شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| مدیر کل روابطعمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست نبود ردیف اعتباری مستقل برای برنامه ریزی های ارتباطی و بی توجهی به پیوست فرهنگی-اجتماعی پروژه های زیست محیطی را از چالش های پیش روی روابط عمومی ها عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، محسن نقیلو در نشست مدیران روابط عمومی ادارات کل محیط زیست سراسر کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در خانواده بزرگ محیط بانان ایران و تشکر از اعتماد معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اقدامات رسانه ای تبلیغی و تبیینی در راستای محورهای "سند تحول دولت مردمی" تولید خواهد شد و در دولت سیزدهم نگاه ویژه به حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی صورت می گیرد.
ارتقای روابط عمومی محیط زیست به مرکز
وی تصریح کرد: اخیراٌ معاون اول رییس جمهور، بخشنامه ای به اعضای شورای هیات دولت ابلاغ کردند که روابط عمومی معاونت های رئیس جمهور برای چابک سازی در اقدامات و تقویت ساختار اداری در سطح سازمانی به مرکز روابط عمومی ارتقاء داده شوند و این مهم در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست نیز است.
نقیلو در ادامه گفت: در فصل جدید، اقدامات روابط عمومی در نظام ارتباطات سازمان به دنبال حل مسئله است و رویدادمحوری اولویت دوم خواهد بود. باید موضوعات امروز جامعه عالمانه بررسی و با تحقیق پایان بپذیرد.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همه موافقت نامه ها در سازمان حفاظت محیط زیست نیاز به پیوست فرهنگی و اجتماعی دارند و فعالیت در محیط زیست تنها محدود به مباحث فنی نمی شود. توجه به حوزه علوم ارتباطات و اجتماعی ذینفعان یکی از ارکان مهم موفقیت موافقت نامه ها خوهد بود.
نیاز روابط عمومی به ردیف اعتباری مستقل در حوزه فرهنگ سازی و ارتباطات
وی یادآور شد: از دیرباز نبود ردیف اعتباری مستقل در حوزه فرهنگ سازی و ارتباطات از چالش های پیش روی روابط عمومی وزارتخانه ها بوده و تا به امروز این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه حل نشده است. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه به این مهم توجه ویژه شود تا روابط عمومی ها با توجه به اعتبار تخصیص داده شده بتوانند برنامه ارتباطی تدوین نمایند.
نقیلو ضمن تشکر از توجه رسانه ملی به سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب با توجه به بند یک اصل 110 قانون اساسی خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص فعالیت های مشترک با سازمان صدا و سیما می تواند از محل آیین نامه اجرایی اعتبارات بند چ ماده 37 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، یک در صد از اعتبارات هزینه ای خود را درقالب قرارداد، صرف تولید برنامه های مرتبط با اهداف، وظایف و مأموریت های خود برای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کند.
وی افزود: با توجه به اهمیت تبیین سیاست های جدید روابط عمومی سازمان و افزایش سواد رسانه ای در دی ماه، سمینار "آموزش ملی مدیریت ارتباطات تخصصی در زیست بوم ایران" با همکاری انجمن روابط عمومی ایران بصورت مجازی برگزار خواهد شد که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشد.
انتصاب روسای ادارات روابط عمومی استان ها با هماهنگی ستاد باشد
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: جابجایی و تغییر روسای ادارات روابط عمومی استان ها برای هم افزایی می بایست با هماهنگی اداره کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان بعد از معرفی و مصاحبه تخصصی انجام شود و از مدیران کل استان ها خواسته ایم چون روابط عمومی ویترین و پیشانی سازمان و خط مقدم ارتباط با مردم است، همکاران علاقمند به حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی با دانش حرفه ای جذب ادارات روابط عمومی شوند.
وی خاطر نشان کرد: عملکرد ادارات روابط عمومی استان ها از مهرسال جاری تا مهر سال آینده ارزیابی خواهد شد و از استان های برتر با حضور ریاست سازمان تقدیر به عمل خواهد آمد.
راه اندازی اپلیکیشن ارتباط با رییس سازمان محیط زیست
نقیلو با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند و رعایت کرامت انسانی مورد توجه دولت سیزدهم و ریاست سازمان است، گفت: ارتباطات مردمی در مدیریت جدید با توجه به اهمیت موضوع، به روابط عمومی ارجاع شده است و تاکید رییس سازمان حل مشکل مردم به صورت ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره است و حضور سرزده در واحدهای ستادی و استانی در دستور کار رییس سازمان قرار دارد تا از نزدیک امور جاری را رصد کنند. در این راستا، بزودی اپلیکیشن ارتباط با رئیس سازمان با گوشی موبایل راه اندازی خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده از ظرفیت های موجود در رسانه ها اعم از نوشتاری، دیداری، شنیداری و تعامل سازنده با تشکل های داوطلب مردمی، افزایش اعتماد به مخاطبان و روایت نگری صادقانه از برنامه ها و اقدامات دولت مردمی را از اهم رئوس اتاق فکر روابط عمومی سازمان بر شمرد و تاکید کرد: پاسخگویی و روشنگری رسانه ای نسبت به انتقادات و ابهامات مطرح شده در رسانه ها با عنایت به پاسخگو بودن دولت، مورد توجه مدیران ستاد و استانی قرار گیرد.
|