درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:44   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48858صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 25 بهمن 1400 - 14:56
مهارت‌های اضافه‌تر برای رهبری یک تیم
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فقط برون‌گراها در مهارت‌‌های کار تیمی موفق می‌شوند. گرچه ممکن است درست باشد که برون‌گراها می‌توانند راحت‌‌تر با افراد مختلف آشنا شوند و خود را به صورت کلامی ابراز کنند، اما به هیچ‌وجه این امر باعث بی‌‌اعتبار بودن افراد درون‌گرا نمی‌شود. توانایی یک درون‌گرا برای گوش دادن، همدلی کردن و تفکر نیز بخشی اساسی از رشد و پیشرفت کلی تیم است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در صورتی‌که به دنبال رهبری یک تیم هستید باید مهارت‌های اضافه‌تری را مد نظر داشته باشید. برخی از این مهارت‌ها شامل گزینه‌های زیر هستند:

۱- ماموریت و هدف تیم خود را مشخص کنید.

دانشگاه آکسفورد کار تیمی را به عنوان «توانایی کار مشترک برای دستیابی به یک هدف مشترک» تعریف می‌کند. برای کارآیی یک تیم، همه باید درک کنند و ماموریت مشترک را قبول کنند، سپس آن را فراتر از اهداف فردی خود قرار دهند. کارلوس والدس داپنا، از برند جهانی مارس، توصیه می‌کند برای درک بهتر اعضای تیم از آنها بپرسید: «چرا کار مشترک شما به عنوان یک تیم، با ارزش‌تر از مجموع تلاش‌‌های فردی شماست؟» این مسوولیت یک رهبر است که هدف مشخص و واضح را تعیین کند. بدون آن، یک تیم شانس موفقیت کمتری دارد. آیا تعیین اهداف شخصی برای افراد هنوز مهم است؟ اما برای به حداکثر رساندن موفقیت در کار تیمی، همه باید به یک هدف مشترک متعهد شوند. به برخی از موفق‌‌ترین گروه‌های راک تاریخ فکر کنید. وقتی خودبینی شخصی بزرگ‌تر از هدف مشترک شود، همه‌چیز از هم می‌‌پاشد.

۲- نقش هر فرد را به صورت واضح مشخص کنید.

اعضای تیم باید درباره نقش‌‌ها و مسوولیت‌های خود آگاه باشند و همه باید نقاط قوت خاصی را که برای تیم به ارمغان می‌‌آورند درک کرده و نسبت به آنها اطمینان داشته باشند. همچنین اندازه و ساختار تیم مهم است و باید بر اساس واقعیت تصمیم‌گیری کرد. در کار تیمی اتکا به چند شخصیت اصلی و کمی شانس خوب، وجود ندارد. اگر تیمی خیلی کوچک باشد، شما ترکیبی از مهارت‌‌ها، سبک‌‌های تفکر و رفتار مناسب نخواهید داشت. اگر تیمی بسیار بزرگ باشد، افراد می‌توانند تنبل و مستعد تفکر گروهی شوند.

به‌طور حتم، بعد از اینکه تیم‌‌های خود را تشکیل دادید، به عنصر انعطاف‌پذیری احتیاج دارید تا بتوانید در صورت عدم کارآیی ساختار تیم، به سرعت آن را اصلاح کنید. اما خوب است حدود و مرزی را برای تیم تعیین کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید درباره تعداد افراد تیم سختگیر باشید، بنابراین اگر عضوی جدید به آن بپیوندد، شخص دیگری مجبور است آن را ترک کند تا از بدفرمی تیم جلوگیری شود. تنوع نیز حیاتی است، بنابراین سعی کنید ترکیبی از سنین، زمینه‌های اقتصادی - اجتماعی، اقوام و جنسیت را به دست آورید. انجمن روان‌شناسی آمریکا دریافت که تیم‌‌های متنوع می‌توانند نوآوری و خلاقیت بیشتر و یک مزیت رقابتی ارائه دهند. اگرچه ممکن است لازم باشد به آن وقت بدهید. این انجمن می‌گوید «یک تیم متنوع ممکن است مدت زمان بیشتری برای محکم کردن جای پای خود صرف کند تا یک تیم با سابقه و طرز فکر مشابه.»

۳- کار تیمی را به رسمیت بشناسید و پاداش دهید.

حیاتی است که تیم‌‌ها بدانند چه زمانی خوب عمل می‌کنند. شما می‌توانید عملکرد خوب را با پاداش نقدی پاسخ دهید. اگر نشان دهید که پاداش‌‌ها برای کل تیم است، این کار حس انسجام تیم را تقویت می‌کند.

۴- صراحت و اعتماد را تشویق کنید.

خواه برپا کردن چادر با چشم بسته باشد یا اینکه افراد بازی خیره شدن در چشم همدیگر را انجام دهند، بسیاری از فعالیت‌‌های سنتی تیم‌‌سازی بر اعتماد تمرکز می‌کنند. دلیل خوبی برای این وجود دارد زیرا اعتماد عامل اصلی موفقیت تیم است. بدون آن، تیم‌‌های کاری در برقراری ارتباط موثر و حل مشکلات دچار مشکل می‌شوند. اعتماد وقتی شروع می‌شود که افراد را ترغیب به صحبت آزادانه و بدون ترس از یک واکنش تحقیرآمیز یا عصبانی شدن، کند. در این صورت شاهد بینش درست نسبت به کار خواهید بود و همچنین خلاقیت افزایش می‌یابد زیرا افراد تیم از صحبت کردن نمی‌‌ترسند.

در پایان، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فقط برون‌گراها در مهارت‌‌های کار تیمی موفق می‌شوند. گرچه ممکن است درست باشد که برون‌گراها می‌توانند راحت‌‌تر با افراد مختلف آشنا شوند و خود را به صورت کلامی ابراز کنند، اما به هیچ‌وجه این امر باعث بی‌‌اعتبار بودن افراد درون‌گرا نمی‌شود. توانایی یک درون‌گرا برای گوش دادن، همدلی کردن و تفکر نیز بخشی اساسی از رشد و پیشرفت کلی تیم است.

 


منبع: https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد