شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| در عصر انفجار استارتاپ ها، تحقیق درست کمک می کند نوآوری و خلاقیت، یک کسب وکار را در مسیر درست هدایت کند. در اینجا 5 نکته از سایت کارآفرین را می خوانید که کمک می کند چطور درباره صنعتی که در آن کار می کنید، بهتر تحقیق کنید.
*پرسش هایی که باید جدی بگیرید
روزی که تصمیم گرفتید کالا و خدماتی را به مشتریان در هر بازاری عرضه کنید، با این پرسش ها رو به رو می شوید؛ شما چه ارزشی به آن ها عرضه می کنید؟ نسبت به دیگر رقبا چه ارزشی در محصول یا خدمت شما وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها باید تجربه دیگران در صنعتی که در آن کار می کنید را مرور کنید. علاوه بر این، داده های مرتبط با فعالیت با بازار در یافتن راه حل های مطمئن برای رسیدن به بهترین پاسخ ها برای این پرسش ها به شما کمک می کند. در جریان یافتن پاسخ این پرسش ها می توانید خلاء های موجود در صنعت را یافته و به آن ها به چشم یک فرصت نگاه کنید.
* شکایات مشتری
باید سطح دانش خود از محصول، خدمت و صنعتی که در آن کار می کنید را افزایش دهید. به طور ویژه باید بدانید ناامیدی های رایج از محصولی که عرضه می کنید در بین مخاطبان و مشتریان چیست؟ آیا الگویی در شکایات مشتریان از محصولات و خدمات وجود دارد؟ کدام نقدها اغلب تکرار شده است؟ یافتن پاسخ این پرسش ها به شرکت شما در یافتن هویت تجاری مناسب در بازار کمک می کند.
* شناسایی اهداف
پیش از سرمایه گذاری بر منابع مشخصی در کسب وکار، باید درباره مشتریان تحقیق کنید. داده های مورد نیاز را از شبکه ارتباطاتی که در صنعت دارید، جمع آوری کنید. بفهمید کدام نکته بر بخش عمده ای از مشتریان اثر می گذارد. اگر به نکاتی می رسید که پیشتر توسط کسب وکارهای دیگر تجربه شده، باید زیر مجموعه های خودتان را پیدا کنید. اگر ایده کسب وکار شما، حل و فصل مشکلاتی است که به طور شخصی تجربه کرده اید، شانس بیشتری برای اثرگذاری بر عمده مشتریان دارید. اما در نهایت، باید به تعداد مشخصی از مشتریان به عنوان گروه هدف در کسب وکارتان برسید. این مرحله به شما کمک می کند به دید بهتری برای بررسی و اجرای راه حل های آینده در توسعه کسب وکارتان برسید.
* بهترین روش پیاده سازی
بهترین راه برای یافتن بهترین روش های پیاده سازی ایده این است که طرح خود برای پیاده سازی را، همراه با ایده کسب وکار، به متخصصان صنعت بدهید و نظر آن ها را بپرسید. این مرحله از کار، خیلی آسان یا خیلی شفاف نیست. یک نظرسنجی در آمریکا نشان داده 73 درصد از 2000 پاسخگو در آمریکا پیش از بروز نیاز واقعی، درخواست کمک نمی کنند. بنابراین، پاسخی که متخصصان صنعت به شما می دهند به پیاده سازی ایده تان کمک می کند، نقاط ضعف برنامه را نشان می دهد و به نوآوری بیشتر در ساخت کسب وکار کمک کننده است.
* آگاهی در زمینه ای که در آن کار می کنید
از نشریات تجاری که مهمترین موضوعات صنعتی که در آن کار می کنید را پوشش می دهند، غافل نشوید. مهم ترین شرکت ها و رهبران و ایده های آن ها را دنبال کنید. هم چنین می توانید در ارتباط با صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و سرمایه گذاران فرشته، درخواست های استارتاپ ها بررسی کنید. این کار به تشخیص اینکه بازار به چه سمتی و سویی حرکت می کند، به شما کمک می کند.
منبع: https://www.shara.ir/view/49069/
|