درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 23:13   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49082صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیشنبه، 21 اسفند 1400 - 19:16
روابط‌عمومی بازاریابی
روابط‌عمومی بازاریابی نه تنها با ارائه دیدگاه‌های قوی امکان به دست آوردن سهمی از اندیشه و احساس جامعه را فراهم می آورد؛ بلکه در بسیاری از زمینه ها بر دیدگاه‌های ارائه شده از سوی روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی بازاریابی (M.P.R) فرزند خلف روابط‌عمومی و بازاریابی است. روابط‌عمومی بازاریابی نمایشگر فرصتی است که طی آن شرکت ها می توانند بار دیگر سهم خود را در جامعه مبتنی بر ارائه پیام به دست آورند. روابط‌عمومی بازاریابی نه تنها با ارائه دیدگاه‌های قوی امکان به دست آوردن سهمی از اندیشه و احساس جامعه را فراهم می آورد؛ بلکه در بسیاری از زمینه ها بر دیدگاه‌های ارائه شده از سوی روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار هستند.

رشد روابط‌عمومی و پذیرش آن به عنوان ارزش یا حتی یک ابزار ضروری بازاریابی همه گیر شده است. شرکت ها کارشناسان متخصص روابط‌عمومی را به گروه‌های بازاریابی محصولات خود ملحق می کنند و از مؤسسات روابط‌عمومی در تمامی مراحل فرآیند بازاریابی بهره می برند. (هریس -1993).

"هریس" با بررسی توسعه و تحول روابط‌عمومی بازاریابی، معتقد است که در سالهای 1980 شاهد بروز و ظهور روابط‌عمومی بازاریابی به عنوان یک اصل جدید متمایز در زمینه ارتقا و افزایش سطح فروش محصولات بوده است که شامل تکنیک های کاربردی ویژه ای است که به تقویت فعالیت های بازاریابی می پردازد. "کاتلر" (1989)، مدرس رشته بازاریابی در دانشکده مدیریت شمال غربی "کلوگ" (Kellogg) و مؤلف ((مدیریت بازاریابی)) می گوید: (( روابط‌عمومی بازاریابی در آینده تنها می تواند یک مسیر را بپیماید که آن ترقی و رشد است.))

 

او در دامه می گوید: ((روابط‌عمومی رو به سوی مرحله ای گام بر می دارد که با رشد انفجاری همراه است، زیرا شرکت ها تشخیص می دهند که تبلیغات انبوه دیگر پاسخ نمی دهد و نیز این نکته را بیان می کند که سازمان‌ها مشغول ادغام روابط‌عمومی و بازاریابی هستند تا به رابطه عشق و نفرت طولانی مدت بین آنها خاتمه دهند.))

"تام دانکن" (Tom Duncan ) مدرس رشته بازاریابی در دانشگاه ایالتی "بال" (Ball) یک نمونه از پژوهش های مذکور را انجام داده که یافته های کلیدی پژوهش مذکور به قرار زیر است:


1. در مناطق متعددی که به شکل سنتی مسئولیت تبلیغات را بر عهده داشتند روابط‌عمومی بازاریابی مؤثر است.

2. روابط‌عمومی بازاریابی راه ویژه در زمینه ایجاد آگاهی و شناخت مؤثر است.

3. در هیچ نقطه ای دیده نشد که اکثریت مشتریان بگویند که روابط‌عمومی بازاریابی تاثیرگذار نیست. (در تمامی مناطق اکثریت مشتریان می گفتند که روابط‌عمومی بازاریابی مؤثر است.)

4. اهمیت روابط‌عمومی بازاریابی طی 50 سال گذشته افزایش یافته است و انتظار می رود که این روند ادامه یابد.

• با توجه به افزایش تبلیغات در رسانه های گروهی در زمینه کاهش هزینه ها تاثیر گذار است؛
• از میان آشفتگی و به هم ریختگی سر در می آورد؛
• تبلیغات را کامل می کند و به ارزش و اعتبار پیام ها می افزاید. (هریس -1992)

 بر اساس دیدگاه "هریس" روش هایی که می تواند روابط‌عمومی بازاریابی را مورد استفاده قرار دهد، به شرح زیر است:


• قرار دادن شرکت ها به مثابه رهبران و متخصصان؛
• معرفی محصولات جدید؛
• ایجاد بازارهای جدید؛
• گسترش حوزه تبلیغات؛
• معرفی محصولاتی که آنها را نمی توان با استفاده از تبلیغات به مصرف کنندگان معرفی کرد؛
• تاثیر گذاری بر دیدگاه و آراء رهبران.

"گیچ" (1981) اینگونه عنوان کرد که به هر دلیل، روابط‌عمومی تجاری یکی از اجزاء حوزه روابط‌عمومی است که از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است. در حقیقت، نشانه های متعددی وجود دارد که مؤید بلوغ روابط‌عمومی بازاریابی است. روابط‌عمومی به یک حرفه بزرگ و سودآور تبدیل شده است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد