درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49032صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 14 اسفند 1400 - 14:36
مدیران روابط‌عمومی پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمان خود هستند
نگاهی اجمالی به ضرورت و اهمیت خبر در روابط‌عمومی‌ها
مدیران روابط‌عمومی نه‌تنها توجیه‌گر سیاست غلط مدیران و عملکرد سازمان خود نیستند بلکه آن‌ها همان پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمانی خود هستند؛ پس همواره روابط‌عمومی‌ها باید در انتشار اخبار به صداقت و شفافیت توجه داشته باشند و بیان دروغ دیر یا زود باعث ضربه خوردن آن سازمان خواهد شد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «خبر» گزارشی عینی از واقعیت‌هاست ولی هر واقعیتی را نمی‌توان خبر نامید؛ خبر باید دارای یک یا چند ارزش خبری باشد. هر اندازه که عناصر خبری کامل‌تر باشند، خبر از نظر اطلاعاتی که باید به مخاطب بدهد جذاب‌تر خواهد بود؛ در صورت عدم استفاده صحیح از عناصر خبری، خبر دچار ابهام شده، جذابیت کافی نداشته و در بعضی‌اوقات از واقعیت نیز به دور خواهد ماند.
 
 به هر اندازه که تنظیم خبر از مراحل سخت کار خبری است که بدون شناخت ارکان آن امکان‌پذیر نیست درواقع یکی از راحت‌ترین و کنترل‌‌شده‌ترین راه‌های انعکاس پیام‌های سازمانی، از سوی روابط‌عمومی به رسانه‌هاست البته چنانچه تازگی و ارزش خبری نداشته باشد با استقبال مواجه نمی‌شود.
 
 با این تعریف‌ها و با اعتقاد به اینکه تشخیص ماهیت خبر و تنظیم آن از علمی‌ترین امور روابط‌عمومی است و بایستی دقت شود که تنظیم خبر، امری کاملاً علمی و تخصصی است و به حکم «خَیرُ الکَلامِ مَا دَل وَ جَل وَ قَل وَ لَم یُمِل» این یادداشت را گزیده خواهم نوشت.
 
 یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی در سازمان جستجوی اطلاعات و اخبار و انتقال آن به مخاطبان است مهم‌ترین مرحله در فرآیند تهیه خبر شناخت خبر است که بدون شک وظیفه کارشناس روابط‌عمومی است و به مهارت فردی و ذاتی خبرنگار مربوط است.
 
 توجه داشته باشید که تنها انتشار تیتر برگزاری این نشست و آن نشست بدون اطلاعات کافی و چند تصویر پی‌درپی از ژست‌های مختلف مدیر آن سازمان در آن نشست نه ارزش خبری دارد نه برای مخاطبان اهمیتی؛ اطلاعات خبر بایستی هم تازگی داشته باشد و هم در زندگی روزمره مخاطبان مهم و اثرگذار باشد.
 
 خبرنگار روابط‌عمومی موظف است ضمن اطلاع و آگاهی کامل از علم روزنامه‌نگاری و تهیه و نگارش خبر، از سیاست خبری و تشکیلات اداری سازمان متبوعش اطلاعات کافی و لازم داشته باشد تا بتواند وظیفه اطلاع‌رسانی صحیح را به بهترین شکل به انجام رساند.
 
 در پایان پس‌ازاینکه خبر با تمام شرایط لازم و شناخت ارزش‌های خبری نهفته در خبر و بر اساس صداقت شکل گرفت و تولید شد به مرحله‌ای می‌رسد که توسط مدیر گروه خبری یا مدیر روابط‌عمومی گزینش می‌شود و بعضاً در صورت نیاز با ایجاد دخل و تصرف و انجام تغییرات فرصت انتشار پیدا می‌کنند.
 
 و نکته مهم دیگر اینکه مردم در هرجایی که از دنیا باشند تشنه صداقت و یک رنگی‌اند و بی‌شک سازمان‌ها را به میزان صداقتشان ارزش‌گذاری می‌کنند. مدیران روابط‌عمومی نه‌تنها توجیه‌گر سیاست غلط مدیران و عملکرد سازمان خود نیستند بلکه آن‌ها همان پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمانی خود هستند؛ پس همواره روابط‌عمومی‌ها باید در انتشار اخبار به صداقت و شفافیت توجه داشته باشند و بیان دروغ دیر یا زود باعث ضربه خوردن آن سازمان خواهد شد.
 
 مصطفی پورروستایی‌اردکانی
 فعال حوزه روابط‌عمومی و رسانه
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد