درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:02   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48801صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 14 بهمن 1400 - 17:06
5 اشتباه مدیریت بحران روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
هر وضعیت مدیریت بحران روابط‌عمومی مستلزم اجتناب از بسیاری از دام ها و مین های زمینی است. چیز اشتباهی بگویید، یا پاسخ دادن به آن خیلی طول بکشد، ممکن است بحران را بسیار فراتر از آن چیزی که فکر می کردید شعله ور کنید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یادگیری نحوه جلوگیری از خطرات شرکت‌هایی که قبلاً آمده و رفته‌اند و درک بهترین استراتژی‌های محدود کردن آسیب‌ها می‌تواند مهم‌ترین درس‌هایی باشد که برای حفظ کسب‌وکارتان یاد می‌گیرید.

این مقاله برجسته‌ترین اشتباهات مدیریت بحران روابط‌عمومی را که باید از آنها اجتناب کنید، برجسته می‌کند، و به طور بالقوه برند شما را از دست دادن پول زیاد، کارکنان و حفظ شهرت شما دست نخورده نگه می‌دارد.

بیا شروع کنیم:


1. تأخیر در پاسخگویی

هنگامی که هر بحرانی در هر کسب و کاری رخ می دهد، زمان بسیار مهم است. به تعویق انداختن پاسخ شما به یک بحران رو به رشد روابط‌عمومی، بسیار خسارت بار است. به خصوص در عصر رسانه های اجتماعی امروزی، فقط یک یا دو پست از مشتریان ناراضی لازم است تا یک موضوع به یک بحران تمام عیار تبدیل شود.

2. عدم ارتباط با سهامداران کلیدی

صداقت همیشه بهترین سیاست است. ذینفعان شما دیر یا زود متوجه یک بحران عمیق خواهند شد، بنابراین بهتر است در وهله اول در مورد آن صحبت کنید.


حصول اطمینان از اینکه همه همراه هستند و با شرایطی که در حال توسعه است به شیوه ای آرام و کنترل شده برخورد می کنید، نشان می دهد که اعتماد به نفس و بلوغ لازم برای رویارویی با مشکلات و بحران ها را دارید. ذینفعان می دانند که این اتفاقات رخ می دهد.

3. غیر صادق بودن

گاهی اوقات، شرکت‌هایی که مرتکب اشتباه فاحشی شده‌اند (که اغلب در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است) سعی می‌کنند از مردم عذرخواهی کنند. با این حال، عذرخواهی اغلب شاخص کلیدی نگرش آشکار عدم صداقت و ناتوانی است. از قضا، عذرخواهی غیر صادقانه اغلب آخرین میخ در تابوت برای فروپاشی تصویر روابط‌عمومی یک برند است.

همیشه شعله های آتش را با ابراز اخلاص و در نظر گرفتن درست اقدامات خود خاموش کنید، نه اینکه شعله های آتش را از طریق عدم صداقت و نگرش ضعیف شعله ور کنید.


4. تهیه نکردن محتوای کافی

هنگامی که یک بحران روابط‌عمومی به راه افتاد، پاسخ شما می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست کسب و کار شما باشد. یکی از موقعیت‌های مهم مدیریت بحران روابط‌عمومی که باید از آن اجتناب کرد، تهیه نکردن محتوای کافی در پاسخ به وضعیت در حال گسترش است.

متأسفانه، بسیاری از برندها مواد مورد نیاز برای تهیه را در نظر نمی گیرند. این مطالب شامل بیانیه برگزاری اولیه، بیانیه بعدی، پاسخ به سوالات احتمالی روزنامه نگاران، و برخی آموزش های رسانه ای سریع برای سخنگویان شما در مورد مشکل است. حتی یک ایمیل با کلمه بد می تواند فاجعه را به تصویر بکشد.

هنگامی که یک بحران روابط‌عمومی آشکار می شود، زمان زیادی برای آماده سازی وجود ندارد، بنابراین باید بخش عمده ای از کار را قبل از ایجاد مشکل انجام دهید.

بنابراین، با کارکنان خود بنشینید و برای موقعیت‌های بالقوه‌ای که کسب‌وکارتان می‌تواند در آن قرار بگیرد، محتوا و آموزش‌های مرتبط را برنامه‌ریزی کنید، درست مانند تمرین‌های آتش‌نشانی در هنگام آتش‌سوزی. آمادگی به این شکل به شرکت شما بهترین شانس را می‌دهد تا در صورت اتفاق غیرقابل تصور، آن را از لبه پرتگاه عقب بکشد.

5. استفاده از اصطلاحات تخصصی در پاسخ

اصطلاحات تخصصی یا اصطلاحات رایج اغلب توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند، اما توسط عموم مردم به عنوان راهی برای پنهان کردن معنای واقعی در پشت کلماتی که معنی زیادی ندارند، نگاه می کنند.

به جای اصطلاحات، از زبان روزمره استفاده کنید که همه بتوانند آن را بفهمند. این تاکتیک به جای این که تصور کنید چیزی برای پنهان کردن دارید، به تقویت اعتبار و اعتماد کمک می کند.

هر وضعیت مدیریت بحران روابط‌عمومی مستلزم اجتناب از بسیاری از دام ها و مین های زمینی است. چیز اشتباهی بگویید، یا پاسخ دادن به آن خیلی طول بکشد، ممکن است بحران را بسیار فراتر از آن چیزی که فکر می کردید شعله ور کنید.

اما با استفاده از عقل سلیم و صداقت می‌توانید از دام‌ها جلوگیری کنید و در صورت وقوع، بهترین شانس را برای بهبودی از بحران روابط‌عمومی به شرکت خود بدهید.

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
سام مولونی | 2 فوریه 2022 | تحلیل، روابط‌عمومی
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد