درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49217صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 16 فروردین 1401 - 18:23
چهار درس برای رهبران سازمانی
همدلی مبنای ارتباطات انسانی است و با برانگیختن احساسات حمایت میان‌‌فردی که برای ریسک کردن ضروری است، باعث رشد و تغییر می‌شود. در نتیجه، همدلی در تحقق اهداف ما به عنوان رهبران سازمانی، نقش مهمی ایفا می‌کند. آیا همدلی قابل یادگیری است؟
  

  ۱-خود را جای دیگران بگذارید و در یک دنیای ترکیبی، همدلی را ترویج دهید


توانایی شما برای برقراری ارتباط صادقانه با افرادی که کار می‌کنید، بسیار مهم است. بیش از ۷۰ درصد شرکت‌‌کنندگان در یکی از پنل‌‌های نشست مجمع جهانی اقتصاد، در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ویژگی لازم رهبران سازمانی امروز چیست، از «همدلی» نام بردند. دلیل آن این است که روش‌های جدید کار کردن به سرعت در حال تکامل است و به یادگیری مداوم نیاز دارد. تخریب‌‌های بی‌‌رحمانه در فقدان حس ارتباط و توجه داشتن، می‌تواند اعتمادبه نفس، اثربخشی و رفاه افراد را با تهدید مواجه کند.

همدلی مبنای ارتباطات انسانی است و با برانگیختن احساسات حمایت میان‌‌فردی که برای ریسک کردن ضروری است، باعث رشد و تغییر می‌شود. در نتیجه، همدلی در تحقق اهداف ما به عنوان رهبران سازمانی، نقش مهمی ایفا می‌کند. آیا همدلی قابل یادگیری است؟ برخی افراد به صورت ذاتی، همدل‌‌تر از دیگران هستند، اما پاسخ این سوال هم به‌طور خلاصه مثبت است. با تمرین، بازخورد و انگیزه و پشتکار می‌توان همدلی را یاد گرفت. این سه روش هم می‌تواند مفید باشد:

• با دقت گوش دادن: وقتی با دیگران صحبت می‌کنید، حضور کامل داشته باشید. گوشی را کنار بگذارید، به زبان بدن آنها توجه کنید و به جای اینکه خود را آماده چگونه جواب دادن کنید، بر چیزی که می‌گویند تمرکز کنید.

• پذیرا بودن: برخی از مهم‌ترین عقاید و تجربیات زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. خودتان هم همدلی بگیرید و ببینید چه تاثیری بر شما دارد.

• تمرین کنجکاوی: هیچ‌گاه تصور نکنید که فکر و احساس دیگران را به‌طور کامل می‌‌دانید. همیشه سوال کنید؛ به‌‌ویژه از افرادی که با شما فرق دارند. از زندگی و چشم‌‌انداز آنها اطلاعات بگیرید.

۲- در برابر نرمال جدید، انعطاف‌‌پذیر باشید


پاندمی هنوز تمام نشده و ما در «نرمال جدیدی» از سویه‌ها و امواج کووید به سر می‌‌بریم. این برای مدیران یعنی باید همچنان انعطاف‌‌پذیر باشند و موارد زیر را در نظر بگیرند:

• سلامت جسمی: اقدامات احتیاطی مثل ادامه دورکاری را برای سلامت جسمی انجام دهید و نگذارید کارکنان دچار فرسایش شوند.

• حس هویت داشتن: و تبدیل نشدن به آنچه نمی‌خواهیم باشیم؛ مثل دیوانه‌‌وار کار کردن یا کسی که تمام حسش به دنیا با ترس است.

• حس تعلق داشتن: حفظ کردن ارتباط با افراد و مکان‌‌هایی که برای ما اهمیت دارند (خانواده، دوستان و سازمان‌های مهم).

۳- بین کاری که مهم است و کاری که ضروری است توازن ایجاد کنید


فشار جواب دادن هر چه سریع‌‌تر به ایمیل‌‌هایی که اینباکس را پر کرده‌‌اند و همچنین انجام کارهای وقت‌‌گیری مثل درست کردن ارائه‌های باکیفیت و خلاقانه، تنشی است که هر مدیری آن را تجربه می‌کند. ایجاد توازن بین کار مهم و کار فوری اهمیت زیادی دارد، چون دانش منبع اصلی مزیت رقابتی است و انجام کار باکیفیت در یک اقتصاد دانش‌‌محور، به زمان و توجه متمرکز نیاز دارد.

بیشتر اوقات، انجام کارهایی که به واکنش فوری و ویژه نیاز دارند (مثل جواب دادن به ایمیل یک همکار عصبانی و حل فوری یک مشکل) نسبت به کاری که مهم‌تر است اما می‌توان آن را در بلندمدت انجام داد (مثل پروژه جدیدی که می‌تواند تجربیات مشتریان آینده را ارتقا دهد) آسان‌‌تر و کارآمدتر به نظر می‌‌رسد. نتیجه این می‌شود که خیلی از ما بیشتر وقتمان را صرف دنبال کردن وظایف فوری می‌کنیم و کارهای ارزشمندترمان را به تعویق می‌‌اندازیم که این موضوع می‌تواند انگیزه ما را برای تقویت نقاط قوت و ارتقای مهارت‌‌هایمان کم کند.

اگر می‌خواهید درباره مشارکت‌‌های کاری خود احساس بهتری داشته باشید و از رفاه خود حفاظت کنید، اقدامات زیر را انجام دهید و اگر رهبر یک سازمان هستید، آنها را به کارکنان خود معرفی کنید:

• هر هفته یک جلسه ارزیابی ۳۰ دقیقه‌‌ای داشته باشید. در این جلسه لیستی از همه کارهای فعلی و آینده خود تهیه کنید، آنها را از نظر فوریت (مثلا جواب‌‌دهی به ایمیل‌‌ها) و اهمیت (مثلا درست کردن اسلایدهای ارائه برنامه‌‌ریزی استراتژیک) سازماندهی کنید.

• زمان مشخصی را به کارهای مهم‌تر اختصاص دهید. مثلا در چهار روز آینده، دو ساعت متوالی در روز را تعیین کنید و در هر جلسه، حداکثر دو پروژه، کار یا فعالیتی که می‌خواهید، تمام کنید.

این برنامه را هر هفته دنبال کنید. مراقب باشید در طول کارهایی که انجام می‌دهید، اختلال و وقفه‌‌ای پیش نیاید (تلفن، ایمیل، واتس‌‌اپ یا هر چیزی مشابه اینها)‌.

۴- مهارت‌‌های یکپارچه‌‌سازی چندجانبه را داشته باشید


یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ در بریتانیا، مشخص کرد برگزیت و پاندمی کرونا به‌طور میانگین، باعث ۱۰ درصد کاهش فروش، ۳ درصد کاهش مشاغل بازاریابی و ۱۷ درصد کاهش هزینه‌های بازاریابی در این کشور شده‌‌اند. به طور موازی، ۷۳ درصد رهبران بازاریابی گفته‌‌اند اهمیت فعالیت تبلیغاتی در سازمان‌های آنها افزایش یافته، به‌طوری که حدود ۵۰ درصد آنها مجبور شده‌‌اند استراتژی‌‌های ورود به بازار خود را تغییر دهند و ۸۰ درصد در ابزارهای دیجیتال بهتری برای ارتباط با مشتری سرمایه‌‌گذاری کرده‌‌اند. به عبارت دیگر، رهبران بازاریابی مجبور شده‌‌اند کار بیشتری را با امکانات کمتر انجام دهند و همزمان به سازمان‌های خود کمک کنند با تحولات مداوم در اولویت‌ها و رفتار مشتری سازگار شوند.

آنها باید کلی‌‌ترین نگاه را نسبت به سفر مشتری داشته باشند و در کشف فرصت‌‌های جدید به سازمان خود کمک کنند. بر همین اساس، آنها به سه مهارت یکپارچه‌‌سازی چندجانبه ارزشمند نیاز دارند تا فعالیت‌‌هایی را که به‌طور مجزا در واحدهای تحقیق و توسعه، IT، عملیات، لجستیک، فروش، خدمات مشتری و ... صورت می‌گیرد هماهنگ کنند. این مهارت‌‌ها عبارتند از:

• همکاری، با تعیین اهداف مشترک. این کار با پیش رفتن همراستا با سفر مشتری و ارزیابی معیارها در هر مرحله از این سفر، تحقق‌‌پذیر است.

• هماهنگی، با مدیریت جریان فعالیت‌‌های عملیاتی در ارائه تجربه یکپارچه به مشتری.

• برقراری ارتباط، با رد و بدل کردن اطلاعات برای حمایت از تصمیم‌گیری و اقدام جمعی.

 


مترجم: مریم رضایی
منبع: London Business School

donya-e-eqtesad


  

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد