درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:27   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48947صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 6 اسفند 1400 - 10:40
ارباب رجوع یا برده رجوع؟!؟!
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران. - اصطلاح "ارباب رجوع" به زبان ساده؛ یعنی مراجعه کننده ای که حکم ارباب را دارد و طرف مقابل در اداره مربوطه نیز در حکم کسی که خادم و رعیت ارباب است. شاید این اصطلاح قدری تلخ و سخت باشد ولی در حقیقت می‌خواهد بگوید که تمام ارکان ادارات و سازمان‌ها می‌بایست خدمتگزاری بی چون و چرا برای مراجعه کنندگان باشند چرا که حوائج مردم برای گره گشایی به گردن آنان افتاده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شاید شما هم به عنوان ارباب رجوع با بی احترامی و بداخلاقی و بی توجهی کارمندان ادارات و سازمان‌ها مواجه شده اید.


اصطلاح "ارباب رجوع" به زبان ساده؛ یعنی مراجعه کننده ای که حکم ارباب را دارد و طرف مقابل در اداره مربوطه نیز در حکم کسی که خادم و رعیت ارباب است. شاید این اصطلاح قدری تلخ و سخت باشد ولی در حقیقت می‌خواهد بگوید که تمام ارکان ادارات و سازمان‌ها می‌بایست خدمتگزاری بی چون و چرا برای مراجعه کنندگان باشند چرا که حوائج مردم برای گره گشایی به گردن آنان افتاده است.

 

در مبانی فرهنگی و دینی ما به شدت بر موضوع احترام و مهربانی و دوستی و... تاکید شده و بنابراین هرگونه بداخلاقی کارکنان ادارات با مراجعه کنندگان؛ حرکتی ضد فرهنگی؛ ضد دین و اخلاق و انسانیت است.


متاسفانه در اکثر ادارات؛ با مراجعه کنندگان همچون "برده" رفتار می‌شود تا "ارباب".


بد رفتاری و بد اخلاقی کارکنان ادارات با ارباب رجوع چند علت مهم دارد:
1- فقدان یک نظام تشویق و تنبیه مناسب در سازمان ها و ادارات.
2 - فقدان یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد که بتواند منجر به اجرای نظام شایسته سالاری شود.
3 - ضعف تخصصی و شخصیتی مدیران بالادستی کارمندان.
4 - فقدان آموزش‌های مستمر لازم و کافی مربوط به اصول و فنون مردمداری؛ ارتباطات انسانی و روابط‌عمومی.
5 - به نظر می‌رسد خیلی از اینها قصد ناراضی تراشی عمومی دارند و به نوعی می‌خواهند جلوی دولت بایستند.
6 - عدم توجه لازم و کافی در فرآیند گزینش و استخدام کارمندان ادارات که می‌بایست تمرکز بر استخدام افراد خوش اخلاق و صبور و مودب باشد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد