1. استعفای بزرگ ادامه خواهد داشت - از جمله برای روزنامه نگاران
در اثر ظهور گزینههای شغلی انعطافپذیر و فرسودگی شغلی ناشی از همهگیری بسیاری از روزنامهنگاران، متخصصان روابط عمومی و بازاریابی کار خود را ترک کردند. مشاغل روزنامه نگاری ممکن است تا سال 2030 به میزان 4.8 درصد کاهش یابد.
متاسفانه فرسودگی ناشی از کووید در زنان بسیار خشن بود، به طوری که 60 درصد از زنان حرفهای بازاریابی این حرفه را ترک کردند یا در نظر داشتند این حرفه را ترک کنند.
2. تقویت ارتباطات انسانی
از آنجایی که همهگیری در حال افزایش است، بسیار مهم است که با مشتریان، رسانه ها یا همکاران در ارتباط باشیم. به یاد داشته باشید که در هر کاری که انجام می دهید، کمی ارتباط انسانی ضرورت دارد.
برای ما بسیار حیاتیتر است که از آخرین رویدادهای جهانی استفاده کنیم تا بتوانیم کمپین ها و اعلامیه های موفق را به صورت استراتژیک اجرا کنیم و در عین حال ارزش های برند را حفظ کنیم و با مخاطبان گذشته، حال و آینده همدلی نشان دهیم.
3. اهمیت داستان سرایی
همانطور که متخصصان روابطعمومی به تاکید بر ارتباط انسانی ادامه می دهند، قدرت داستان سرایی بسیار مهم تر خواهد شد. در هم آمیختن روایتهای قوی و قانعکننده در هر کاری که در صنعت روابطعمومی انجام میدهیم، ضروریتر خواهد شد.
با این حال، ارائه ارزش هدفمند و معنادار از طریق داستان گویی، کلید کمک به مشتریان شما خواهد بود که در دریایی از داستان ها برجسته شوند.
4. انعطاف پذیر ماندن
در طول دو سال گذشته همه ما مجبور شدهایم یاد بگیریم که برنامهها ناگهان تغییر میکنند، رویدادها لغو میشوند، کنفرانسها به پلتفرمهای راه دور منتقل می شوند و استراتژیای که هفتهها روی آن کار کردهاید، در یک لحظه دیگر معنی خود را از دست می دهد. به عنوان متخصصان روابطعمومی، ما باید همیشه یک برنامه B (یا C یا D) در جیب پشتی خود داشته باشیم، همراه با توانایی تغییر سریع استراتژی به گونهای که وضعیت فعلی را منعکس کند و در عین حال اولویتهای مشتریان را نیز مدنظر قرار دهد.
5. اخبار در سیستم عامل های مختلف منتشر می شود
رسانه های سنتی در حال عقب نشینی هستند و روابطعمومی بر این اساس و باید تکامل یابد و از سیستم عامل های مختلف برای اطلاع رسانی استفاده کنند.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
ایمی کلارک | 14 ژانویه 2022 | روابطعمومی
|