شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| شما می توانید بهترین محصولات یا خدمات موجود را داشته باشید، اما گاهی اوقات این کافی نیست. همچنین باید برندینگ و روابطعمومی خوبی داشته باشید. با این حال، تعیین بهترین راه حل برای حفظ یا بهبود روابطعمومی همیشه آسان نیست.
در اینجا پنج روش برای بهبود روابطعمومی کسب و کار شما وجود دارد:
1. مطمئن شوید که تجربه مشتری یکپارچه است
برای حمایت از استراتژی روابطعمومی خود، باید مطمئن شوید که مردم می توانند به برند شما دسترسی و با آن تعامل داشته باشند. تمام جنبه های تجربه مشتری شما، از وب سایت شما گرفته تا خطوط تلفن خدمات مشتری، باید تا حد امکان ساده و قابل درک باشد. ابزارهایی مانند کسب درآمد از شبکه 5G و اینترنت اشیا، در میان سایر موارد، میتوانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که تجربه مشتری شما تا حد امکان یکپارچه و سریع است. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا نقاط مشکل را تعیین کنید تا بدانید که در کجا نیاز به بهبود دارید.
2. نام تجاری و تصویر خود را بهبود بخشید
بیشتر چیزی که در استراتژیهای روابطعمومی قرار می گیرد، محتوا و حضور شماست. شما باید مطمئن شوید که نام تجاری و تصویر شرکت شما با فرهنگ شرکت، اهداف تجاری و انتظارات مشتری مطابقت دارد. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط و جذاب است و احساسات و اطلاعات مهم را تا حد امکان به طور موثر منتقل می کند. از ابزارهای اینترنتی مدرن مانند رسانههای اجتماعی استفاده کنید تا تا حد امکان به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و ارتباطات مهم و مفیدی ایجاد و حفظ کنید.
مهمتر از همه، همه جنبههای برندسازی، تعامل و محتوای استراتژی روابطعمومی خود را هماهنگ کنید تا اطمینان حاصل کنید که پروژههای تجاریتان تصویری منسجم دارند. اگر چیزی نامتناسب باشد، کسب و کار یا پیام شما ممکن است به نظر مخاطبان شما آشفته و گیج شود.
3. توسعه و حفظ روابط خوب با مطبوعات
داشتن رابطه خوب با مطبوعات راهی عالی برای بهبود روابطعمومی شماست. باید روابط کاری خوبی با شبکهها، نشریات و سایر اعضای رسانههای مختلف برقرار کرده و حفظ کنید.
سپس، هنگامی که به کمک آنها به عنوان بخشی از استراتژی های روابطعمومی آینده نیاز دارید، می توانید با مخاطبین رسانه ای قابل اعتماد تماس بگیرید و از آنها برای انتشار پیام خود درخواست کمک کنید. بسته به شبکه یا انتشارات و دلیلی که با آن تماس می گیرید، ممکن است بتوانید به گزارش های منصفانه، بی طرفانه یا مثبت نیز دسترسی داشته باشید.
4. به اهداف تعریف شده پایبند باشید
برای اداره موفقیتآمیز یک سازمان، باید اهداف و اهداف کلی خود را مشخص کنید و سپس به جزئیات نحوه رسیدن به آن اهداف بپردازید. در مورد روابطعمومی خوب هم همینطور است. آیا شما یک استارتاپ راه اندازی می کنید یا در حال توسعه یک محصول جدید هستید؟ آیا اخیراً یکی از محصولات شما فراخوان شده است؟ آیا خود را برای فروش آماده می کنید؟ هنگامی که دلیل نیاز به یک کمپین روابطعمومی را مشخص کردید، می توانید شروع به کار در مورد چگونگی توسعه آن کمپین کنید.
5. مطمئن شوید که مخاطب خود را به خوبی می شناسید
دانستن خواسته ها، نیازها و اهداف مخاطبان برای یک استراتژی خوب روابطعمومی ضروری است. اگر مخاطبان خود را درک نکنید، نمیدانید که آنها به چه چیزی نیاز دارند یا میخواهند بشنوند و کمپین روابطعمومی شما میتواند از مسیر خود منحرف شود یا در غیر این صورت آنطور که میخواهید به اهداف خود دسترسی پیدا نکند.
مشخص کنید که کدام بخش از بازار خود را می خواهید هدف قرار دهید. سپس میتوانید پیامهایی را شناسایی کنید که به احتمال زیاد با آن بخشها طنینانداز میشوند و کمپینهای خود را بر این اساس توسعه دهید تا از حداکثر تأثیر اطمینان حاصل کنید. برخی از ابزارهای مفید شامل جمع آوری بازخورد و داده های مشتری، انجام تحقیقات بازار و توسعه شخصیت های مشتری است. شما باید تا جایی که می توانید خود را به جای مشتریان خود بگذارید تا بتوانید آنها را بهتر درک کنید.
روابطعمومی به شدت به موقعیت منحصر به فرد کسب و کار شما بستگی دارد. شما باید استراتژی روابطعمومی خود را بر اساس نیازهای خاص کسب و کار خود ساختار دهید.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
جرد ژورگوی | 15 فوریه 2022 | روابطعمومی
|