درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:04   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49382صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 10:54
نگاهی گذرا به نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
نامگذاری روز 27 اردیبهشت به عنوان روز روابط‌عمومی نشان از اهتمام جدی مسئولان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابط‌عمومی دارد و امیدواریم دست‌اندرکاران روابط‌عمومی کشور نیز با حضور مؤثر خود در نظام اطلاع‌رسانی کشور، در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور به ایفای نقش خود بپردازند.
  

پیشینه روابط‌عمومی
شرکت سابق نفت ایران و انگلیس تا سال 1330 یک دفتر اطلاعات و مطبوعات داشت که رابط بین این شرکت و مطبوعات بود.


پس از ملی شدن صنعت نفت دفتری تحت همین عنوان در شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد و عنوان همین دفتر بود که بعدها به روابط‌عمومی تبدیل شد.

تاریخچه نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
اگر مبنای شکل گرفتن اندیشه‌های روابط‌عمومی را همان سال 1330 قرار دهیم، این تشکل حرفه‌ای 56 سال انتظار کشید تا در سال 1386 «اولین همایش ملی ارتباطات و روابط‌عمومی» به همت شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد و این روز در بین اهالی روابط‌عمومی «روز روابط‌عمومی» نام گرفت.


نامگذاری روزی به نام «روز روابط‌عمومی» در قالب روز ارتباطات و روابط‌عمومی موضوعی خلق‌الساعه و بدون پیشینه نبود.


در حاشیه مراسم معرفی برترین‌های روابط‌عمومی در سال 1378، سال 1379 از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام «سال روابط‌عمومی» نامیده شد.


در سال 1382 مهدی باقریان، مدیر وقت روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی در یادداشتی با عنوان «تراژدی روابط‌عمومی ایران» پیشنهاد کرد روزی به نام «روز روابط‌عمومی» تعیین شود.


در «اولین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران» که از سوی مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی برگزار شد در بند 3 قطعنامه پایانی این کنفرانس پیشنهاد شد، برای ارج‌گذاری و اعتلای نام و جایگاه حرفه‌ای روابط‌عمومی، روزی به نام «روز روابط‌عمومی» نامگذاری شود.


طرح نامگذاری یک روز در تقویم کشور با نام «روابط‌عمومی» که از سوی انجمن روابط‌عمومی استان کرمان به شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد شده بود مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به این شورا ارسال شود.


در سال 1385 و همزمان با برگزاری «سومین کنفرانس روابط‌عمومی ایران» مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی در نظر داشت با تدارک برنامه‌هایی مفصل «هفته روابط‌عمومی» را برگزار کند و ویژه‌نامه‌ای هم در این زمینه منتشر شد، اما با توجه به نامه اداره کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مسکوت ماند.


انجمن روابط‌عمومی، مؤسسه آرمان روابط‌عمومی و دبیرخانه همایش ملی روابط‌عمومی الکترونیک نیز در سال 1385 نامگذاری چنین روزی را در برنامه‌ها و همایش‌های خود مطرح کردند و پس از رایزنی‌های مختلف و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان روز 27 اردیبهشت با نام روز «ارتباطات و روابط‌عمومی» نام گرفت.


در روز 27/12/1384 و آخرین روزهای این سال، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی طی نامه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با عنایت به لزوم توجه خاص به روابط‌عمومی در کشور و ضرورت توجه به این مقوله از طریق نامگذاری یک روز خاص به این نام، روزی به نام روز روابط‌عمومی نامگذاری شود.

 

وی در این نامه به پیگیری‌ها و پیشنهادهای انجمن‌ها و مؤسسات فعال حوزه روابط‌عمومی در این خصوص اشاره کرده بود و دلایل برجسته نامگذاری این روز را اینگونه اعلام کرده بود:


ـ برجسته‌‌سازی روابط‌عمومی در سطح افکارعمومی
ـ تبیین ضرورت توجه به مقوله روابط‌عمومی در سطح مدیران ارشد و ارتقای دیدگاه آن‌ها در این خصوص
ـ تجمیع مراسم مختلف گرامی‌داشت روابط‌عمومی در یک روز معین
ـ جلوگیری از کنترل روابط اجتماعی و ضعف اخلاق اجتماعی در سطح کشور


در پاسخ به این درخواست مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی طی نامه‌ شماره 1555/الف مورخ 19/9/85 اعلام کرد: در خصوص پیشنهاد نامگذاری یک روز به‌عنوان «روز روابط‌عمومی» برابر مصوبه جلسه 590 مورخ 28/6/85 شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 27 اردیبهشت به عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی» تعیین و اعلام می‌گردد.


پس از آن در تاریخ 02/10/85 مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد: نامگذاری روز 27 اردیبهشت به عنوان روز روابط‌عمومی نشان از اهتمام جدی مسئولان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابط‌عمومی دارد و امیدواریم دست‌اندرکاران روابط‌عمومی کشور نیز با حضور مؤثر خود در نظام اطلاع‌رسانی کشور، در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور به ایفای نقش خود بپردازند.

اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط‌عمومی
اولین همایش ملی روز ارتباطات و روابط‌عمومی در روز پنج‌شنبه 27 اردیبهشت ماه 1386 در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.


در این همایش دکتر احمدی‌نژاد سخنرانی کرد. رییس‌جمهور، برقراری ارتباط با مردم و ایجاد اعتماد بین مردم و دستگاه‌های اجرایی را «مهم‌ترین هنر روابط‌عمومی» دانست و گفت: «روابط‌عمومی‌ها باید برقرار کننده ارتباط مردم با دستگاه‌های مسئول باشند». وی تأکید کرد ما مردم را رقیب و مشتری نمی‌دانیم؛ مردم صاحب و مالک کشور هستند و هدف روابط‌عمومی از نظر ما جلب اعتماد و همکاری و مشارکت مردم برای ساختن کشور است.


همچنین در این همایش دکتر غلامعلی حداد عادل- رییس وقت مجلس شورای اسلامی- ارتباطات قوی را از مؤلفه‌های قدرتمندی یک کشور دانست و بر تقویت روابط‌عمومی‌ها در کشور تأکید کرد.


در این همایش همچنین تمبر یادبود روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور رییس‌جمهور و وزرای صنایع و معادن، مسکن و شهرسازی و سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت رونمایی شد.


همچنین آیین‌نامه بزرگداشت «روز روابط‌عمومی و روابط‌عمومی» در 5 فصل و 11 ماده از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در مورخه 13/12/1385 تصویب و ابلاغ شد؛ و اینگونه روابط‌عمومی پس از 56 سال، روزی را به نام خودش ثبت کرد.

روابط‌عمومی ایران در مسیر حرفه‌ای شدن
اینک و حال که بعد از سال‌ها تلاش و پیگیری مستمر دست‌اندرکاران روابط‌عمومی و جامعه ارتباطات کشور، نتیجه این اقدامات برای نامگذاری روزی با نام روابط‌عمومی به ثمر نشسته است، ‌باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهدافی را که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمی کشور در نظر داشته‌ایم بیش از پیش محقق کنیم.
 

 






 

 



 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد