درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 18:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49125صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 25 اسفند 1400 - 01:11
روابط‌عمومی در سال 1400
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط‌عمومی و ارتباطات - روابط‌عمومی ها در حوزه شفافیت و پاسخگویی واقعا چه عملکرد قابل ذکری دارند؟ روابط‌عمومی ها در زمینه مبارزه با فساد و رانت و اختلاس و... چه کارنامه موفقی دارند؟ روابط‌عمومی ها در خصوص رساندن صدای مشکلات جامعه بزرگ و شریف بازنشستگان؛ معلمان؛ پرستاران و... به فرادستان ذیربط چه نقش سازنده ای داشته اند؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هر چند سال 1400 تحت عنوان: تولید؛ پشتیبانی ها؛ مانع زدایی ها نامگذاری شد؛ اما با کمال تاسف و تاثر فراوان؛ شاهد هستیم که برآیند این نامگذاری؛ نه منجر به افزایش تولید ناخالص ملی و رفاه عمومی شده و نه منجر به افزایش درآمد سرانه کشور.


طبیعی است که روابط‌عمومیها نیز قطعا در این مقوله مسئولیت‌ها و وظایف و ماموریت‌هایی داشته اند که به هر دلیل به سرانجام مطلوب نرسیده است. دولت ها همواره از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون متاسفانه یا نخواستند و یا نتوانستند که با موضوع روابط‌عمومی در ایران یک انس و الفت علمی و اجرایی و... داشته باشند که در جای خود نیاز به آسیب شناسی لازم و کافی دارد.


با روی کارآمدن دولت سیزدهم احساس می‌شد که ممکن است روابط‌عمومی و ارتباطات در کشور جان تازه ای بگیرد. اما تجربه چند ماهه اخیر عملکرد دولت سیزدهم نشان داد که احتمالا امیدی به گشایش در این موضوع نیست؟!؟ چرا که سکان روابط‌عمومی ها همچنان عمدتا در دست غیر متخصص هاست.


بار سنگین روشن نگاه داشتن چراغ روابط‌عمومی در سال 1400 همچون سال‌های گذشته نیز در غیاب دولتمردان بر دوش بخش خصوصی و انجمن‌ها و نهادهای مردمی بود. شیر مادر و نان پدر؛ حلالشان. در سال 1400 دو دولت داشتیم. یکی در پایان کار و دیگری در شروع کار. همین امر باعث دوگانگی و سردرگمی برای روابط‌عمومی بخش دولتی بود که در برزخ بود و نبود به سر می‌بردند و این صد البته بد حالتی است!؟!


نگاهی به بودجه سال 1400 و مروری بر بخشنامه ها و دستورالعمل‌های صادره سازمان اداری و استخدامی کشور و ملاحظه و دقت در پیگیری‌ها و نوع دغدغه نمایندگان مجلس؛ وزراء و خصوصا استانداران و فرمانداران نشان می‌دهد که هیچ اهمیت و حساسیت قابل دفاعی نسبت به روابط‌عمومی وجود نداشته است. قبلا هم به زبان ساده گفته ام که روابط‌عمومی؛ نخود و نمک هر آش است.

 

روابط‌عمومی؛ دار و ندار سازمان است. روابط‌عمومی؛ رهبر ارکستر سازمان است. پس چرا روابط‌عمومی باید اینقدر در بخش دولتی غریب و مظلوم و بی پناه باشد.؟!؟ روابط‌عمومی ها در مقوله کرونا؛ یارانه ها؛ بورس؛ خودرو؛ مسکن؛ ازدواج؛ اشتغال؛ قاچاق کالا و ارز؛ مواد مخدر؛ صادرات و... در بخش دولتی واقعا چه کردند و چه می‌توانستند بکنند و نکردند؟

 

روابط‌عمومی ها در حوزه شفافیت و پاسخگویی واقعا چه عملکرد قابل ذکری دارند؟ روابط‌عمومی ها در زمینه مبارزه با فساد و رانت و اختلاس و... چه کارنامه موفقی دارند؟ روابط‌عمومی ها در خصوص رساندن صدای مشکلات جامعه بزرگ و شریف بازنشستگان؛ معلمان؛ پرستاران و... به فرادستان ذیربط چه نقش سازنده ای داشته اند؟

 

ملاحظه می‌شود که هزار راه نرفته وجود دارد که زمین مانده و می‌بایست تعیین تکلیف شوند. به نظر می‌رسد روابط‌عمومی قوای سه گانه کشور و نهادهای استراتژیک و سازمان‌های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده بطور جدی نیازمند باز طراحی و مهندسی مجدد در ساختارها و ماموریت‌ها و اختیارات خود هستند و اگر قرار است گشایشی صورت گیرد حتما روابط‌عمومی باید یک پای ثابت کار باشد و ایفای نقش نماید. چه بخواهیم چه نخواهیم روابط‌عمومی در جهان؛ یک حرفه؛ فن؛ هنر؛ علم و مهارتی ضروری؛ پذیرفته شده؛ محترم و راهگشاست که می‌تواند کاری کند کارستان.


حال روابط‌عمومی و ارتباطات در سال 1400 حال خوشی نبود و باز هم امیدواریم در سال جدید اتفاق مبارکی رخ دهد.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد