درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48987صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 9 اسفند 1400 - 20:51
شکست روس‌ها در عرصه جنگ رسانه‌ای
حجت الله عباسی - توانمندهای رسانه ای روس ها بر خلاف بضاعت های تسلیحاتی، در حد و قواره ای نیست که بتوانند جریان رسانه ای قدرتمند بلوک غرب را مهار کنند و یا گفتمانی برای شنیدن جهانیان عرضه کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تجاوز روسیه به اوکراین بزرگترین چالشی است که کرملین به عنوان هسته مرکزی امپراتوری کمونیستی سه دهه بعد از فروپاشی، با آن دست و پنجه نرم می کند.

با لشگرکشی روس ها، نبرد سختی به صورت توامان در دو آوردگاه میدان و
رسانه جریان دارد. هر چند پیروزی های میدان انکارناپذیر است ولی بخش رسانه ای در چرخشی آشکار بر میدان چیره شده و عمق تجاوز نظامی آنها را به نمایش گذاشته است!

روس ها در لشگرکشی به اوکراین با نادیده گرفتن آداب نبرد جوانمردانه در میدان، به قتل و کشتار بی گناهان و غارت اموال مردم و نابودی زیرساخت ها پرداختند. موضوعی که در قاب رسانه ها، پیروزی های آنها را در میدان به حاشیه راند و طعم شکست جنگ رسانه ای را به آنان چشاند.

توانمندهای رسانه ای روس ها بر خلاف بضاعت های تسلیحاتی، در حد و قواره ای نیست که بتوانند جریان رسانه ای قدرتمند بلوک غرب را مهار کنند و یا گفتمانی برای شنیدن جهانیان عرضه کنند.

از همان ابتدای لشگر کشی روس ها به کشور اوکراین، رسانه های جریان اصلی و جایگزین در سراسر جهان، در یک حرکت نانوشته و هماهنگ، تجاوز روس ها دایر بر حمله به قلمرو یک کشور مستقل، گلوله باران و موشکباران نقاط مسکونی، قتل شهروندان بی گناه، غارت اموال و نابودی زیر ساخت های اوکراین در شدیدترین وجه ممکن را به نمایش گذاشته و محکوم کرده اند.

حتی کشورهای غرب ستیز همسو با روسیه مانند ایران، سوریه، کره شمالی و چین نیز که در ابتدای تجاوز، همدلانه با روس ها حرکت می کردند در ادامه با عقب نشینی آشکار از مواضع اولیه، در تولیدات رسانه ای سیاست یکی بر میخ و یکی بر نعل را انتخاب کرده اند.

قرائت روس ها از فلسفه رسانه ها ایدئولوژیک است. تمرکزگرایی، برنامه ریزی متمرکز، ایجاد تک صدایی و استیلای یک تفکر بر کالبد جامعه از ویژگی های آن است. در جامعه اطلاعاتی چنین متاعی خریداری ندارد و موجب استحکام پایه های بی اعتمادی و بی اعتباری رسانه ها می شود.

زخم های کهنه تنش های دوران جنگ سرد دوباره سرباز کرده اند. از یک سو ایدئولوژی سرمایه داری حوزه نفوذ خود را در قالب ناتو به کنار مرزهای غربی روسیه رسانده و از سوی دیگر ناسیونالیسم روسی به عنوان جانشین خلف ایدئولوژی مارکسیست-لنینیستی، هماورد طلبیده و دوباره سر برآورده است.

سردمداران کرملین هنوز از مسابقه تسلیحاتی دوران جنگ سرد و توسعه زرادخانه ای هسته ای درس عبرت نگرفته و همچنان بر طبل ادبیات نظامی گری می کوبند. هرچند توسعه توان نظامی در ایجاد امنیت ملی انکار ناپذیر است ولی این همه ماجرا نیست و قدرت رسانه ای مولفه ای بسیار تاثیرگذار بوده و بیش از یک قرن است از آن غافل شده اند.

فروپاشی شوروی سابق در سال۱۹۹۱ بیشتر ناشی از ناکارآمدی حکمرانی و فساد ساختار یافته و اقتصاد ورشکسته بود. با این حال نقش امپراتوری رسانه ای غرب در سرعت بخشیدن به موعد فروپاشی بسیار تعیین کننده بود.

فروپاشی دهه آخر قرن بیستم، پایانی بر استیلای ایدئولوژی مارکسیست- لنینیستی و گذار جامعه از سرکوب به آزادی بود. ولی به نظر می رسد در عصر پوتینیسم، خرس روسی دوباره از خواب بیدار شده و روسیه به مرحله گذار از آزادی نسبی به سرکوب رجعت کرده است.

رویاها و امیدهای روس ها در دو دوره تاریخی رنگ باخته است. اول ناتوانی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ در ایجاد جامعه بی طبقه و دیگر ناتوانی ناسیونالیسم روسی در نوسازی اقتصاد در دو دهه اخیر. هر دوی این تجربه های گراسنگ، این درس را می دهند که ایجاد یک ابرقدرت و استمرار آن، بدون تکیه بر اقتصاد مولد و کارآمد و جامعه باز دوام نخواهد آورد!
 

منبع: @Dr_hojjatollah_abbasi
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد