درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 22:02   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48993صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 11 اسفند 1400 - 07:34
متن کامل سخنرانی دکتر احمد یحیایی ایله ای در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ‌ایران
مسئولیت های متخصصان روابط‌عمومی قرن21
صداقت اولین ارزش بین المللی روابط عمومی و زیرساخت اعتماد اجتماعی است. لذا ترویج این ارزش می تواند کمک شایانی به مدیریت شکاف گفتار و کردار بینجامد و روابط عمومی بایستی بتواند تبیین کند که پنهانکاری، ریاکاری و دروغگویی در هزاره سوم جایی ندارد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هزاره سوم را بایستی از دو بعد اخلاقی و تکنولوژی مورد توجه قرار دهیم و تنها توجه و تمرکز بر بعد تکنولوژیکی آن خطا و اشتباهات بسیاری در پی دارد. بخصوص در بحث ارتباطات و روابط عمومی بعد اخلاقی هزاره سوم مهمتر است. چرا که روابط عمومی کی عمل اخلاقی است تا صرفا یک بازی تکنولوژیکی.


آغاز هزاره سوم همزمان است با نقش و سهم پررنگ و حضور و بروز اینترنت در زندگی مردم و اینک باید دید در عصرحاضرا روابط‌عمومی که یک عمل اخلاقی است در جهان جدید چه نقش و رسالت هایی برعهده دارد .بخصوص آنکه در عصر پسا انفجار اطلاعات که شاهد گسترش و شیوع اخبار جعلی نیز هستیم نقش روابط‌عمومی‌ها برجسته تر شده است.


متاسفانه در ایران شتاب رشد اخبار جعلی بسیار بالاست. براستی چرا دلمشغولی مان به اخبار جعلی زیاد است؟ چرا اینقدر و تا بدین حد مشتاق اخبار جعلی هستیم و از طریق اخبار جعلی داریم یک جهان جعلی می سازیم؟


بحث اصلی ما مسئولیتهای متخصصان روابط‌عمومی قرن 21 است. مسئولیتهای روابط عمومی بیشتر از آن چیزی است که درباره اش بحث می کنیم. ما در اینجا چهار مسئولیت را که برای سازمانهای ایرانی اولویت دار تر است صحبت می کنیم: مدیریت شکاف گفتار و کردار، مدیریت اطلاعات نادرست و گمراه کننده سازمان، مدیریت اعتبار سازمانی و مدیریت سودآوری روابط‌عمومی.


اولین مسئولیت مدیریت شکاف گفتار و کردار سازمانی است. در واقع می خواهیم ببینیم چگونه بایستی بین آنچه می گوییم و آنچه هستیم یکسانی وجود دارد و عدم آن می تواند تا چه حدی به سرمایه اجتماعی سازمان آسیب بزند. این موضوع مفهوم مهم مردمداری را در سازمان یادآوری می کند. جای بسی مسرت و خوشحالی است که در هجدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران شاهد برگزاری نخستین جشنواره مردم‌داری ایران هستیم. زیرا اگر درک صحیحی از واژه مردم‌داری بوجود آید، متوجه می‌شویم نقش روابط‌عمومی در مردمسالاری تا چه اندازه حایزاهمیت است. در واقع بایستی گفت که: مردم‌داری زیربنای توسعه انسانی است.


برای مدیریت شکاف گفتار و کردار از مهمترین موضوعات این است که روابط عمومی بایستی ارزشهای سازمانی را ترویج کنید. ارزشهایی که سازمان را متوجه اهمیت صداقت و راستگویی می کند و مدیران را به گفتن حقیقت مشتاق می کند. زیرا نگفتن حقیقت چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحران به سرمایه اجتماعی سازمان آسیب می زند و تمامی ارکان سازمان را تحت شعاع قرار می دهد.


صداقت اولین ارزش بین المللی روابط عمومی و زیرساخت اعتماد اجتماعی است. لذا ترویج این ارزش می تواند کمک شایانی به مدیریت شکاف گفتار و کردار بینجامد و روابط عمومی بایستی بتواند تبیین کند که پنهانکاری، ریاکاری و دروغگویی در هزاره سوم جایی ندارد.

دومین مسئولیت مدیریت اطلاعات نادرست و گمراه کننده پیرامون سازمان بخصوص در خارج از سازمان است. موضوعی که این روزها بخصوص دامن سازمانهای ایرانی را گرفته استو چالشهای عدیده ای را برای سازمانها و مدیران بوجود آورده است. اخبار منفی و جعلیو البته شایعات به خاطر سوابق نامطلوب ارتباطی و اطلاع رسانی سازمانها در حال انفجار است و کاری هم از دست روابط عمومی ها بر نمی آید.


همین جا بایستی گفت که علت این همه اخبار منفی و جعلی تنها بی تخصصی و بی مسئولیتی روابط عمومی ها نیست. بلکه این موضوع نتیجه ندانم کاری های ارتباطی مدیران سازمان نیز هست. همین جا باید بگویم که بخشی از درمان این مشکل به کم گویی مدیران بر می گردد و مدیران سازمانها بایستی یاد بگیرند که ضرورتی ندارد یک مدیران ارشد هر هفته و هر روز و ر ساعت در رسانه ها حضور داشته باشد زیرا خود این حضور و تکرار سخنان بی نتیجه ریشه بخش اصلی اخبار جعلی و منفی و شایعات است. حضور و علاقه بیش از حد مسئولان سازمانها برای نقش افرینی در رسانه ها خود بوجود آورنده بحران است.


روابط‌عمومی‌ها لازم است بصورت حرفه ای و فعال در رسانه های اجتماعی نقش آفرین شوند اما متاسفانه روابط عمومی های دولتی از حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی منع شده اند و از طرفی بایستی به چنین اخبار و اطلاعاتی پاسخگو باشند. این چه داستانی است؟ تعجب آور است.


این آسیب بزرگی است که دولت نمی گذارد روابط‌عمومی‌ها وارد فضای مجازی شوند. دولت باید نسبت به حضور روابط‌عمومی‌ها در این حوزه تجدید نظر کند. حضور فعالانه نیاز است تا با صداقت به مقابله با اخبار جعلی بپردازد.


سومین مسئولیت مدیریت اعتبار سازمانی است. مدیریت اعتبار سازمانی و ارتقای سطح اعتبار سازمانی از مسئولیتهای مهم روابط‌عمومی در قرن حاضر است. اعتبار سازمانی هدف استراتژیک و در راستای خوشنامی سازمانی است.


سازمان خوشنام سودآور است، کارکنانش تعهد سازمانی بیشتری دارند، مشتریان بیشتر به سازمان اعتماد می کنند و وفادارتر هستند و جامعه پیرامونی به چنین سازمانی اعتماد بیشتری دارد و حامی آن است. این کار روابط عمومی است که این خوشنامی و اعتبار را حفظ کند و آن را ارتقا دهد.


البته بیستی برای مسئولیت سوم به دو مسئولیت قبلی توجه کنیم و اینکه مدیریت گفتار وکردار و مدیریت اطلاعات نادرست و گمراه کننده پیرامونی ریشه های عمیقی در اعتبار و خوشنامی سازمانی دارند. همچنین اگر سازمانها مسئولیت اجتماعی بیشتری را پذیرا باشندمی توانند سرمایه اجتماعی بهتری را به دست آورند.


مسئولیت چهارم روابط عمومی های ایرانی در حال حاضر این است که اهمیت روابط عمومی را به مدیران سازمان نشان دهند. بایستی بپذیریم که روابط عمومیهای حال حاضر این هزینه زا و کم فایده هستند و به دلایلی که جای ذکرش نیست نمی توانند به سودآوری سازمانها کمک کنند واساسا درکی از روابط عمومی سودآور و روابط عمومی تجاری در بین روابط عمومی های ایرانی وجود ندارد.


در پایان بایستی همه مسئولیتهای یک روابط عمومی حرفه ای را در توسعه بخشی روابط عمومی و سهم و نقش روابط عمومی در توسعه کشور و سازمان مورد توجه قرار دهیم.


در اینجا می خواهم بر پارادایم روابط عمومی توسعه بخش تاکید کنم. نوعی از روابط عمومی که شکاف گفتار و کردار سازمانی را کاهش می دهد، توانایی پیشگام بودن در انتشار اخبار و اطلاعات را دارد، اعتماد جامعه پیرامونی را به دست می آورد و در کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها نقش مستقیم دارد.


روابط عمومی های ایرانی در همه حوزه ها چه اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی بایستی رویکرد روابط عمومی توسعه بخش را جایگزین رویکرد مرده روابط عمومی سلطه بخش کنند. خلاصه اینکه هنگامی به مردم‌داری نزدیک تر می‌شویم که با تکیه بر روابط‌عمومی توسعه بخش شکاف میان گفتار و کردار را کاهش دهیم.

 هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ‌ایران (IRAN CPR 1400) با حضور جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان نهادها و سازمان‌های بخش‌های دولتی و خصوصی و با رعایت محدودیت‌های کرونایی، چهارم اسفند 1400 برگزار شد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد