درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:44   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48862صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 26 بهمن 1400 - 10:01
استفاده از مهارت های کلیدی ارتباطی برای مدیریت استرس
استرس بسیار رایج است و لزومی ندارد که یک چیز منفی باشد. در واقع، استرس یکی از راه هایی است که بدن به ما کمک می کند تا از خطر جلوگیری کنیم. همچنین می تواند منجر به افزایش بهره وری و انگیزه شود. حتی تغییرات مثبت زندگی مانند ترفیع، ازدواج یا تولد نوزاد جدید می تواند باعث ایجاد استرس در زندگی فرد شود.
  

 

اثرات استرس
علائم فیزیکی استرس
استرس چگونه بر ارتباطات تأثیر می گذارد؟
چگونه استرس را مدیریت کنیم
استرس خود را با روش های سالم مدیریت کنید


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| استرس چیزی است که تقریباً برای هر فردی گهگاه اتفاق می افتد. این واکنش بدن به چیزی است که اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است. بدن شما به موقعیت واکنش نشان می دهد و باعث فشار فیزیکی، ذهنی یا احساسی می شود.

استرس بسیار رایج است و لزومی ندارد که یک چیز منفی باشد. در واقع، استرس یکی از راه هایی است که بدن به ما کمک می کند تا از خطر جلوگیری کنیم. همچنین می تواند منجر به افزایش بهره وری و انگیزه شود. حتی تغییرات مثبت زندگی مانند ترفیع، ازدواج یا تولد نوزاد جدید می تواند باعث ایجاد استرس در زندگی فرد شود.

در حالی که استرس فواید کمی دارد، استرس مزمن یا شدید داستان متفاوتی است. برای برخی، پیش بینی یک رویداد دشوار می تواند باعث استرس و اضطراب شود. کسانی که با استرس مزمن زندگی می کنند می توانند احساس کنند که هر لحظه یا در هر تصمیمی آنها را تحت فشار قرار می دهد.

این نوع استرس و اضطراب مفید نیست و می تواند باعث مشکلات جدی جسمی، ذهنی یا عاطفی شود.

یادگیری نحوه مدیریت استرس به روشی سالم یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با استرس طولانی مدت است. در اینجا به تأثیرات استرس، چگونگی تأثیر آن بر ارتباطات و بهترین روش‌ها برای غلبه بر استرس خواهیم پرداخت.

اثرات استرس

وقتی بدن شما به استرس واکنش نشان می دهد، ممکن است چندین اتفاق بیفتد. ضربان قلب شما ممکن است افزایش یابد، فشار خون شما ممکن است افزایش یابد، تنفس شما سریع شود و ماهیچه های شما اغلب سفت شوند. این واکنش "پرواز یا مبارزه" نامیده می شود. بدن شما آماده می شود تا در صورت لزوم به سرعت عمل کند.

استرس می تواند علائمی ایجاد کند که تمام بدن فرد را در بر می گیرد. اگر شدید یا مزمن باشد، می تواند باعث مشکلات جسمی، عاطفی یا روانی شود.

علائم فیزیکی استرس

هنگامی که تحت استرس قرار می گیرد، بدن به روش های مختلفی پاسخ می دهد. برخی از علائم عبارتند از:

ناراحتی معده، اسهال، یبوست، حالت تهوع
درد عضلانی، درد، تنش
بی خوابی یا سایر مشکلات خواب
از دست دادن انرژی
سردرد
عصبی بودن یا لرزش
کاهش سیستم ایمنی
دهان خشک
فک به هم فشرده یا دندان قروچه
تعریق

استرس طولانی مدت همچنین می تواند باعث بیماری قلبی، فشار خون بالا یا ریتم نامنظم قلب شود. استرس می تواند منجر به حملات قلبی یا سکته شود و می تواند به حملات پانیک که می تواند شبیه حمله قلبی باشد کمک کند.

استرس طولانی مدت همچنین می تواند منجر به چاقی، اختلالات خوردن، بی نظمی قاعدگی و عفونت های تنفسی شود.

استرس می تواند به مشکلات پوستی مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما و ریزش مو تبدیل شود.

سیستم گوارش شما نیز می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و می تواند باعث سندرم روده تحریک پذیر، زخم معده یا بیماری ریفلاکس معده شود.

 

علائم عاطفی و روانی استرس

استرس نه تنها بر بدن شما تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر وضعیت عاطفی و روانی شما نیز تأثیر بگذارد.

در اینجا چند راه متداول وجود دارد که یک فرد ممکن است عوارض عاطفی ناشی از استرس را تجربه کند:

بدخلقی یا تحریک پذیری
عزت نفس پایین
افسردگی
اضطراب
اجتناب از افراد دیگر
احساس غرق شدن
نگرانی بیش از حد

استرس طولانی مدت می تواند اثرات مخرب شدیدی بر سلامت روانی و عاطفی فرد داشته باشد. رشته مطالعاتی به نام سایکونوروایمونولوژی (PNI) در مورد ارتباط بین سیستم ایمنی بدن و سیستم عصبی آن تحقیق می کند. به گفته MentalHelp.net:

تحقیقات PNI نشان می دهد که استرس مزمن می تواند منجر به یا تشدید اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب، اختلال دوقطبی، مشکلات شناختی (تفکر)، تغییرات شخصیتی و رفتارهای مشکل ساز شود.


استرس چگونه بر ارتباطات تأثیر می گذارد؟

یکی دیگر از راه های بروز استرس، ارتباط است.

افرادی که احساس استرس می کنند ممکن است به راحتی ناامید یا عصبانی شوند. این می تواند تاثیر منفی بر مهارت های ارتباطی شما داشته باشد. فردی که دارای استرس شدید است، ممکن است در انتخاب دقیق کلمات یا بیان مطالب به شیوه ای مناسب دچار مشکل شود.

استرس همچنین می تواند باعث دور شدن فرد از دیگران شود.

روش دیگری که استرس می تواند بر ارتباطات تأثیر بگذارد، صحبت کردن در جمع است. برای برخی، اضطراب ناشی از سخنرانی در جمع آنها را از بلند شدن در مقابل جمعیت منع می کند.


چگونه استرس را مدیریت کنیم

استرس می تواند به طرق مختلف برای بسیاری از افراد مضر باشد، اما می توان آن را نیز مدیریت کرد. در اینجا چند راه مفید برای مدیریت استرس آورده شده است:

شناسایی علل استرس

یکی از اولین گام‌ها برای غلبه بر استرس، شناسایی این است که استرس از کجا می‌آید. گاهی اوقات ممکن است حتی ندانید چه چیزی باعث استرس شما می شود. ممکن است بدون دانستن علت اصلی، سطوح بالایی از استرس را تجربه کنید.

عبارت دیگر برای این موضوع «محرک استرس» است. همه از یک چیز استرس ندارند. یک فرد ممکن است تحت استرس شغلی یا تحصیلی باشد در حالی که دیگری در موقعیت های اجتماعی ناراحت باشد. هر کس چیزی متفاوت دارد که می تواند پاسخ استرس او را تحریک کند.

هنگامی که بتوانید محرک های خود را شناسایی کنید، می توانید سطح استرس خود را مدیریت کنید و یک برنامه جامع برای مبارزه با آن ارائه دهید.

ارتباط خود را با اطرافیان خود افزایش دهید

اغلب زمانی که در برقراری ارتباط با دیگران کار ضعیفی انجام می دهیم، سطح استرس ما از کنترل خارج می شود. مواقعی در زندگی ما وجود دارد که هیچ کس نمی تواند به ما در رفع استرس کمک کند. با این حال، مواقع دیگری وجود دارد که می‌توانیم استرس خود را از طریق ارتباط کاهش دهیم. در اینجا چهار راه برای استفاده از ارتباطات برای کاهش استرس آورده شده است.

در کار و دانشگاه ارتباط برقرار کنید

کار یکی از زمینه‌های اصلی است که افراد روی آن استرس دارند. وقتی یک شغل جدید است، می توانید انتظار داشته باشید که با یادگیری نحوه انجام وظایف جدید، سطح استرس شما بالاتر خواهد رفت. با این حال، اگر برای مدت طولانی در یک شغل کار کرده اید و رئیس شما انتظارات غیرواقعی دارد، ممکن است زمان گفتگو فرا رسیده باشد. ارتباطات برای یک محیط کار سالم ضروری است.

برقراری ارتباط زودهنگام


یکی از راه های جلوگیری از روابط پر استرس، برقراری ارتباط زودهنگام است. به جای اینکه منتظر بمانید تا به نقطه جوش برسید، به دوست، همسر یا یکی از عزیزانتان اجازه دهید وقتی چیزی شما را ناامید می کند، بدانند. با ابراز ناامیدی یا ناامیدی به آرامی، می توانید موقعیت های بالقوه استرس زا را کاهش دهید.

به همین ترتیب، زمانی که یکی از عزیزان احساسات خود را بیان می کند، باید مایل باشیم که گوش کنیم. اجازه دهید توضیح دهند که چگونه همه چیز بر آنها تأثیر می گذارد و سعی کنید صحبت را قطع نکنید.


در مورد استرس خود با دوستان، خانواده ها و عزیزان صحبت کنید

در نهایت، اگر در زندگی احساس ناراحتی یا استرس می کنید، با کسی تماس بگیرید. با کسی در مورد چیزهایی که باعث استرس شما می شود و در مورد احساساتی که دارید صحبت کنید.

اگر استرس مزمن را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید با یک درمانگر حرفه ای تماس بگیرید تا به شما در مدیریت استرس کمک کند. در واقع، طبق یک مطالعه انجام شده توسط UCLA، صحبت در مورد احساسات می تواند از شدت غم، عصبانیت و درد بکاهد.

 

متیو دی. لیبرمن، نویسنده اصلی این مطالعه توضیح می دهد: "همانطور که هنگام رانندگی با دیدن چراغ زرد ترمز می‌زنید، وقتی احساسات را در قالب کلمات بیان می‌کنید، به نظر می‌رسد که روی واکنش‌های احساسی خود ضربه می‌زنید... بیان احساسات ما در قالب کلمات به بهبودی بهتر ما کمک می‌کند. اگر دوستی غمگین باشد و بتوانیم او را وادار کنیم تا در مورد آن صحبت کند، احتمالاً احساس بهتری در او ایجاد می کند."

صحبت با همکار

اگر با استرس دست و پنجه نرم می کنید، روش های اثبات شده دیگری وجود دارد که به کاهش سطح استرس شما کمک می کند.

یکی از راه های مهم برای کاهش استرس، ورزش است. انجمن قلب آمریکا می نویسد: "فعالیت بدنی منظم می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد و استرس، تنش، اضطراب و افسردگی را از بین ببرد. ممکن است بلافاصله پس از تمرین "احساس خوب" داشته باشید و همچنین بهبودی را در بهزیستی کلی مشاهده کنید. زمانی که فعالیت بدنی به بخشی منظم از زندگی شما تبدیل می شود."

تغذیه سالم همچنین به کاهش استرس کمک می کند. نوشیدنی های کافئین دار می توانند تأثیر منفی بر بدن شما داشته باشند و در صورت مصرف زیاد، استرس را افزایش دهند. همین امر را می توان در مورد زیاده روی در مصرف شکر، نمک و نیکوتین نیز گفت.

چیزهایی که به کاهش استرس کمک می کنند، غذاهای حاوی ویتامین B، ویتامین C و منیزیم هستند. این مواد مغذی می توانند به بدن شما کمک کنند تا زمانی که استرس دارید انرژی و قدرت کسب کند.

چیزهای دیگری که می تواند کمک کند خواب کافی، مدیتیشن، دعا و انجام کارهای آرامش بخش مانند حمام آب گرم یا ماساژ است. لذت بردن از سرگرمی های تفریحی راه دیگری برای کاهش تا حد زیادی استرس است.

 

منبع انگلیسی:  mastersincommunications

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

http://kpri.ir/?p=8232
رون توروسیان | 11 فوریه 2022 | روابط‌عمومی


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد