درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:39   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48750صفحه نخست » خبر یکجمعه، 8 بهمن 1400 - 13:15
نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی برگزار شد
نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی به عنوان بزرگترین رویداد روابط‌‌عمومی کشور پس از شیوع کرونا، با موضوع اصلی «سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی» چهارشنبه ششم بهمن‌‌ماه 1400 با ارائه هفت‌مقاله و یک پنل تخصصی با حضور جمع کثیری از استادان، پژوهشگران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه از سراسر کشور، در مرکز نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی به عنوان بزرگترین رویداد روابط‌‌عمومی کشور پس از شیوع کرونا، با موضوع اصلی «سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی» چهارشنبه ششم بهمن‌‌ماه 1400 با ارائه هفت‌مقاله و یک پنل تخصصی با حضور جمع کثیری از استادان، پژوهشگران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه از سراسر کشور، در مرکز نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد.


به گزارش دبیرخانه کنفرانس روابط‌عمومی، در ابتدای مراسم سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس و رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران به عنوان اولین سخنران با تاکید بر اینکه «کامل‌کنندۀ چرخۀ مدیریتی در سازمان روابط‌عمومی است» بیان کرد: روابط‌عمومی می‌تواند زندگی اجتماعی ما را نیز رونق ببخشد و سازمان‌ها و جامعه را به توسعۀ پایدار برساند. مدیران روابط‌عمومی‌ها باید با افراد درون سازمان، مطبوعات و دیگر رسانه‌ها تعامل دوسویه برقرار کنند و در کنار هم به امر آگاهی‌بخشی به‌درستی عمل کنند.


او ادامه داد: مدیران روابط‌عمومی باید ضمن در دسترس قرار دادن اطلاعات سازمانی قابل‌انتشار، زمینه را برای نقد منصفانۀ مدیران توسط رسانه‌ها ایجاد کنند. با توجه به اهمیت موضوع در سازمان‌ها و لزوم آگاهی بخشی فعالان حوزه روابط‌عمومی نهمین کنفرانس‌ حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با محوریت موضوعی «سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی» برگزار و سعی شد تا با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف تکنولوژی و گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر اخبار و شایعات شکل گرفته پیرامون سازمان، نسبت به تعیین محورهای اصلی اقدام شود.

 


در بخش بعدی کنفرانس، سخنرانی ویدئویی حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ ایران پخش شد. وی در بخشی از صحبت‌های خود به اهمیت پخش اخبار درست و سرعت انتشار آن اشاره کرد و گفت توان خلق خبر امروزه در اختیار همه مردم قرار دارد و برخلاف گذشته دیگر در دست عده‌ای خاص نیست. فناوری‌های نوین این امکان را به وجود آورده است که هم می‌تواند خطرات فراوان و هم برکات داشته باشد. بر این اساس در چنین شرایطی مدیریت شایعات از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود.


بیانیه کمیته عملی کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی برنامه بعدی این رویداد بود که توسط شهناز هاشمی رئیس کمیته علمی کنفرانس قرائت شد.


در بخشی از این بیانیه آمده: پس از پایان مهلت دریافت آثار، تعداد 14مقاله کامل به دبیرخانه رسید و تمامی مقالات توسط اعضای کمیته علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، در نهایت پس از جمع‌بندی نتایج و آرا اعضای کمیته، دو مقاله «استراتژی پونه وحشی و شایعه» نوشته سعید نوری‌آزاد و مقاله «آثار شایعه و نقش آن در روابط‌عمومی» نوشته مشترک مهدی هاشملو و مریم همتی به عنوان مقالات برتر، برای ارائه در کنفرانس انتخاب شدند.


کمیته علمی همایش با بررسی محتوای مقالات دریافت شده ضمن تشکر از تمامی مولفین برای نگارش این مقالات ارزشمند، موارد زیر را اعلام می‌دارد تا راهنمایی باشد برای ارتقا جامعه ارتباطی و بهبود مقالات برای کنفرانس‌های آتی؛ آثار تالیف شده با توجه به آنکه به صورت داوطلبانه به رشته تحریر درآمده و این نکته، ارزشمندی آن‌ها را افزایش می‌دهد، اما هنوز تا رسیدن به معیارها و استانداردهای نگارش مقالات علمی در زمینه سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی فاصله دارد. اکثر مقالات به صورت شفاف روش تحقیق خود را اعلام نکرده و توضیحات کاملی ارائه نکرده بودند. عدم انطباق و کلی‌گرایی مقالات دریافتی با محورهای کنفرانس از دیگر مسائل قابل مشاهده در اکثر مقالات بود. عدم برخورداری از ساختار و ارکان مقاله علمی نیز مانند سال‌های گذشته در برخی از مقالات به چشم می‌خورد. استفاده از منابع و ارجاعات قدیمی و به روز نبودن محتواها، مشکل دیگر اکثر مقالات بود که امیدواریم با همکاری مشترک دست‌اندرکاران پرتجربه روابط‌عمومی و فرهیختگان دانشگاهی، مقالاتی پربارتر از آنچه تاکنون ارایه شده تالیف شود.


گفتنی است شهناز هاشمی، احمد یحیایی‌ایله‌ای، افسانه مظفری، منصور ساعی و مریم سلیمی به عنوان اعضای کمیته علمی این کنفرانس به بررسی مقالات ارایه شده پرداختند.


مقاله «تغییر رویه شبکه اجتماعی و تاثیر آن بر روابط عمومی دیجیتال»، به عنوان اولین مقاله این کنفرانس توسط بهزاد حسین عباسی ارایه شده.


وی در بخشی از مقاله خود درباره یکی از شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: با شروع سال 2022 شبکه‌های اجتماعی تمرکز خود را بر سلیقه مخاطب و جذابیت محتوا گذاشته‌اند به طوری که اگر محتوای شما جذاب نباشد در کسری از ثانیه ارتباط خود را با مخاطب از دست خواهید داد.


او درباره ویژگی‌های اینستاگرام گفت: تولید محتوای هدفمند به همراه تقویم محتوا به شما کمک می‌کند همیشه در صدر جستجو‌ها در اینستاگرام باشید. روش اشتباهی که اکثر شرکت‌ها در استفاده از اینستاگرام پیش گرفته‌اند به محتواهای ارزشمند این شانس را می‌دهد که به راحتی جای خود را در دل مشتریان با ذوق خود پیدا کنند.


وی افزود: الگوریتم اینستاگرام همواره در حال تغییر است. چیزی که مسلم است این است که نحوه تعامل شما با مخاطبان همیشه در جایگاه شما تاثیر خواهد داشت. پس تا حد امکان سعی کنید با مخاطبان در تماس بمانید و آن‌ها را خوشحال کنید.
دومین مقاله ارایه شده در این بخش با عنوان «راه‌کارهای مواجه‌ی روابط‌عمومی‌ها با جریان‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی» توسط شاهو صبار، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ارایه شد.


وی در این مقاله به مسئله اخبار جعلی، قدرت مخاطبین، شبکه‌های اجتماعی و... پرداخت و برخی راه‌حل‌هایی که می‌توانند به سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌های آن‌ها در این زمینه کمک کنند را بررسی کرد.


او در بخشی از ارائه خود با اشاره به اینکه «گاهی در جامعه، اطلاعاتی که قرار نبوده عمومی شود، ناگهان سر از شبکه‌های اجتماعی درمی‌آورد» ادامه داد: اطلاعات به سرعت گسترش می‌یابد و اخبار و اطلاعات جعلی که اعتبار یا منافع سازمان را تهدید می‌کند در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند، موجی از اعتراضات علیه سازمان در رسانه‌های اجتماعی جریان می‌یابد. این‌ها موقعیت‌هایی هستند که گاه به خاطر تازگی‌شان و ناآشنایی مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ها با شیوه‌ی درست مواجهه با آن‌ها، می‌توانند سازمان‌ها و افراد فعال در آن‌ها را دچار بحران کنند.


در بخش دیگری از این رویداد از مولفین مقالات برتر و حامیان این رویداد تقدیر شد.

 

 

 


در ادامه این کنفرانس دکتر احمد یحیایی‌ایله‌ای به ارایه مقاله با عنوان « مدیریت استراتژیک شایعات درون سازمانی» پرداخت.


ایله‌ای در بخشی از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مدیریت شایعات زیرمجموعه مدیریت بحران است اظهار کرد: شایعه یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها است. آنچه در سازمان‌ها برای پاسخگویی و حل چالش شایعات پیگیری می‌شود عمدتاً موقت و با تاکید بر اطلاع‌رسانی و برخی موارد تاکید بر توسعه شفاف‌سازی است. در حالی که مدیریت شایعات چه برون‌سازمانی و چه درون‌سازمانی نمی‌تواند با تاکید مداوم بر اطلاع‌رسانی حل و فصل شود.


از دیگر عناوینی که در این مقاله به آنها پرداخته شد می‌توان به ارایه یک الگوی اجرایی برآمده از تحقیقات میدانی در سازمان‌های ایرانی، معرفی یک الگوی اجرایی برای مدیریت استراتژیک شایعات درون‌سازمانی و معرفی راهبردهای اولویت‌دار مدیریت شایعات درون‌سازمانی اشاره کرد.


برگزاری پنل تخصصی با عنوان «حرفه در برابر ضد حرفه؛ هنجار و ناهنجار در تعامل رسانه و روابط‌عمومی در سازمان‌های ایرانی» با حضور محمد سلطانی‌فر، علی گرانمایه‌پور، یونس شکر‌خواه، حسن‌ نمکدوست و علی مصریان بخش دیگر این کنفرانس بود.


یونس شکرخواه در بخشی از صحبت‌های خود روزنامه‌نگاری را گسل روابط‌عمومی دانست و بیان کرد: این قطب‌بندی حرفه و ضدحرفه کاملا درست است. یعنی آدم‌هایی داریم که بسیار حرفه‌ای‌اند و تعدادی نیز ضدحرفه‌ای. اگر خط تماس‌ها و مشترکات یک حرفه را مشخص کنید، خط تماس روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری طولانی‌ترین خط مشترک است.


او ادامه داد: روزنامه نگاری گسل روابط‌عمومی است، زیرا دامنه پوشش روزنامه‌نگاری اجتماع است و دامنه پوشش روابط‌عمومی فرد یا شرکت و اینجا است که تضاد و تفاوت شکل می‌گیرد. روابط‌عمومی نگران حفظ منافع فرد است و روزنامه‌نگاری نگران عامه و هر دو هم حق دارند. در ضد حرفه روابط‌عمومی بده بستان‌ها و خرید فروش‌های بسیاری شکل گرفته است. از طرف دیگر یک روزنامه‌نگار نیز اگر حرفی بزنند ولی مدرک نداشته باشند نمی‌توانند حرفش را اثبات کند. روزنامه‌نگاری چون نفع عامه مساله‌اش است یک روابط‌عمومی نباید از افشا شدن بترسد. اجازه دهید روزنامه‌نگاری بر روابط‌عمومی نظارت کند و این پیوند می‌تواند نکات مهمی را به نمایش بگذارد.


علی گرانمایه‌پور نیر با بیان اینکه همیشه در انتصابات افراد در حوزه روابط‌عمومی حرف از حرفه‌ای‌گرایی می‌شود به بحث شهروند خبرنگاری و انتشار اخبار در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: اولین نشانه ضد حرفه‌ای‌ها کمرنگ شدن فعالیت حرفه‌ای‌هاست ولی اگر حرفه‌ای نباشید همیشه غافلگیر می‌شوید. وقتی می‌توان حرفه و ضد حرفه‌ای را تشخیص داد که اخلاق و منفعت‌طلبی موضوعیت پیدا می‌کند و مدیر روابط‌عمومی درگیر منافع فردی باشد. اینها وقتی همدیگر را تهدید می‌کنند که فرصت‌طلبی به جای حرفه‌ای‌گرایی قرار می‌گیرد در این زمان افکارعمومی را فراموش و دست کم می‌گیریم.


او ادامه داد: وقتی حرفه‌ای‌گرایی و ضد حرفه‌ای بودن در مقابل هم قرار می‌گیرند، حاشیه و حاشیه‌پردازی جای همدیگر را می‌گیرند و از موضوع فاصله می‌گیریم. تهدید منافع ملی و مردم نیز از دیگر اتفاقاتی است که در این زمان شاهد آن خواهیم بود.


حسن نمکدوست دیگر سخنران این پنل با اشاره به تفاوت‌های دو حوزه روابط عمومی و رسانه بیان کرد: بزرگان دانشگاهی ما وقتی می‌خواستند به تفاوت این دو حوزه بپردازند یک معنا برای هر یک استنباط می‌کردند، این دو حرفه وقتی می‌توانند ادعای حرفه بودن داشته باشند که همواره به نفع جامعه فکر کنند و در خدمت جامعه باشند.

 

 


وی افزود: امروزه از این امر فاصله گرفته‌ایم و به نظر من این یعنی به ضد حرفه‌ای بودن نزدیک شده‌ایم. اکنون می‌توانیم بگوییم هر دو حرفه در وضعیت بحرانی قرار دارند. این شرایط دلایل متعددی هم دارد که یکی از آنها حاکمیت بلامنازع مناسبات یک سویه توسط حکومت‌ها در 200 سال گذشته نسبت به رسانه‌ها بوده است. با این حال ما به عنوان حرفه‌ای‌‌ها چه کرده‌ایم؟ آیا کارمان را درست انجام داده‌ایم؟


این استاد ارتباطات به بحث نابسامانی‌های حوزه روابط‌عمومی و رسانه اشاره کرد و در خصوص میدان‌داری ضدحرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها گفت: مناسبات ضدحرفه‌ای روز به‌روز در مقابل تلاش‌های حرفه‌ای قوی‌تر شده است. نظام ارتباطی و رسانه‌ای کشور دچار انسداد شده یعنی همه تن داده‌ایم به این شرایط ناسالم. اگر می‌خواهیم به اصولی که آقایان حمید نقطی و معتمدنژاد به ما یاد دادند عمل کنیم، باید چارچوب‌های مشخصی برای آن در نظر گرفت.


وی در پایان با بیان اینکه کشور دچار بحران ارتباطی رسانه‌ای است، تاکید کرد: ما بر سر یک دو راهی تاریخی هستیم که می‌خواهیم آدم حرفه باشیم یا آدم ضدحرفه. کار روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری هر دو نفع جامعه است و اگر این میزان را کنار بگذاریم ضدحرفه‌ای بوده‌ایم.


علی مصریان نیز به عنوان آخرین سخنران این پنل اظهار کرد: مدیران ارشد نگاه حرفه‌ای به رسانه ندارند و اگر مدیر ارشد هم این نگاه حرفه‌ای را نداشته باشند توقعات درست نخواهد بود. قطعا فعالان روابط‌عمومی می‌خواهند نگاه حرفه‌ای باشد و از اینکه‌ مجبورند لیست تقسیم قناعم داشته باشند خوشنود نیستند.‌


او در ادامه از نگاه روابط‌عمومی‌ها به این جریان صحبت کرد و افزود: آستانه تحمل مدیران بالادستی در مقابل اخبار و انتقادات بسیار پایین است. پدیده ظهور و بروز باج نیوز‌ها که تنها برای این تاسیس می‌شوند که در لیست روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها قرار بگیرند برای رسیدن به این قناعم. در این میان باید برای مدیران ارشد با جلسات مستمر آگاهی‌سازی انجام داد و درک آنها را ارتقا بخشید و اگر قرار است ناراحتی از اخبار و انتقادات به وجود بیاید و از آنها جلوگیری کنند تنها رسانه‌های برتر باشند و این ناآگاهی مدیران و رسانه‌های غیرحرفه‌ای نیز به این موضوع دامن زده‌اند.


پس از برگزاری این پنل که استقبال حاضران در کنفرانس همراه بود، چهارمین مقاله این رویداد با عنوان «آثار شایعه و نقش آن در روابط‌‌عمومی» تالیف مهدی هاشملو و مریم همتی ارائه شد.


مریم همتی از مولفین این مقاله در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه «هدف اصلی پژوهش، شناخت عوامل اجتماعی مرتبط با روابط‌عمومی سازمان‌ها در پذیرش شایعه است» بیان کرد: بر اساس چارچوب نظری، یکی از عوامل تأثیرگذار در پذیرش شایعه، اهمیت موضوع است. هر قدر مسئله‌ای کـه بـرای فـرد بـه عنـوان شـایعه مطرح می‌شود، از اهمیـت بـالایی برخـوردار باشـد، در پـذیرش آن کمتـر دچـار تشـکیک خواهد شد و در نتیجه پذیرش شایعه بیشتر می‌شود.


وی ادامه داد: مـردم، ماهواره، مطبوعات، پیشگوی چینی، صداوسیما و در نهایت اینترنـت بـه ترتیـب از اهمیـت آنها در تأثیرگذاری در پذیرش شایعه کاسته می‌شود و این نشان می‌دهد کـه فضـای کـنش متقابل برای انتشار شایعه از اهمیت بالایی بهره‌مند است که مؤید دیـدگاه بـودون در تأکید بر نقش کنش متقابل در تبیین پدیده‌های اجتماعی است.


ارائه دومین مقاله «استراتژی پونه وحشی و شایعه» نوشته سعید نوری‌آزاد بخش بعدی این کنفرانس بود.


سعید نوری آزاد در ابتدای صحبت خود با بیان اینکه «۳۶۵ روز سال برای روابط‌عمومی‌ها اول آوریل است» اظهار کرد: کار روابط‌عمومی‌ها پر از خبرهای معلق بین دروغ و حقیقت است اما کارشان وقتی سخت‌تر می‌شود که چیزی میان دروغ و حقیقت هم اضافه می‌شود، یعنی علف هرزی به نام شایعه.


با توجه به عنوان این مقاله، نوری آزاد در استراتژی پونه وحشی و شایعه، درباره این صحبت کرد که چطور می‌شود در یک گلخانه به روش ارگانیک از رشد علف‌های هرز پیشگیری کرد و آن را به روابط سازمانی تعمیم داد.


ششمین مقاله این کنفرانس با عنوان «شایعه در مدیریت راهبردی بستر فرصت» توسط شهرام گیل‌آبادی ارایه شد.


وی با بیان اینکه «شایعات می‌تواند تاثیرات مثبت و راهبردی داشته باشند» گفت: یک نظام رسانه‌ای نیازمند اطلسی است که ناظر به آینده باشد و بخشی از آن خبرهایی هستند که ابهام ایجاد می‌کند. ابهام برای تولید روایت‌های تازه و آنها هم چیزهایی که برای مدیریت فضاهای موجود به آن نیاز داریم.


او افزود: شایعه سکوت تولید می‌کند و بعد از آن به سراغ به کارگیری اطلاعات ذهنی آدم‌ها می‌رود و در ادامه به تولید تحلیل و تفسیر و در نهایت به تولید معنا منجر می‌شود. شایعه در عصر سوپرتکنولوژی‌ها در بستر راهبردها برای خلق جهان تازه یک ابزار است.


گیل‌آبادی همچنین تاکید کرد: مدیریت راهبردی می‌خواهد سیستم ایجاد کند. سیستم، نظام به هم پیوسته‌ای است که اعضا با هم کنش و واکنش دارند تا به یک هدف برسند و در آن سیستم مدیریت راهبردی می‌خواهد اطلس رسانه‌ای ایجاد کند که بخشی از آن شایعه است. آوردن شایعه در اطلس رسانه‌ای برای بهره‌گیری از آنها و ندانستن اتفاقات باعث می‌شود، شما همه عقب باشید و دنبال اطلاعات بدوید. جریان‌سازی نیز برای رقبا می‌تواند از دیگر ویژگی‌های شایعه باشد.


مقاله‌ای با عنوان «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» هفتمین و آخرین مقاله این کنفرانس بود که توسط حمید شکری‌خانقاه برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس ارایه شد.


شکری‌خانقاه در بخشی از ارائه خود به بحث «سواد روابط‌عمومی در مدیریت ذی‌نفعان» اشاره کرد و گفت: باید ابتدا ذی‌نفعان را شناخت، آن‌ها را طبقه‌بندی کرد، انتظارات و خواسته‌های آنان را مشخص کرد و در تدوین اهداف و استراتژی‌های سازمان، این خواسته‌ها و اثرات را لحاظ کرد.


او ادامه داد: این موضوع با ترکیب ٣ ویژگی قدرت، مشروعیت و فوریت ٧ نوع ذی‌نفع به‌وجود می‌آید که شناسایی آنها اساس واکنش روابط‌عمومی‌ها در زمان شایعه و بحران است.


انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد