درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 17:56   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49260صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 22 فروردین 1401 - 14:36
نو بودن ورای مفید بودن
خلاقیت داشتن، باید همراه با لذت بردن از کار باشد، حتی اگر عنوان خلاق بودن را یدک نکشد. الان بهترین موقع است که افراد و همچنین جوامع، روی تاریک خلاقیت را هم با جدیت ببینند. جامعه‌‌شناسی به ما نشان می‌دهد چگونه: بر غیرمنتظره‌ها تمرکز کنید، با وجود مقاومت‌‌ها آن را پرورش دهید و برای مدتی مفید بودن را فراموش کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اهمیت جمعی بودن و نو بودن، همان است که من و همکارانم در مطالعه‌‌ای درباره خلاقیت به آن رسیدیم. از چشم‌‌انداز جامعه‌‌شناسی، این نخستین مطالعه در نوع خود محسوب می‌شود. با بررسی تئوری‌‌های اجتماعی کلاسیک از زمان کارل مارکس تا تحقیقات جامعه‌‌شناختی معاصر، به یک تعریف درباره خلاقیت رسیدیم که آن را «ترکیب‌‌بندی عامدانه ماده و عوامل فرهنگی که برای یک مخاطب مفروض غیرمنتظره است» می‌‌داند.

به عنوان مثال، هنر را در نظر بگیرید. وقتی سبک‌‌های امپرسیونیسم و کوبیسم برای نخستین بار در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ظهور کردند، خیلی از منتقدان و هنرمندان، کارهای عجیب و غریب و بدمنظری را که قوانین زیبایی‌‌شناختی پذیرفته شده آن زمان را به شکل رادیکالی زیر پا گذاشته بودند، مسخره کردند. کسی فکر نمی‌کرد امپرسیونیسم یا کوبیسم بر جهان هنر غلبه کنند و برخی از معروف‌‌ترین و گران‌‌ترین آثار هنری را دربربگیرند، اما بیشتر مردم نو بودن این سبک‌‌های پیشرو را انکار نکردند.

درباره بخش‌های لوکس و مد و لباس معاصر هم همین‌‌طور است. برنارد آرنالت، مدیرعامل و مالک عمده گروه فرانسوی LVMH، در سال ۲۰۲۱ برای مدتی از جف‌‌ بزوس جلو زد و ثروتمندترین فرد دنیا بود. موفقیت آرنالت را می‌توان در پیگیری مداوم نو بودن توضیح داد - نو بودنی که با مفید بودن تعریف نمی‌شود. به‌طور کلی، طرفداران برندهای LVMH از جمله لویی ویتون، دیور و تیفانی وقتی کیف‌‌ها و ساعت مچی‌‌های نفیس می‌‌خرند، بعید است مفید بودن کارکرد این محصولات اولویت‌‌شان باشد.

از این منظر، مفید بودن به ندرت پیش‌‌شرطی برای موفقیت در صنایع خلاق محسوب می‌شود. اما درباره فاکتور نو بودن این‌گونه نیست.

بنابراین مدیران و کسب‌‌وکارها هم ممکن است از نو بودن در نفس خود بازدهی بهتری بگیرند و این نه فقط در صنایع خلاق، بلکه فراتر از آن و مثلا در تکنولوژی‌‌ هم اتفاق می‌‌افتد. پس وقتی از زاویه دیگری ببینیم، سوال جامع‌‌تر باید این باشد: آیا این کار قبلا انجام شده؟ یا می‌توان این را به شکل متفاوتی اجرا کرد؟ متمرکز شدن روی مفید بودن محصول، می‌تواند یک خود-محدودیتی غیرضروری باشد.


چرا بتهوون موفق شد، اما موتسارت شکست خورد

در ضمن، مخاطب‌‌ها یا مصرف‌‌کننده‌ها دیگر منفعل نیستند. در حالی که روان‌شناس‌‌ها اهل فن را تامین‌‌کنندگان اصلی خلاقیت در نظر می‌گیرند، جامعه‌‌شناس‌‌ها می‌گویند مخاطبان مخالف، به شکل‌‌گیری دینامیک‌‌های قدرت در پس فرآیند خلاقیت کمک می‌کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد که اهل فن باید نسبت به بقیه برتری داشته باشد. وقتی بحث نو بودن مطرح است، همه صداها باید شنیده شوند.

ولفگانگ آمادئوس موتسارت نمی‌توانست استقلال خلاقانه خود از دادگاه سالبزگ، که او را استخدام کرده بود اثبات کند، چون بورژوازی وین، که او خواهان همراهی آن بود، در دوران زندگی او قدرت کافی نداشت. اما همان مخاطب لودویگ ون بتهوون را در چند دهه بعد، موفق می‌‌دانست، چون فضای اجتماعی-سیاسی در آن زمان تغییر کرده بود. برای مدیران و کسب‌‌وکارها (و هنرمندان) که با مخاطب‌‌های متنوع و پراکنده در دنیای دیجیتال و به هم متصل امروز مواجهند، این یعنی باید مصرف‌‌کنندگان را متقاعد کنند که ایده‌ها و محصولات آنها - حداقل از نظر نو بودن - دارای ارزش هستند. سبک و کار خودتان را با افرادی درست خلق کنید تا با اطمینان کامل بتوانید آن را به دیگران عرضه کنید. چیزهای غیرمنتظره به همین شکل می‌توانند پیشرفت کنند.

خلاقیت، هر چقدر هم تلاش ارزشمندی باشد، نباید به همه تحمیل شود، چون انتظارات غیرضروری ایجاد می‌کند. آیا لازم است همه به سمت پیکاسو شدن یا بتهوون شدن بروند؟ به دنبال خلاقیت رفتن آنقدر زیاد شده که ممکن است آسیب ایجاد کند. جوامع توسعه‌‌یافته در اروپا، آسیا و آمریکا را در نظر بگیرید که در آنها فشار برای برتر بودن، به‌‌ویژه برای کودکان کم‌سن و سال، بسیار زیاد و طاقت‌‌فرسا شده است.

خلاقیت داشتن، باید همراه با لذت بردن از کار باشد، حتی اگر عنوان خلاق بودن را یدک نکشد. الان بهترین موقع است که افراد و همچنین جوامع، روی تاریک خلاقیت را هم با جدیت ببینند. جامعه‌‌شناسی به ما نشان می‌دهد چگونه: بر غیرمنتظره‌ها تمرکز کنید، با وجود مقاومت‌‌ها آن را پرورش دهید و برای مدتی مفید بودن را فراموش کنید.

نویسنده: Frederic Godart

مترجم: مریم رضایی

منبع: Insead Knowledge
donya-e-eqtesad


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد