درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:39   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4910صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهیکشنبه، 10 شهریور 1392 - 09:17
بانکداری صحیح فقط بانکداری بدون ربا نیست
ظرفیت بانکداری اسلامی فقط نفی ربا نیست بلکه در نهادسازی و نظام سازی باید به همه ابعاد الگوی اسلامی از جمله بانکداری اخلاقی و اقامه اخلاق و رفتار نیکو و عملکرد شایسته توجه داشته باشیم.
  

شارا - ظرفیت بانکداری اسلامی فقط نفی ربا نیست بلکه در نهادسازی و نظام سازی باید به همه ابعاد الگوی اسلامی از جمله بانکداری اخلاقی و اقامه اخلاق و رفتار نیکو و عملکرد شایسته توجه داشته باشیم.

به گزارش شارا، حسین عیوضلو،عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات،با اعلام این که بانکداری صحیح در نظام اسلامی فقط بانکداری بدون ربا نیست ، بلکه بانکداری اخلاقی نیز است ، گفت: بانک ها باید در بهبود خدمت رسانی به مشتریان و پاسداری ارزش های اخلاقی با یکدیگر مسابقه بدهند و با کمک قوانین بالادستی و پاداش دهی مناسب زمینه را برای عملکرد مناسب در برخورد با مشتریان فراهم کنند اما باید توجه داشت رعایت حقوق مقدم بر تکریم مشتری است.

عیوضلو با اشاره به لزوم ایجاد سازمان quotation mark نظام اقتصادی quotation mark گفت: همانگونه که نظام مهندسی و نظام پزشکی در کشور وجود دارد باید quotation mark نظام اقتصادی quotation mark نیز داشته باشیم تا افراد متخصص این فن بتوانند مسائل خود را در مجموعه خودشان بررسی کنند. از این منظر شکل گیری quotation mark نظام صنفی quotation mark دربانکها می تواند زمینه ساز رشد و توسعه موازین اخلاق حرفه ای در quotation mark نظام بانکی quotation mark شود. سابقه نظام های صنفی درتاریخ نیز گواه این واقعیت است در آن زمان این نظام ها در قالب quotation mark فتوت نامه quotation mark تحقق یافته است.

عیوضلو به اسناد بالادستی به قوانین و آیین نامه های مرتبط ازجمله قانون خدمات کشوری و قانون سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اشاره کرد که زمینه ساز مطرح شدن بانکداری اخلاقی است.

وی با اعلام این که برای اجرای موفق قانون سلامت نظام اداری رویه های جدیدی از سوی شورای دستگاههای نظارتی تهیه شده و همچنین شاخص ها و آیین نامه های مبسوطی در دستور کار ستادهای صیانت از حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی قرار گرفته است به تفاوت ماهوی نظارت حقوقی و قضایی از نظارت داوطلبانه مبتنی بر اخلاق در سازمان های پیشرو و موفق اشاره کرد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات تصریح کرد : تدوین کدهای اخلاقی و بکارگیری تدابیر ساختاری برای اجرای آن جزو اقدامات داوطلبانه دستگاههای اجرایی طبقه بندی می شود که به سلامت و قوام آن دستگاه خواهد انجامید.

وی در پاسخ به پرسشی در باره تردید نسبت به اجرایی شدن کدهای اخلاقی در تمام بانکها و وجود آسیبی چون جزیره ای عمل کردن گفت: در رفتارهای اخلاقی همه ما موظف به انجام وظیفه و عمل به تکلیف هستیم. مهم این است که برخی بانک‌های منضبط در این زمینه پیشرو باشند و همین امر به تدریج در همه بانکها قابل تسری خواهد بود.

عیوضلو؛ شفافیت در گفتار، صحت عملکرد و صداقت در رفتار را متضمن جذب و حفظ مشتری خوب دانست و افزود: گرچه شماری از تصمیم گیری ها در بانک مبتنی بر صدور بخشنامه است اما بحث انتخاب راه صحیح برای همکاران بانکی همواره باز است تا به مسئولیت اجتماعی و حرفه ای خود عمل کنند.

عیوضلو اظهار داشت : گرچه رعایت ضوابط و بخشنامه ها لازم و ضروری است اما مانع نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات مفید و اثربخش نیست. حوزه اخلاق حوزه انتخاب خلاقانه، خودجوش و داوطلبانه است. همان طوری که بانک‌ها مشتریان خود را ملزم به تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده یا افزایش سرمایه می کنند این بانک‌ها می توانند به شرکت‌هایی که استانداردهای محیط زیست را رعایت می‌کنند، به حقوق مصرف کننده توجه بیشتری دارند، تولیدات‌شان با اشتغال و مشارکت بیشتر واحدهای اقتصادی همراه است ؛ تسهیلات ویژه ای اعطا کنند.

وی در بحث هویت و برندسازی برای بانک ها به برندهایی مانند بانکداری سبز، توسعه ای، اجتماعی، اسلامی، مشارکتی و مشتری مداری اشاره کرد و گفت: این عناوین در تدابیر ساختاری ، جلوه هایی هستند که برای تحقق آنها به همفکری بیشتری در نظام بانکی نیازمند هستیم و هریک از از بانکها می توانند باتوجه به گرایش هایی که دارند در یکی از برندهای اشاره شده برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: بعد از مقوله دین ، جنبه عینی تر از آن اخلاق است و بعد از اخلاق جنبه عینی تر quotation mark عدالت quotation mark قرار دارد. بنابراین اخلاق تحقق عینی دین در رفتار و کردار انسانهاست.

عیوضلو گفت: در شرایط امروز در فضای اقتصاد مقاومتی توجه به اخلاق موجب مقاوم سازی اقتصاد می شود و این استحکام با رضایت مندی بیشتر و محبت متقابل کارکنان در دستگاههای اجرایی عملیاتی خواهد شد.

وی در تشریح کدهای اخلاقی تدوین شده که بر سه محور اصول و موازین اسلامی، تجارب سایر کشورها و اسناد بالادستی استوار است ، گفت : اسناد بالادستی باید به حوزه بانکداری تسری پیدا کند و استانداردها و شاخص های مربوطه از آن استخراج شود.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندی ، عفاف و حجاب تصریح کرد: این ستادها تاکنون بیشتر به بحث حجاب وعفاف پرداخته اند و ما امیدواریم در دولت جدید به مباحث مربوط به حقوق شهروندی نیز توجه بیشتری شود.

عیوضلو با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته در بکارگیری اصل و استانداردهای اخلاقی در رویه های بانکداری بر ظرفیت بانکداری اسلامی برای گسترش بانکداری اخلاقی تاکید کرد.

وی افزود : کارگزاران نظام بانکی باید به مکارم اخلاقی توجه کنند و روابط عمومی های قوی در بانک ها عامل مهمی در فضاسازی مناسب برای تحقق بانکداری اخلاقی هستند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد