شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| اگر صاحب کسب و کار خود هستید یا موقعیتی دارید که مسئول برجسته کردن کسب و کار در برابر رقبا است، احتمالاً می دانید که این کار می تواند کار سختی باشد. حتی اگر بسیار با شخصیت و با مردم خوب رفتار کنید، خواهید آموخت که برای برقراری ارتباط مؤثر با مردم بیش از این نیاز است. باید به خواندن پنج استراتژی روابط عمومی که باید در سال جدید امتحان کنید ادامه دهید.
سازماندهی بیشتری داشته باشید
برای اینکه یک تجارت واقعاً موفق باشد، باید بسیار سازماندهی شده باشد. در هر روز، باید بتوانید به فهرست مشتریان و امور مالی کسب و کار خود دسترسی داشته باشید. هرگز نباید زمانی باشد که اهداف مالی هفته، ماه یا سال خود را ندانید.
اگر عملیات درآمدی چیزی است که با آن مبارزه می کنید یا می خواهید در آن بهتر شوید، باید بدانید که شرکت ها و برنامه های کاربردی حرفه ای وجود دارند که به شما کمک می کنند. هنگامی که بخش مالی کسب و کار شما سازماندهی شده است، آنگاه شما را آزاد می کند تا روی چیزهای دیگر کار کنید.
پرشورتر باش
آیا پیام کسب و کار شما چیزی است که واقعاً به آن اعتقاد دارید؟ اگر چنین است، بنشینید و به این فکر کنید که در وهله اول چه چیزی شما را به طرح کسب و کارتان علاقه مند کرده است. باید دلیل انجام کاری که انجام می دهید را به خود یادآوری کنید.
وظیفه بعدی این است که بتوانید اشتیاق خود را به دیگران منتقل کنید. هدف کسب و کار شما چیست؟ امیدوارید چه کاری برای جامعه خود انجام دهید؟ شما باید بتوانید به زبان بیاورید و بنویسید که چرا تجارت شما باید بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم باشد.
برای مشتریان بیشتر جشن بگیرید
شما و کسب و کارتان بدون مشتریانتان موفق نخواهید بود. آن افراد یا شرکتهایی که مأموریت شما را درک میکنند و شما را برای تجارت انتخاب کردهاند، باید احساس قدردانی کنند. شما باید تصدیق کنید که آنها می توانند در جای دیگری تجارت کنند.
شاید می توانید یکی از مشتریان یا مشتریان برتر خود را برای جشن گرفتن انتخاب کنید. می توانید آنها را در کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی بعدی خود بگنجانید. از آنها بپرسید که آیا دوست دارند داستان خود را تعریف کنند و چرا به تجارت با شما ادامه می دهند. سپس کاری استثنایی برای آنها انجام دهید، مانند کمک به آنها برای رسیدن به یک هدف شخصی یا یک آرزوی خاص.
اینفلوئنسرهای بیشتری به دست آورید
برای اینکه کسب و کار شما در سال 2022 رونق بگیرد، عاقلانه است که بپذیرید رسانه های اجتماعی چه کاری می توانند برای شما انجام دهند. اگر میخواهید به کسبوکارها و افراد در هر سنی دسترسی داشته باشید، قطعاً باید حضور آنلاین خود را تقویت کنید.
بلندتر صحبت کنید
صحبت کردن بخش بزرگی از روابطعمومی است. مردم مایلند درباره باورها و محصولاتتان صحبت های شما را بشنوند تا درباره شما بیشتر بدانند. همانطور که در بالا گفته شد، بسیاری از مردم به رسانه های اجتماعی توجه می کنند و همین امر را می توان در مورد پادکست ها نیز گفت.
شاید تعجب کنید که بدانید این روزها مردم چقدر گوش می دهند. اگر کسی وقت یا علاقه ای به خواندن کتابی نداشته باشد، در زمان استراحت به کتاب گوش می دهد. مردم همچنین به برنامه های گفتگو و اینفلوئنسرها به همان شیوه ای که آنها را تماشا می کنند گوش می دهند. تمام تلاش خود را برای ایجاد روابط با این افراد انجام دهید و از فرصت استفاده کنید و در مورد تجارت خود صحبت کنید.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
کوین گاردنر | 27 ژانویه 2022 | روابط عمومی
|