درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49002صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 11 اسفند 1400 - 14:10
نقش مهم روابط عمومی در تحقق توسعه پایدار
از: پرستو قهرمانی خبرنگار و فعال حوزه رسانه و ارتباطات - چنانچه سیستم حکمرانی کشور بخواهد و بتواند در مورد نقش؛ جایگاه و اهمیت روابط‌عمومی‌ها؛ به فهم و درک مناسبی برسد؛ می‌شود به روابط‌عمومی‌ها به چشم تسهیل‌کننده و سرعت‌دهنده در نیل به توسعه پایدار نگریست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اجازه دهید به عنوان پیش درآمد این یادداشت کوتاه؛ قدری به بیان ارتباط و تبیین سه اصطلاح مهم: عدالت اجتماعی؛ توسعه متوازن و توسعه پایدار بپردازیم. احتمالا شما هم موافق هستید که شرط اصلی تحقق توسعه پایدار؛ رسیدن به عدالت اجتماعی از مسیر توسعه متوازن است.


به عبارت دیگر؛ هر گاه توسعه متوازن محقق شود می‌توان به عدالت اجتماعی و از آنجا به توسعه پایدار رسید. اما توسعه متوازن چیست؟ جهت ارائه تعریف عملیاتی و برای درک بهتر این مفهوم؛ مثال کشور کره جنوبی را میزنم. اگر کره جنوبی؛ ماشین؛ موبایل؛ تلویزیون و... به دنیا صادر می‌کند؛ شاهد هستیم که مثلا فوتبال و ورزش کشتی آن هم به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند؛ در حالی‌که کشور کره جنوبی اساسا؛ نه سرزمین فوتبال است و نه مهد کشتی. به دیگر سخن؛ کره جنوبی برای نیل به توسعه پایدار؛ تمام ارکان و جنبه ها و منابع کشور را بصورت جمعی و متوازن و متحد با هم به پیش برده است.

 

یعنی فرهنگ و سیاست و اقتصاد و ورزش و... به گونه ای عقلایی و سازمان یافته و هدفمند؛ در جهت نیل به نقطه هم پایانی که همانا توسعه پایدار است حرکت و عمل نمایند. وقتی در اثر توسعه متوازن؛ همه ارکان کشور اعم از مردم و سرمایه اجتماعی؛ منابع؛ ذخایر؛ مدیریت و... متحدانه بکار گرفته شوند؛ آنوقت هر کس و هر استعدادی و هر پتانسیلی فرصت ظهور و بروز و نقش آفرینی پیدا خواهد کرد و در این میان علاوه بر ایجاد هم افزایی؛ ارزش افزوده نیز نصیب همگان می‌شود و بدین شکل عدالت

 

توسعه متوازن اجتماعی محقق می‌گردد. عدالت اجتماعی یعنی هر کس به تناسب نقش؛ جایگاه؛ فعالیت و عملکرد خویش؛ از منابع؛ مواهب و امکانات کشور بطور عادلانه و منصفانه تا حد لازم و کافی برخوردار باشد.


حال نقش روابط عمومی در این میان چیست؟


روابط عمومی به عنوان یک پل ارتباطی میان مردم و سازمان؛ می‌تواند با جلب آراء و اندیشه ها و مشارکت عمومی؛ به گونه ای هنرمندانه از تمامی ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ذیربط (روابط عمومی هر سازمان به تناسب نوع وظیفه و ماموریت خود) استفاده کرده و سرمایه اجتماعی را در راستای تقویت میزان و سطح اعتماد و مشارکت ارتقاء دهد. این اتفاق باعث میشود به شکل هماهنگ؛ شاهد حرکت تمام ارکان کشور در یک مسیر واحد که همانا تحقق توسعه پایدار است باشیم. روابط عمومی ها دو ویژگی مهم دارند که هم خوب است و هم شاید بد. اول اینکه کار روابط عمومی خط کش بردار نیست. یعنی نمی‌توان گفت که وظیفه روابط عمومی انجام کارها از 1 تا 10 میباشد و تمام.

 

دوم اینکه کار روابط عمومی ساعت بردار نیست. یعنی نمی‌توان گفت که روابط‌عمومی مثل بقیه قسمتها از ساعت 8 تا 4 بعدازظهر باید کار کند و تمام. این دو وضعیت‌؛ صرف نظر از خوب بودن یا بد بودن آن؛ فرصت سازی مهمی را نصیب روابط عمومی ها می‌کند تا همیشه و همه جا نقش آفرین باشند. چنانچه سیستم حکمرانی کشور بخواهد و بتواند در مورد نقش؛ جایگاه و اهمیت روابط عمومی ها؛ به فهم و درک مناسبی برسد؛ می‌شود به روابط عمومی ها به چشم تسهیل کننده و سرعت دهنده در نیل به توسعه پایدار نگریست.


تا چه در نظر آید.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد