درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:45   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48767صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 10 بهمن 1400 - 09:53
روابط‌عمومی شجاع؛ بحران یا مشکل را انکار و تکذیب نمی‌کند!
محمد امامی - ما امروز به مدیران و روابط‌عمومی‌هایی نیاز داریم که شجاعت پذیرش خطا و ناراستی‌ها را داشته باشند و خود را از شیوه‌های زشت منفور مشاطگی و اسارت و بندِ زیبا جلوه‌دادنِ زشتی‌ها رهانده و با اتکا به فلسفه‌ی مدیریت نو و پویا، با ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان و مردم، نیازهای واقعی آنان را بشناسند و به طور شفاف برای برطرف کردن مشکلات و تامین نیازهای صحیح ساز و کارهای مناسب و شایسته‌ای را طراحی و اجرا کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اهمیت نظام‌مند بودن ارتباطات به قدری زیاد است که بخش مهمی از وظایف مدیریت را «وظایف ارتباطاتی» مدیر دانسته‌اند.

اگر تفاهم و توافق و ارتباط متقابل مدیران با روابط‌عمومی‌ها و همچنین روابط‌عمومی‌ها با همکاران و سایر مخاطبان دچار خدشه شود، بحرانی پدید می‌آید که ورشکستگی و سقوط نتیجه‌ی قهری آن است.

لذا با توجه به همین مقدمه کوتاه باید تاکید کنیم شفاف‌سازی مسایل و مشکلات، از جمله ضرورت‌های خدمت‌رسانی در جایگاه روابط‌عمومی است و پنهان نگاه داشتن و کوچک تلقی کردن آن‌ها منجر به ترغیب نشدن دست‌اندرکاران برای شفاف‌سازی مشکلات و در نهایت رسیدگی نکردن و حل نشدن آن‌ها می‌شود.

انکار امکان یا واقعیت بحران یا مشکل که معمولا با نوعی خودفریبی و فرار از واقعیت آمیخته است، یکی از موانع عمده در مسیر شناخت بحران یا مشکل و مقابله صحیح و به موقع با آن است.

بسیاری از مدیران و روابط‌عمومی‌ها از پذیرش حتی امکان وجود بحران یا مشکل در سازمان خود بیم دارند و همواره با صدور تکذیبیه و انواع روش‌های دیگر سعی در پرده افکندن بر روی واقعیت نازیبا و کوچک شمردن و پنهان کردن مشکل بروز یافته دارند، در حالی که نفی امکان بحران یا مشکل و نپذیرفتن وقوع آن، هیچ کمکی به سازمان نخواهد کرد.

این تلاش نافرجام همواره با توسل به دروغ همراه می‌شود و ریشه‌های اعتماد کارکنان و مخاطبان را می‌سوزاند، بنابر این مسئولان روابط‌عمومی و مدیران سازمان باید با عزمی راسخ و حمایت جدی از روابط‌عمومی‌ها آنان را در مسیر زمینه‌سازی برای تامین نیازهای عینی و ذهنی کارکنان و سایر مخاطبان و جلب اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی خدمتگزاران و توسعه کشور یاری کنند و آنان را از درافتادن در ورطه دروغ و صدور تکذیبیه‌هایی که به وضوح ، نادرستی آن در میان کارکنان و مخاطبان حس می‌شود مصون نگه دارند.

ما امروز به مدیران و روابط‌عمومی‌هایی نیاز داریم که شجاعت پذیرش خطا و ناراستی‌ها را داشته باشند و خود را از شیوه‌های زشت منفور مشاطگی و اسارت و بندِ زیبا جلوه‌دادنِ زشتی‌ها رهانده و با اتکا به فلسفه‌ی مدیریت نو و پویا، با ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان و مردم، نیازهای واقعی آنان را بشناسند و به طور شفاف برای برطرف کردن مشکلات و تامین نیازهای صحیح ساز و کارهای مناسب و شایسته‌ای را طراحی و اجرا کنند.

روابط‌عمومی‌ها باید تلاش کنند تا صدای کارکنان و مردم در سازمان به خوبی شنیده شود و دیوار بی‌اعتمادی میان کارکنان و مردم و مدیران شکل نگیرد و چنانچه شکل گرفته با برطرف کردن موانع، کوتاه و کوتاه‌تر و در نهایت برداشته شود.

فراموش نباید کرد تا زمانی که مشکل یا بحران در سازمان وجود دارد، نپذیرفتن وجود مشکل و صدور تکذیبیه‌ها و انکارهای مکرر نه تنها دردی از سازمان را درمان نخواهد کرد بلکه جدا شدن از مسیر صداقت و راستی و توسل به دروغ ، فاصله میان کارکنان و مردم و مدیران را زیادتر و دامنه بحران را گسترده‌تر خواهد کرد و «اعتماد»؛ این بزرگترین سرمایه‌ی اجتماعی سازمان را از بین خواهد برد.

بنابر این روابط‌عمومی‌های شجاع، بحران یا مشکل را انکار یا تکذیب نمی‌کنند و به جای آن ساز و کارها و زمینه‌های لازم را برای برطرف شدن مشکلات و بحران‌ها طراحی و اجرا می‌کنند.

۸ بهمن ۱۴۰۰
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد