درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49323صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 29 فروردین 1401 - 14:24
روابط عمومی‌ها؛ گرفتار در شبیخون سیاستمداران
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه، ارتباطات و از مدیران اجرایی و روابط عمومی کشور - متاسفانه در تغییر و دست به دست شدن حاکمیت اجرایی کشور شاهد آن هستیم که جایگاه های حوزه روابط عمومی در سازمان های گوناگون از بخش دولتی، خصولتی و حتی خصوصی وابسته به دولت دچار نگاه متمایز از آنچه که در قواعد و اصول ترسیم شده برای دستیابی به مناصب این عرصه گردیده، که می توان آن را به نوعی شبیخون سیاستمداران به روابط عمومی ها در سازمان های مختلف برای تصدی پست های مدیریتی آن برشمرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طی یک دهه گذشته با تلاش مراکز، انجمن ها، گروه ها و فعالین حوزه روابط‌عمومی ضمن بازنگری در نگرش، از بعد ساختار سازمانی و نیز هویت بخشی به این عرصه بعنوان یک جایگاه کاملا مستقل و مجزا، توانسته‌اند جایگاه این حوزه در نظام سازمانی را تثبیت و نیاز به افراد متخصص در سازمان ها برای فعالیت در این امر را به شکل اصولی و پایداری شفاف سازی نموده و آن را در تفکرات مدیریتی جا نمایی نمایند.
 
 اما متاسفانه در تغییر و دست به دست شدن حاکمیت اجرایی کشور شاهد آن هستیم که جایگاه های حوزه روابط عمومی در سازمان های گوناگون از بخش دولتی، خصولتی و حتی خصوصی وابسته به دولت دچار نگاه متمایز از آنچه که در قواعد و اصول ترسیم شده برای دستیابی به مناصب این عرصه گردیده، که می توان آن را به نوعی شبیخون سیاستمداران به روابط عمومی ها در سازمان های مختلف برای تصدی پست های مدیریتی آن برشمرد.
 
 با تکمیل شدن جایگاه های اجرایی در رده های مدیریتی ارشد مجموعه ها، ظاهرا اینک نوبت به تعارف زدن جایگاه های مدیریت روابط عمومی ها به همفکران حاکمیت اجرایی رسیده تا نه به جهت تخصص و شناخت ایشان از این عرصه ی استراتژیک، بلکه برای اعطا جایگاه و کسب رضایتمدی این جامانده از قدرت حرکتی کرده باشد، حتی اگر این اقدام به بر هم زدن نظم نظام ساختاری و اندیشه ی هدایتگر و مدیریتی حوزه روابط عمومی ها نیز به انجامد.
 
 حال در این راه گاه نیز شاهد جسارتی نابخشودنی این حاکمیت اجرایی بوده که با کنار زدن و یا زیر دست قرار دادن متخصصان اهل فن و متبحران حاضر در عرصه مدیریتی روابط عمومی ها آن هم برای تقدیم دستخوش و بر مسند نشاندن گزینه ها هم‌اندیش ایشان بوده که این امر نه تنها این حوزه را از مسیر رشد و تکامل مبادی ترسیم شده آن دور می سازد بلکه با ورود تفکرات نابلد در جایگاه ارشدیت، هدایتگری و تصمیم سازی این واحدها به جهت نبود چیرگی و مهارت در ظرفیت ایشان و تنها صرف آشنایی آنان با برخی حوزه های همسو و موازی همچون رسانه، ارتباطات، صدا و تصویر و یا این دست موضوعات، زمینه ساز آسیب های جدی به ساختار و هزینه ساز برای آن سازمان می گردند.
 
 امید که اینک این تلنگر مسبب تغییر در دیدگاه چینش گر حاکمیت اجرایی و نیز ورود بزرگان عرصه روابط عمومی به این امر خطیر شده و نه تنها دیگر شاهد چنین لطمات جبران ناپذیری به بدنه مدیریتی روابط عمومی ها نباشیم بلکه با اصلاح آنچه که در جایگاه تصمیم ساز این مجموعه ها شکل گرفته و در ادامه با اتخاذ تصمیمات صحیح در واگذاری این مناصب به اهالی مجرب این حوزه زمینه تداوم مسیر جستجوگر و شکوفا محور آن مهیا و این چنین نیز یاری رسان به بهره مندی حاکمیت اجرایی از پتانسیل و ظرفیت های این عرصه با استفاده از ابزار های درست آن در پیشبرد اهداف و نقشه ترسیم شده خویش باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد