درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 23:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4892صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 9 شهریور 1392 - 19:20
انتشار اولین شماره ماهنامه فناوری و نوآوری
  

 

شارا- در این شماره پرونده "انرژی‌های نو؛ آسمان آبی، زمین پاک"، در دستور کار قرار گرفته است. مقاله ای در خصوص "مبانی دیپلماسی علم و فناوری"، گزارشی از "نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران"، در بخش معرفی پارک های علم و فناوری هم به معرفی "پارک فناوری پردیس؛ بهشت فناوری منطقه" در غالب معرفی یک مرکز علمی و فناوری و در بخش معرفی طرح‌های کلان ملی نیز "نگاهی به کلیات طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری" آمده است.
 

اولین شماره ماهنامه فناوری و نوآوری با رویکردی خبری، پژوهشی، آموزشی و ترویجی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پرویز کرمی منتشر  شد .

در سرمقاله اولین شماره این ماهنامه به قلم کرمی آمده:" نشریه فناوری و نوآوری قصد دارد تا علاوه بر پوشش رویدادهای فناورانه کشور، تا حد امکان به بیان مفاهیم علمی و فناوری به زبان ساده بپردازد. دستاوردهای گسترده پژوهشگران کشور ظرفیت‌های بسیاری را برای مطبوعات علمی کشور ایجاد کرده تا با تلاشی بیشتر و نگاهی دقیق‌تر، جایگاه علمی ایران عزیز را در سطح افکار عمومی خارجی و داخلی ارتقاء دهد."

در این مطلب آمده است: " با گذشت نزدیک به 34 سال از عمر مطبوعات پس از انقلاب اسلامی، در حدود 100روزنامه و بیش از چهار هزار نشریه در کشور فعالیت می‌کنند، با اینحال تعداد نشریاتی که به صورت تخصصی به ترویج و اطلاع‌رسانی علم و فناوری مشغولند، انگشت شمار است.

بدون شک اهمیت ترویج و نشر علم کمتر از تولید آن نیست. اگرچه کشور ما به گزارش مراکز معتبر جهانی در تولید علم رشد چشمگیری داشته است و به رتبه‌های افتخارآفرینی در سطح منطقه و جهان دست یافته است، اما متاسفانه نمیتوان ادعا کرد که در ترویج علم هم کشورمان در جایگاه مطلوبی قرار دارد. چنانچه رهبر فرزانه انقلاب نیز تاکید فرموده‌اند: «آنچه در بخش دانش پیشرفته و فناوری بالا امروز درک وجود دارد و در حال وقوع است بسیار بیش از آن مقداری است که به مردم اطلاع‌رسانی شده است. »

باید در نظر داشت انعکاس دستاوردهای علمی و فناوری کشور علاوه بر امیدآفرینی و ایجاد تحرک بیش‌تر در سطح جامعه، موجب افزایش انگیزه فعالان این حوزه نیز خواهد شد، رسانه‌ی قوی در حوزه علم و فناوری، می‌تواند جریان‌ساز، الهام‌بخش و الگوساز باشد و با انعکاس دقیق و عالمانه چالش‌ها و مشکلات منجر به حل آن موانع شود.

خبرنگاری علمی را میتوان یکی از مهمترین ابزارهای ترویج علم قلمداد کرد که وظیفه آن انتقال اطلاعات مبهم، تخصصی و جزیی تولید شده توسط دانشمندان و فناوران، به شکلی است که افراد غیر متخصص در آن زمینه و عموم مردم جامعه بتوانند به راحتی آن را درک کنند. در حقیقت ژورنالیست علمی حلقه واسط و ارتباطی بین مردم و دانشمندان و فناوران است.

با توجه به ضرورتهای یاد شده و در راستای ترویج دانش و فناوری و اطلاع‌رسانی نوآوری‌ها و دستاوردهای پژوهشگران کشور، نخستین شماره از ماهنامه «فناوری و نوآوری » منتشر شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

ماهنامه فناوری و نوآوری قصد دارد تا علاوه بر پوشش رویدادهای فناورانه کشور، تا حد امکان به بیان مفاهیم علمی و فناوری به زبان ساده بپردازد. دستاوردهای گسترده پژوهشگران کشور ظرفیت‌های بسیاری را برای مطبوعات علمی کشور ایجاد کرده تا با تلاشی بیشتر و نگاهی دقیق‌تر، جایگاه علمی ایران عزیز را در سطح افکار عمومی خارجی و داخلی ارتقاء دهد. امید است تا این نشریه توفیق یابد با همکاری تمامی فعالان مطبوعات و صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری، قدمی کوچک در این مسیر بردارد. انشا ا...".

در اولین شماره ماهنامه فناوری و نوآوری، "تازه هایی از  حوزه‌ای فناوری و نوآوری"، دیدگاهی از "بایدها و نبایدهای معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در دولت یازدهم " است و هر شماره از این ماهنامه دارای یک پرونده موضوعی می‌باشد که در این شماره پرونده "انرژی‌های نو؛ آسمان آبی، زمین پاک"، در دستور کار قرار گرفته است. مقاله ای در خصوص "مبانی دیپلماسی علم و فناوری"، گزارشی از "نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران"، در بخش معرفی پارک های علم و فناوری هم به معرفی "پارک فناوری پردیس؛ بهشت فناوری منطقه" در غالب معرفی یک مرکز علمی و فناوری و  در بخش معرفی طرح‌های کلان ملی نیز "نگاهی به کلیات طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری" آمده است. در این ماهنامه همچنین از اخبار و گزارش‌های آخرین دست‌آوردهای علمی و فناوری کشور با خبر می‌شویم.

گفتنی است که پرویز کرمی مدیر مسئول ماهنامه هم‌اکنون مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد