درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49185صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 9 فروردین 1401 - 13:08
آسیب شناسی رفتاری مدیران روابط‌عمومی
دکتر احمد یحیایی ایله ای - هر چند بایستی مجموعه ای یا شبکه ای از دلایل را برای ناکارآمدی و افول روابط‌عمومی به عنوان یک حرفه در ایران مورد توجه قرار داد اما در این یادداشت به تعدادی از بهانه تراشی های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی ها می پردازیم. بهانه تراتشی هایی که این عقب ماندگی را تشدید کرده است و مانع رشد حرفه ای روابط‌عمومی می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی به عنوان یک علم در ایران رشد بسیار آرام و اندکی را طی دهه های گذشته به خود دیده است اما متاسفانه به دلایل بسیاری از جمله: عدم بکارگیری متخصصان در سطوح مدیریتی، تغییرات سریع و پی در پی مدیران روابط‌عمومی، فقدان آموزش‌های بروز و کاربردی و امثالهم به عنوان یک حرفه، رو به افول بوده است.


هر چند بایستی مجموعه ای یا شبکه ای از دلایل را برای ناکارآمدی و افول روابط‌عمومی به عنوان یک حرفه در ایران مورد توجه قرار داد اما در این یادداشت به تعدادی از بهانه تراشی های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی ها می پردازیم. بهانه تراتشی هایی که این عقب ماندگی را تشدید کرده است و مانع رشد حرفه ای روابط‌عمومی می شود.


1. قوانین اجازه نمی دهد تا روابط‌عمومی کار خودش را انجام دهد.


در این زمینه بایستی گفت هر چند قوانین اختصاصی و تخصصی برای روابط‌عمومی بصورت جامع تاکنون تصویب نشده است اما قوانینی که بصورت غیرمستقیم روابط‌عمومی را تقویت می کند بیشتر از قوانین بازدارنده برای کار حرفه ای است.


2. روابط‌عمومی در سازمان ما بایستی اینچنین باشد.


تاکید مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در اکثر سازمانهای ایرانی مبنی بر اینکه این سازمان ویژه است و خیلی با سایر سازمانها فرق دارد عموما گمراه کننده است و روابط‌عمومی ها را از انجام کار علمی و حرفه ای باز می دارد و به سمت کارهای سلیقه ای و به بیراهه می برد.


3. من از اتفاقات سازمان بی خبرم.


مدیران سازمانها اذعان می کنند که از اتفاقات سازمانها بی خبر هستند. معنای این جمله این است که مدیران روابط‌عمومی نتوانسته اند در درون سازمان، روابط خوبی با سایر مدیران و ادارات برقرار کنند و لازم است برای پیشبرد امور حرفه ای خود برای بهبود روابط درون سازمانی اقدام کنند.

4. همه روابط‌عمومی ها این رویه ها را دارند.


کپی برداری از راهبردها و رویه های سایر سازمانها هر چند یاددهنده و آموزنده است اما کافی نیست. همچنین ما نمی توانید با کارکنان، رسانه ها، ذی نفعان سازمانی و جامعه پیرامونی مشابه دیگر سازمانها رفتار کنیم چه درست و چه غلط.


5. اقدامات من تفاوتی ایجاد نمی کند.


عدم شناخت از جایگاه و وظایف روابط‌عمومی می تواند علت اصلی چنین سخنی باشد که مدیر روابط‌عمومی، نقش روابط‌عمومی و خودش را در تغییرات رفتاری سازمان و پیشبرد امور نادیده بگیرد. در این زمینه مدیران روابط‌عمومی بایستی با راهبردها و راهکارهای روابط‌عمومی توسعه بخش آشنایی کامل پیدا کنند.


6. مشکل مدیریت سازمان است.


مشکل ما از جای دیگری است و مشکل ما مدیریت سازمان است تقریبا یک بهانه تراشی همیشگی ر روابط‌عمومی هاست. البته که سهم مدیران ارشد در پیشبرد و توسعه سازمانی بیشتر و مهمتر است اما انداختن تمامی ناکامی ها و اشتباهات سازمانی به گردن مدیران ارشد هم مشکل را حل نمی کند و هم منصفانه نیست.


7. شرکتها و مشاورانی که بتوانند ما را کمک کنند وجود ندارند.


شناخت مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از انجمن‌ها، شرکت‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و استادان و مشاوران روابط‌عمومی و ارتباط با آنها می تواند راه رسیدن به مقصد را کوتاه تر کند. اما بسیاری از مدیران روابط‌عمومی یا علاقه ای به این شناخت و ارتباط ندارند و یا خودشان را در جایگاهی فراتر از همه اینها می دانند و متاسفانه امکان بهره مندی از علم و تجربه انجمنها، شرکتها و موسسات آموزشی و پژوهشی و استادان و مشاوران میسر نمی شود.


امید است اکنون که در آغاز سالی نو قرار گرفته ایم در رفتار خودمان بازنگری کنیم و نقش و سهم خودمان را در توسعه علمی روابط‌عمومی و همچنین حرفه روابط‌عمومی در کشور بیش از پیش جدی بگیریم و مسئولیت پذیری خودمان را با نقش آفرینی معنادار کنیم. انشاا...
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد