درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:16   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48508صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 8 دی 1400 - 01:53
یک ادغامی دیگر: این بار روابط عمومی وزارت علوم زیرمجموعه دفتر وزارتی شد!
عاطفه رمضانپور| دانش آموخته روابط عمومی - در طرح جدیدی در ساختار وزارت علوم، به خاطر اینکه معاونت فناوری و نوآوری ایجاد شود، روابط‌عمومی را با دفتر وزارتی ادغام کرده اند و معاونت حقوقی و امور مجلس را نیز به مرکز تغییر داده اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در طرح جدیدی در ساختار وزارت علوم، به خاطر اینکه معاونت فناوری و نوآوری ایجاد شود، روابط‌عمومی را با دفتر وزارتی ادغام کرده اند و معاونت حقوقی و امور مجلس را نیز به مرکز تغییر داده اند.

بی شک این ادغام روابط عمومی با دفتر وزارتی (http://mehrnews.com/xWC9T)باعث تضعیف عملکرد این بخش خواهد شد که دلایل آن در زیر بیان می شود:

با توجه به کارکردهای مهم و تخصصی و تاثیرات مثبت روابط عمومی در جامعه و افراد در عصر ارتباطات، با ادغام این بخش و محدودیت آن؛ نمی‌تواند به طور عالی به رسالت خود عمل کند.

یکی از عرصه‌هایی که در آن پس از ادغام عملکرد روابط عمومی تحلیل می‌رود تعامل موثر با رسانه هااست که یکی از مهمترین نمایندگان افکار عمومی و از اصلی ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها است که بی توجهی به آن موجب اختلال در آرامش مخاطب و سازمان و مزاحمت های پی درپی می‌شود و تعامل روابط عمومی با رسانه‌ها را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

از دیگر وظایف مهم روابط عمومی انتقال نقطه نظرات مخاطبان سازمان به مدیریت ارشد جهت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درباره مسائل مختلف است که با زیر نظر رفتن این دستگاه جدا شدن آن از مدیریت فعالیت‌های این بخش تحت شعاع قرار میگیرد.

ایجاد فرصت های ارتباطی،تبلیغاتی، انتشاراتی و... متناسب با موقعیت های مختلف از مواردی است که ممکن است با این ادغام نادیده گرفته شود و عملا منجر به فرصت‌سوزی ارتباطی شود.

از دیگر پیامدهای این اقدام می‌توان به از هم گسیختن رابطه دولت و مردم درون نگر تر شدن بیش از پیش این واحد و فروپاشی سرمایه اجتماعی اشاره کرد.

به طور کلی این امر نشان‌دهنده نگاه نادرست مدیریت و کم توجهی و اهمیت اطلاع رسانی و ارتباطات کشور است و این گونه اقدام‌ها خلاف فکر و نظر مسئولین نه تنها اثری در افزایش تعامل و ارتقاء ارتباط با مشتریان نخواهد داشت بلکه به مانعی بزرگ بر سر ایجاد تفاهم و مخاطبان و ذینفعان تبدیل خواهد شد.

امید می‌رود وزیر محترم وزارت علوم با تجدید نظر در تصمیم اخیر خود اجازه ندهد چالش های زیر مجموعه قرار گرفتن روابط عمومی در عصر حاضر با نام ایشان ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد