درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49327صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 30 فروردین 1401 - 08:09
پنج اقدام برای افزایش انعطاف در یک بحران
چند اقدام وجود دارد که به شرکت‌‌ها کمک می‌کند در یک بحران بزرگ، انعطاف‌‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند. این اقدامات وقتی با هم اجرا شوند، یکدیگر را تقویت می‌کنند تا نتایج قوی‌‌تری حاصل شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هیچ تک‌‌راهی برای تحول سازمان‌ها در طول یک بحران وجود ندارد. رویکرد درست به موقعیت شروع کار یک شرکت و چالش‌‌های ویژه آن بستگی دارد. اما طبق تجربیات گروه مشاوره بوستون که از صدها تحول در صنایع و بازارهای جغرافیایی مختلف حمایت کرده، چند اقدام وجود دارد که به شرکت‌‌ها کمک می‌کند در یک بحران بزرگ، انعطاف‌‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند. این اقدامات وقتی با هم اجرا شوند، یکدیگر را تقویت می‌کنند تا نتایج قوی‌‌تری حاصل شود.

۱- رویکردی کل‌‌نگر به عملکرد داشته باشید. مشخصا، بیشتر شرکت‌‌هایی که دست به تحول می‌‌زنند به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند. آنها به خاطر مواجه شدن با بحران نقدینگی، هزینه‌های آیتم‌‌های غیرضروری و مرتبط با کارکنان، تحقیق و توسعه و هزینه‌های سرمایه‌‌ای را کاهش می‌دهند تا نقدینگی را حفظ کنند. به هر حال، بیشتر سازمان‌های موفق فراتر از کاهش هزینه‌ها را می‌‌بینند و همزمان، اقداماتی سریع را شروع می‌کنند تا درآمدزایی را در حوزه‌هایی مثل قیمت‌‌گذاری افزایش دهند و منابع را بر محصولات و خدمات پرفروش متمرکز کنند.

این شرکت‌‌ها در انجام این کار، آینده‌‌ای امیدوارانه‌‌تر را رقم می‌‌زنند و مشارکت کارکنان و سرمایه‌‌گذاران را جلب می‌کنند. هزینه‌ها مهم هستند، اما نمی‌توانند تنها منبع تمرکز باشند. مهم است که چند اهرم ارزش‌‌آفرینی به‌طور همزمان کشیده شوند و با تغییر موقعیت، بر هر کدام از آنها تمرکز شود.

۲- کارکنان را اولویت قرار دهید. پاندمی و اثرات آن بر نیروی کار، به تیم‌‌های مدیریت یادآوری کرده که کارکنان جزو آیتم‌‌های هزینه نیستند که در طول یک بحران بتوان آنها را بهینه‌‌سازی کرد، بلکه آنها یکی از مهم‌ترین دارایی‌‌های سازمان هستند. شرکت‌‌هایی که در طول پاندمی رفاه و تعهد کارکنان را اولویت خود قرار دادند، با فرستادن پیامی روشن، وفاداری آنها را بیشتر کردند. هر شرکتی این رویکرد را نداشت، اما این یک موضوع واضح در میان سازمان‌های برنده بود.

۳- تمرکز بی‌‌امان بر دیجیتال داشته باشید. تقریبا همه شرکت‌‌ها در دهه گذشته، به نوعی در دیجیتال سرمایه‌‌گذاری کرده‌‌اند، اما خیلی‌‌ها هنوز راه زیادی در پیش دارند. در طول پاندمی، وقتی خیلی از سازمان‌ها مجبور شدند تاسیسات و محل‌‌های خرده‌‌فروشی خود را تعطیل کنند، وقتی محدودیت‌‌های سفر الگوهای خرید را تغییر داد و وقتی زنجیره‌های تامین جهانی با اختلال مواجه شد، شرکت‌‌های برنده تغییر به سمت تجارت الکترونیک، پلتفرم‌‌های دیجیتال و اتوماسیون را به عنوان رمز بقا، اولویت قرار دادند. آنها زیرساخت‌‌های لازم را ایجاد کردند و قابلیت‌‌های دیجیتال خود را توسعه دادند. این سرمایه‌‌گذاری‌‌ها هم در بازارهای آشفته و هم در بازارهای آرام، برای شرکت‌‌ها مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند.

۴- چابک بمانید. شرایط همواره متغیر یک بحران، تیم‌‌های رهبری سازمان را به چالش می‌‌کشد تا به سرعت رویدادهای نوظهور را شناسایی کنند، در بحبوحه بحران تصمیم‌‌های فوری بگیرند و مشخص کنند چه زمان به یک تصمیم بچسبند و چه زمانی آن را متناسب با شرایط تغییر دهند. رهبران سازمانی قوی، ریسک‌‌های جسورانه می‌کنند و آنچه لازم است برای هماهنگی سازمان انجام می‌دهند.

۵- تیم‌‌های واکنش اختصاصی ایجاد کنید. از آنجا که موقعیت به سرعت تغییر می‌کند، برنامه‌هایی که قبل از شروع بحران ایجاد شده بودند، به‌طور ۱۰۰ درصد قابل اجرا نیستند. شرکت‌‌های موفق تیم‌‌هایی را به کار می‌گیرند که می‌توانند به سرعت به چالش‌‌ها و شرایط متغیر واکنش نشان دهند.

این نوع شرکت‌‌ها در واکنش به کووید- ۱۹، رفتارها، استراتژی‌‌ها، فرآیندها، ابزارها و زیرساخت‌‌های جدیدی را معرفی کردند و سپس نتایج را سنجیده و متناسب‌‌سازی کردند. تیم‌‌های واکنش قرار نیست دائمی باشند، چون بحران هم قرار نیست برای همیشه ادامه داشته باشد. اما سازمان‌ها باید این توانایی را داشته باشند که یک تیم واکنش بزرگ را با ترکیب مناسبی از قابلیت‌‌های وظیفه‌‌ای و کسب‌‌کار و با نظارت و مسوولیت‌‌پذیری مناسب بسیج کنند.


مترجم: مریم رضایی

 منبع: BCG : donya-e-eqtesad

  

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد