درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:28   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48713صفحه نخست » خبر یکجمعه، 1 بهمن 1400 - 12:24
تعارض در اطلاع‌رسانی در بحران‌ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، نقش روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها را در اجرای راهبردهای کلان کشور و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی، مهم و کلیدی دانست و در مورد ادامه رویکردها و راهبردهای فعلی آن‌ها در مورد سوخت هشدار داد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، نقش روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها را در اجرای راهبردهای کلان کشور و اطلاع رسانی در مواقع بحرانی، مهم و کلیدی دانست و در مورد ادامه رویکردها و راهبردهای فعلی آن‌ها در مورد سوخت هشدار داد.
 
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اکبر نصراللهی در نخستین کارگروه مدیریت بحران در عرصه خبر و اطلاع رسانی در پالایشگاه لاوان گفت: روابط‌عمومی‌ها هم بر بحران‌ها اثر می‌گذارند و هم از آنان اثر می‌پذیرند، بنابراین فراز و فرود و نتایج حاصل از بحران‌ها تا حد بسیار زیادی تابع عملکرد روابط‌عمومی‌ها، نوع رویکردها و راهبردهای اتخاذ شده و نحوه مدیریت رسانه‌ای بحران است.
 
 وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد افزایش مصرف سوخت، توجه همزمان به واقعی کردن قیمت سوخت و استاندارسازی خودروها، کارمزد توزیع و نرخ حمل و نقل گفت: روابط‌عمومی‌هاباید با استفاده بموقع و حداکثری از ظرفیت‌های رسانه‌ها، موضوعات راهبردی سوخت را برای مردم، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان توصیف و تبیین و عواقب بی‌توجهی یا کم‌توجهی به این موارد را تشریح کنند.
 
 نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه ای افزود: تحول و ایجاد اجماع در مورد مدیریت سوخت و مصرف بهینه آن را به تشکیل ائتلاف راهنما متشکل از مسئولان و رسانه ها، انتقال چشم انداز به ذی نفعان، توجه منصفانه و صادقانه به همه ابعاد موضوع، جلب همکاری و مشارکت مردم و ایجاد پیروزی‌های کوتاه مدت مشروط دانست و افزود: در صورت تدوین و اجرای الگوی استراژیک رسانه‌ای، داشتن پیوست رسانه‌ای در موضوعات راهبردی و داشتن روایت اول می‌توان از تبدیل مخاطرات سوخت به بحران جلوگیری کرد.
 
 نصراللهی همچنین با هشدار به روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها در پرداخت به موضوعات کلان ملی مثل سوخت گفت: ادامه رویکردهای رویدادی، کمی و سنتی و راهبردهای انفعالی و واکنشی در پوشش رسانه‌ای انرژی، طرح مشکل به جای حل مشکل، تاخیر در شروع و تعجیل در پایان، غلبه شعارمحوری بر تحلیل محوری، مخاطرات تولید و مصرفت سوخت را به بحران تبدیل خواهد کرد.
 
 رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با نقد عملکرد مسئولان در بحران ها، غفلت مسئولان از مخاطرات و بحران های کشور بویژه بحران های نوظهور، انکار و تقلیل و تخفیف نقش رسانه‌ها در مخاطرات و بحران‌ها و اطلاع رسانی دیرهنگام، نامناسب و متعارض، بحران زا و اعتماد زدا است.
 
 وی افزود : یکی اشکالات پرتکرار و همیشگی در بحران ها از جمله زلزله ازگله، اعتراضات و شورش های بنزینی آبان 1398 و حمله سایبری 5 آبان 1400، اظهار نظرهای افراد مختلف و تعارض در اطلاع رسانی است.
 
 نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای با تشریح نتایج تحقیقات خود در مورد آتش سوزی‌های مجتمع‌های پتروشیمی در سال 95 گفت: فقط در 6 ماهه اول سال 95، دوازده آتش سوزی در پتروشیمی‌ها اتفاق افتاد و بررسی‌های من نشان داده است بیش از 20 مرجع از نماینده گان مجلس، استاندار و فرماندار در مورد یک موضوع تخصصی اطلاع رسانی متعارض داشتند.
 
 رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعارض در اطلاع رسانی در بحران ها، تعرض به امنیت روحی و روانی مردم است و باید در حوادث و بحران ها، سخنگوی متخصص و مرتبط با درک آرایش جدید رسانه‌ای و نیاز مردم و رسانه‌ها به اطلاعات و اخبار وقایع را مسئولانه و بموقع اطلاع رسانی کند.
 
 وی در پایان با اشاره به تعدد و تنوع بازیگران رسانه ای خروج کنشگری رسانه ای از انحصار و شیوه‌هاو ابزاری های پیچیده مدیریت پیام، گفت: موفقیت در مدیریت مخاطرات و بحران‌هابه درک تحولات رسانه ای، تغییر مصرف و منابع رسانه ای مردم، پررنگ شدن نقش شبکه های اجتماعی بموازات کم اثر شدن نقش رسانه های سنتی و داشتن برنامه استراتژیک با توجه به پدیده ارتباط جمعی شخصی است.
 
 گفتنی است، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین کارگروه مدیریت بحران در عرصه خبر و اطلاع رسانی همچنین مدل بومی مدیریت بحران و بایدها و نبایدهای آن در مراحل مختلف را برای مدیران روابط‌عمومی‌ شرکت‌های پالایشی و تابعه تشریح کرد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد