درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 14:46   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48510صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 8 دی 1400 - 02:06
در چارت جدید دانشگاه، جایگاه روابط‌عمومی در ستاد استان‌ها از مسئول سالن اجتماعات هم پایین‌تر است.
ساختار روابط‌عمومی در دانشگاه پیام نور
چگونه در این دانشگاه، واحدهایی مانند تدارکات، خدمات و نقلیه به اداره ارتقا می‌یابند اما روابط‌عمومی در حد کارشناس مسئول متوقف می‌شود آن هم پس از ۱۵ سال در ساختار استانی و ۳۰سال در ساختار منطقه‌‎ای!!
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پس از شکل گیری و تاسیس دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۶۵ و شروع به کار آن در سال ۱۳۶۷، ساختار روابط‌عمومی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در قالب مدیریت حوزه ریاست و روابط‌عمومی ظاهر شد و به تبع آن در ساختار مناطق دهگانه "کارشناس فرهنگی و روابط‌عمومی" تعریف شد.

 

در سال ۱۳۸۵پس از انحلال ساختار منطقه ای و مدیریت دانشگاه بصورت ستاد استانی در ۳۱ استان کشور، کارشناس روابط‌عمومی در ستاد استان‌ها به کارشناس مسئول روابط‌عمومی بدون هیچ نیرویی و تنها در برخی از مراکز بزرگ این دانشگاه یک نفر به عنوان کارشناس روابط‌عمومی تعیین شدند و این روند با وجود پیگیری ها و درخواست های متعدد از اعضای هیات امنا، شورای دانشگاه، هیات رییسه و ریاست عالی دانشگاه برای ارتقای جایگاه کارشناس مسئولی در ستاد استان‌ها به اداره روابط‌عمومی شکل نگرفت و کارشناس مسئول در ستاد استان‌ها تحت شدیدترین تنگناها و محرومیت ها به حیاتش ادامه داد.!! این روند متاسفانه همچنان ادامه دارد.
 

در هر استانی بطور متوسط بین۱۰تا ۴۰ واحد و مرکز دانشگاهی و حداقل از ۷ تا ۳۰ هزار دانشجو و صدها کارمند و ده‌ها عضو علمی و به تبع آن میلیون‌ها نفر مخاطب با این مجموعه ارتباط و کنش متقابل دارند. هیات امنای دانشگاه پیام نور در اسفند ۱۳۹۹ چارت تفصیلی جدید دانشگاه پیام نور را در سطوح سازمان مرکزی، مناطق دهگانه و ستادها و مراکز استانی 31 گانه و حدود ۴۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی تصویب کرد و این مصوبه در شهریور ۱۴۰۰ توسط قائم مقام وزیر علوم دولت روحانی به رییس سابق دانشگاه ارسال و متعاقب آن کمتر از یک هفته مانده به تغییر رییس قبلی و تعیین رییس جدید، رییس سابق آن را به مدیرکل بودجه و تشکیلات دانشگاه ارجاع می‌دهد و در کمال شگفتی مدیرکل بودجه و تشکیلات هم آن را یک هفته پس از تعیین رییس جدید دانشگاه با امضای خود به روسای استان‌ها و دبیران مناطق ارسال می کند.

 

در چارت تصویبی جدید هم کماکان شاهد ایستایی روابط‌عمومی در ساختار استانی با کارشناس مسئولی و تنزل آن در ساختار دبیرخانه مناطق بصورت کارشناس هستیم. با وجود آنکه از ماه‌ها قبل در خصوص ارتقای روابط‌عمومی در استان‌ها در هیات رییسه بحث و تبادل نظر شد اما خلاف آنچه گفته شد انجام گردید؛ اقدامی کاملا تضعیف کننده، خسارت بار و ناامیدکننده.


این در حالی است که برخی از واحدها از جمله کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به اداره و مرکز ارتقا یافته اند.


به راستی با توجه به این که روابط‌عمومی یک واحد تخصصی است و به مثابه اتاق عمل جراحی است، آیا می تواند به تنهایی همه کارها را به دوش بگیرد چه در مراکز و واحدها و چه در ستاد استان‌ها؟ مگر خدمات روابط‌عمومی برون سپاری شده است که روابط‌عمومی مانند ناظر عمل کند. در چارت جدید، قدرت و اقتدار روابط‌عمومی در ستاد استان‌ها از مسئول سالن اجتماعات و مسئول نقلیه هم کمتر و پایین‌تر است!!


چگونه در این دانشگاه، واحدهایی مانند تدارکات، خدمات و نقلیه به اداره ارتقا می‌یابند اما روابط‌عمومی در حد کارشناس مسئول متوقف می‌شود آن هم پس از ۱۵ سال در ساختار استانی و ۳۰سال در ساختار منطقه ای.!!


چگونه است که ساختار روابط‌عمومی در سازمان مرکزی، اداره کل است اما در ستاد استان‌ها و مراکز استانی کارشناس مسئول آن هم بدون هیچ نیرویی. جالب است که فقط اداره کل روابط‌عمومی در استان‌ها بدون اداره است اما سایر ادارات کل دارای ساختار اداره‌اند.


تقاضای اکید می شود که در راستای تقویت، توسعه و تعالی دانشگاه پیام نور و حفظ شان و اقتدار آن در میان افکارعمومی و با هدف ایجاد انگیزه و توان مضاعف کاری در مصوبه مذکور تجدید نظر صورت گیرد و مثل سایر بخش‌های دانشگاه در ستاد استان‌ها و مراکز استانی پست مسئولین روابط‌عمومی از کارشناسی مسئولی به اداره ارتقاء یابد.

جمعی از شاغلان در روابط‌عمومی دانشگاه پیام نور سراسر کشور (ستاد استان‌ها و مراکز استانی)

 

 


 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  انقلابی در روابط شما


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد