درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48946صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 6 اسفند 1400 - 10:21
روابط‌عمومی‌ها استان همدان و فقر دانش نظری
شوربختانه در قرن 19 میلادی گیر افتاده ایم و نمی خواهیم از قالب اطلاع رسانی و تبلیغ و اقناع بیرون بیاییم و همان قدر که به سازمان اهمیت و نقش می دهیم، به مردم هم نقش بدهیم. مگر روابط‌عمومی به معنی در خدمت مردم بودن نیست؟ ما حقوق‌مان را از مردم می گیریم و سازمان در راستای منافع عموم جامعه ایجاد شده است. پس چگونه است که هنوز هم در روابط‌عمومی‌ها ما جریان یکسویه ارتباطات از سازمان به مردم و رسانه ها حاکمیت می کند و نقش اصلی را به مدیران سازمانی می دهد؟
  


سعیده آقاخانی*دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات.رئیس اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان همدان

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تلاش ها در ادارات روابط‌عمومی، هر روز تداوم دارد اما بدون دانش نظری و روز آمدی، حرفه ای گری به محاق رفته و در نتیجه اغلب تلاش ها نتیجه معکوس داشته است.


ماندن در گذشته، روابط‌عمومی ها و سازمانها را با بحران مواجه کرده است، اما رویکردها همان رویکردهای سنتی قرن نوزدهمی است. پیروی از الگوهای تبلیغات, اطلاع رسانی و دوسویه ناهمسنگ در روابط‌عمومی، مدت هاست که منسوخ شده اما هنوز پیشه و نقشه راه روابط‌عمومی‌ها استان همدان و البته بسیاری از روابط‌عمومی ها در کشور است.


شوربختانه در قرن 19 میلادی گیر افتاده ایم و نمی خواهیم از قالب اطلاع رسانی و تبلیغ و اقناع بیرون بیاییم و همان قدر که به سازمان اهمیت و نقش می دهیم، به مردم هم نقش بدهیم. مگر روابط‌عمومی به معنی در خدمت مردم بودن نیست؟ ما حقوق‌مان را از مردم می گیریم و سازمان در راستای منافع عموم جامعه ایجاد شده است. پس چگونه است که هنوز هم در روابط‌عمومی‌ها ما جریان یکسویه ارتباطات از سازمان به مردم و رسانه ها حاکمیت می کند و نقش اصلی را به مدیران سازمانی می دهد؟


هنوز هم اخبار و مصاحبه هایی از مدیران سازمان ها توسط روابط‌عمومی ها منتشر می شود که به ساختار اعتماد مردم و حکومت آسیب می زند فقط به صرف اینکه مدیر سازمان حرفی زده است، خبرش را منتشر می کنیم، بدون اینکه به تبعات اجتماعی آن بیاندیشیم.


تا کی می خواهیم با تغذیه اطلاعاتی مطبوعات و جریان ارتباط یکسویه با مردم، فقط به منافع سازمان ها و مدیران بیاندیشیم؟ تا کجا می توانیم اطلاعات ناخوشایند را حذف کنیم و ارتباط سلطه آمیز و آمرانه با مردم را ادامه دهیم؟


مخاطب امروز دیگر یک مخاطب منفعل نیست، نظر دارد و انتظار دارد نظراتش دیده شود. اگر سازمان ما برای این مخاطب برنامه ندارد، باید منتظر کنش دیگران و واکنش خود باشد.


اگر مدیران سازمان ها و مدیران روابط‌عمومی،به دانش نظری روز در این حوزه مجهز نشوند، سرمایه های اجتماعی مثبت را به باد خواهند داد و به اعتبار سازمانی و اعتماد مردم و حکومت آسیب می زنند. چنان که هر روز این اتفاق در حال وقوع است.


روابط‌عمومی حرفه ای برای شخص کار نمی کند، بلکه برای حرفه اش کار می کند و با حرفه ای گری سعی می کند، مدیران سازمانی را با خود همراه کند(که البته با سواد رسانه ای ناچیز مدیران بسیار سخت شده است). اگر بر اساس الگوهای روز روابط‌عمومی و با درنظر گرفتن ساختار و رسالت سازمانی، حرفه ای و مخاطبان برنامه ریزی سالانه داشته باشیم و بر اساس برنامه جلو برویم، هم روابط‌عمومی پویا خواهیم داشت و هم مدیریت به توسعه خود می اندیشد.


الگوی روز روابط‌عمومی بر ارتباط دو طرفه مردم و سازمان تاکید دارد. الگوی دو سویه همسنگ در روابط‌عمومی، به مخاطب و سازمان نقش برابر می دهد و ارتباطات سلطه آمیز را کنار می زند. این فرایند برای سازمان و مردم سودمند است و تغییرات مبتنی بر همزیستی در افکار، گرایش های ذهنی و رفتارهای سازمان و گروه های مخاطب را رقم می زند.


روابط‌عمومی در الگوی دو سویه همسنگ سعی بر درک و تفاهم با مخاطب دارد و کار خود را از طریق مذاکره و رفع اختلاف پیش می برد. حتی در اینجا دیگر ابتکار عمل صرفا دست سازمان و روابط‌عمومی نیست و روابط‌عمومی سعی نمی کند موافقت مخاطبان را به هر قیمتی جلب کند تا در همه شرایط رفتار و ایده های گروه های اجتماعی را تغییر دهد. بلکه اطلاعات از جامعه به روابط‌عمومی و از روابط‌عمومی به جامعه منتقل می شود و تغییراتی ایجاد می کند که به نفع همه است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد