درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 17:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48908صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 2 اسفند 1400 - 15:35
نقش آفرینی روابط‌عمومی‌ها در برابر شایعه
از: سارا خسروی: کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی - به نظر می‌رسد میان تولد و تکثیر شایعه و صداقت مسئولان کشور و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در جامعه، رابطه مستقیمی وجود دارد. فلذا یکی از امور مهمی که بر عهده روابط‌عمومی‌هاست این است که تلاش کنند درجه خلوص و صداقت را در میان مدیران سازمان‌ها بالاببرند تا از این طریق، مردم بجای توجه و تمرکز بر شایعات، به اخبار و اطلاعیه ها و مصاحبه های صادقانه مسئولان گوش دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در جامعه ای مانند ایران عزیز ما که با مشکلات عدیده داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کند و اقتصاد و فرهنگ آن بدلایل مختلف با فراز و نشیب های بسیاری روبروست، شایعه می تواند در هر لحظه و هر جا، فرصت خودنمایی داشته باشد. چرا که به هر حال، هستند افراد معترض و یا مغرضی که به صورت هدفمند یا بی هدف اقدام به شایعه سازی و شایعه پراکنی کرده تا بدینوسیله علاوه بر ایجاد التهاب در جامعه، بعضا برای خود کسب منافع فردی یا گروهی داشته باشند.


تجربه زیسته نگارنده نشان می دهد که معمولا منشا و ریشه شایعات، شکل تغییر یافته ای از بخشی از یک مصاحبه یا سخنرانی یا یادداشت یک مدیر و مسئول یک سازمان است که سازنده شایعه قصد تخریب شخصیتی، ناراضی تراشی، امتیازگیری، ایجاد ترس و ناامیدی در مردم و... را دارد. نکته مهمی که باید بدان توجه داد این است که شایعه برای ساخته شدن و تکثیر و گسترش خود، نیازمند یک بستر و زمینه است. بستر تولید و گسترش شایعه، انواع رسانه ها می باشند.


به عبارت دیگر، امروزه، شایعه تنها با کمک رسانه است (صوتی – تصویری – مکتوب – غیر مکتوب – حقیقی = مجازی) که می تواند ظهور و بروز داشته باشد، بنابراین نکته طلایی این نوشتار این است که روابط‌عمومی‌ها برای مدیریت شایعه در جامعه و سازمان‌ها می‌بایست کار رسانه ای هوشمندانه و قدرتمندی را انجام دهند و به تکنولوزی و رسانه های تاثیر گذار در این زمینه مجهز باشند، کما اینکه خوانندگان عزیز استحضار دارند که به هر حال و بنا بدلایل عدیده، کشور ما در خارج از مرزها، مخالفان گوناگونی دارد که از قضا، دارنده تریبون‌های قدرتمند رسانه ای نیز می‌باشند ( ایران اینترنشنال – بی بی سی فارسی – صدای امریکا و...).

 

صد البته تا مادامی که مدیران دست اندرکار کشور، درک درستی از موارد فوق نداشته باشند، همچنان شاهد ترک تازی شایعه در جامعه ای که از فقدان پاسخگویی و شفافیت رنج می‎‌برد، خواهیم بود. در صورتی که باور داشته باشیم که می‌بایست یک حکمرانی منطبق با اصول الهی و انسانی مبتنی بر جغرافیای حال حاضر جهان را داشته باشیم، پس باید نیک بدانیم که هر چقدر مولفه های حکمرانی خوب، نظیر: حاکمیت قانون – شفافیت و پاسخگویی بیشتر مورد توجه قرار گیرند، شایعه کمتر می‌تواند در دل و جان و باورهای مردم نفوذ کند.

 

ذکر این نکته حایز اهمیت است که، به نظر می‌رسد میان تولد و تکثیر شایعه و صداقت مسئولان کشور و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در جامعه، رابطه مستقیمی وجود دارد. فلذا یکی از امور مهمی که بر عهده روابط‌عمومی‌هاست این است که تلاش کنند درجه خلوص و صداقت را در میان مدیران سازمان‌ها بالاببرند تا از این طریق، مردم بجای توجه و تمرکز بر شایعات، به اخبار و اطلاعیه ها و مصاحبه های صادقانه مسئولان گوش دهند.

 

در عین حال روابط‌عمومی‌ها می‌بایست تلاش کنند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود درون و برون سازمانی، مروج ارزش‌های اخلاقی در سازمان و جامعه باشند تا بدین طریق، اعتقادات مذهبی و فرهنگی تقویت شده و شایعه سازی و شایعه پراکنی یک امر مذموم ضد ارزشی و ضد فرهنگی قلمداد شود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد