فعال در مجموعه روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهد صورت می‌پذیرد که زحمات بی دریغ آن‌ها قابل تقدیر و ستایش است

 

منبع: shahraranews


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد