بر خلاف برخی از شرکتهای روابطعمومی که در اعلام قیمت رقابت میکنند، بورسون مارستلر[2] در عرصه ارائه خدمت رقابت میکند.
رئیس و مدیر بخش آسیا- اقیانوس آرام، باب پیکارد، میگوید بر خلاف برخی دیگر از کارگزاریهای روابطعمومی که تمام توجه خود را به کاهش قیمت معطوف کردهاند، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت انجام میدهم. "اگر به جای قیمت، بر سر کیفیت رقابت کنید، دیگر مجبور نخواهید بود به دنبال پول بدوید چرا که پول خود به دنبال شما میآید."
او در ادامه میافزاید که در مورد مشتریان خود بسیار انتخابگر است، به خصوص شرکتهایی که سرمایهگذاری قابل توجهی برای روابطعمومی انجام میدهند و اهمیت روابطعمومی خوب در کسبوکار خود را درک میکنند.
پیکارد میگوید که بورسون- مارستلر با شرکتهایی کار میکند که به دنبال خدمات باکیفیت و حاضر به سرمایهگذاری در این حوزه هستند.
بورسون- مارستلر کسبوکار خود را بر ارائه خدمات باکیفیت بنا کرده است. تجربه آسیا- اقیانوس آرام نشان داد که کسبوکارها به سمت سرمایهگذاری ایمنتر در حرکت هستند و کارگزاریهایی که خدمات باکیفیت ارائه دهند از این رکود اقتصادی متاثر نمیشوند.
او بر این باور است که شرکت دو برابر نرخ رشد اقتصادی کشور رشد خواهد داشت و این وضعیت در مالزی بهتر خواهد بود. از نظر اندازه، انتظار میرود که به دو یا سه برابر افزایش یابد.
شرکت قصد دارد افراد بااستعداد را استخدام نماید، بدین ترتیب که استعدادها را از مالزی به خارج صادر کرده و استعدادهای خارجی را وارد بازار محلی کند.
به گفته پیکارد، هدف شرکت این است که دست کم 20 درصد از کارمندان آن از دیگر بازارهای جهانی باشند. برای مثال، یک چهارم از پرسنل فعال در سنگاپور متعلق به اروپا، ایالات متحده و دیگر مناطق آسیا هستند. شرکت در حال حاضر 1000 کارمند در آسیا- اقیانوس آرام دارد.
در نوامبر 2010، دفتر مالزی را به عنوان فاز دوم از ورود دوباره به بازار محلی افتتاح کرد.
مدیریت شعبه مالزی در حال حاضر به عهده جویسلین لی[3]، مدیر کل سابق شعبه فلایشمن- هیلارد در مالزی، میباشد.
تمرکز شعبه مالزی بر ارتباطات شرکت و مالی، امور همگانی، روابط دولتی، ارتباطات بحران و مدیریت مساله و همچنین دیجیتال است.
پیکارد میگوید که حوزه روابطعمومی در مالزی و همین طور در منطقه به دلیل پیدایش و گسترش رسانههای اجتماعی و کار دیجیتال به سرعت در حال تغییر بود.
او به این نکته اشاره دارد که مشاوران روابطعمومی مانند پژوهشگران و تهیهکنندگان رسانه ها باید به دنبال خوراک خبری سیال باشند، چرا که هنر برقراری روابط به «علم ترغیب» تبدیل میشود، چیزی که نیروی محرکه در صنعت روابطعمومی امروز است.
او توضیح میدهد "برای مشاوران روابطعمومی تنها صحبت کردن با مشتریان حائز اهمیت نیست، بلکه باید بتوانند به آنها گوش دهند و برای آنها راهحل ارائه کنند، مانند گرفتار شدن یک شرکت در وضعیت بحرانی."
پیکارد میگوید که صنعت روابطعمومی باید به جنوب شرق آسیا توجه کند تا کسبوکار روابطعمومی خود را گسترش دهند گویی که هیچگاه در این بازار خدمات ارائه نشده است. بورسون- مارستلر همچنین در نظر دارد تا به لحاظ اندازه بازار در منطقه پیشرفت کند، بدین ترتیب که شرکای محلی برای خود بیابد و یا در صورت امکان اقدام به خرید واحدهای دیگر نماید.
[1] Daljit Dhesi (daljit@thestar.com.my)
[2] Burson-Marsteller
[3] Joyceyn Lee
|