درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:53   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48474صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 4 دی 1400 - 14:08
مدیر روابط‌عمومی یا روابط‌عمومی مدیر!
مدیر روابط عمومی می بایست با تعامل سازنده با مدیریت موجب ترقی و پیشرفت روابط عمومی شده و از این ظرفیت برای رفع نواقص موجود گام بردارد. فرمایشی بودن و دستوری بودن روابط عمومی نه تنها کمکی به این بخش نخواهد کرد بلکه بنیه روابط عمومی را روز به روز ضعیف تر کرده و آن را خانه نشین خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| از عمر روابط‌عمومی در ایران شش دهه می گذرد و فراز و نشیب های بسیاری در طول زمان به خود دیده و با پوست و گوشت خود لمس کرده است.

روابط‌عمومی ها در ایران از ارکان جدا ناپذیر سازمان ها و دوایر کوچک و بزرگ دولتی بوده و هستند که هر از گاهی دچار نابسامانی هایی می شود.

بعضاً مدیران، روابط‌عمومی را نه برای بسط و گسترش امور سازمانی خود بلکه در وهله نخست کارکرد آن را برای نمایش دادن اقدامات و برنامه های خود می خواهند.

جایی که بتواند معرف مدیر باشد و تابلویی خوش نقش و لعاب برای کارهای مدیریت!

این گونه است که روابط‌عمومی هم تلاش دارد چشم و چراغ مدیر دستگاه و گوش به فرمان او باشد و با رها کردن وظایف ذاتی خود بنگاهی صرفاً تبلیغاتی برای مدیریت ارشد باشد و هر چه او بخواهد و براند را برایش انجام دهد.

یک روابط‌عمومی اصیل و ریشه دار و متخصص با اگاهی از شرایط و وظایف هیچگاه حاضر نیست تریبون یک طرفه مدیر باشد.

او می کوشد نقدها و انتقادات را به گوش مدیر رسانده و بازخورد تصمیم‌های مدیریت را بی کم و کاست به کارکنان و مخاطبان اطلاع دهد.

کدام مدیر دستگاه سازمانی است که بخواهد ساعتی روابط‌عمومی را در خلوت خود پذیرفته و به درد و دل ها و کمبودهای آن گوش فرا دهد و مشکلات عدیده آن را از پیش روی پای او بردارد؟!

امکانات آن را تامین و به نصایح روابط‌عمومی گوش دهد‌!؟

یک روابط‌عمومی موفق، نوگرا با ویژگی های کارکردی خود نقش مدعی العموم را در دستگاه خود ایفا می کند.

برخی مدیران تصور می کنند روابط‌عمومی می بایست همواره سخنگو و بله قربان گوی او باشد در حالیکه مدیر روابط‌عمومی نه تنها برای مدیریت دستگاه بلکه برای کل مجموعه نقش افرین باشد.

سایت های دستگاه ها را بررسی کتید جایی برای درج نقد و انتقاد نیست و همواره اقدامات و عملکرد مدیر دستگاه را نشان می دهد.

این نقیصه بزرگ و لاینحل با گسترش فضای مجازی بیشتر شده و کانال های مجازی که از سوی روابط عمومی ها ایجاد می شود محلی برای تبلیغ عملکرد مدیران شده و جایی برای نقد و انتقاد نیست!

این ضعف مشهود در روابط عمومی و منصوبین مدیریت ارشد دستگاه هیچگاه به بزرگ شدن و پا گرفتن روابط عمومی کمک نخواهد کرد و در وهله نخست باعث دوری و نوعی انزجار مخاطبان می شود!

مدیر روابط عمومی می بایست با تعامل سازنده با مدیریت موجب ترقی و پیشرفت روابط عمومی شده و از این ظرفیت برای رفع نواقص موجود گام بردارد.

فرمایشی بودن و دستوری بودن روابط عمومی نه تنها کمکی به این بخش نخواهد کرد بلکه بنیه روابط عمومی را روز به روز ضعیف تر کرده و آن را خانه نشین خواهد کرد.

امید است مدیران دستگاه ها آزادی عمل بیشتری به روابط عمومی داده و آن را به یک بچه نُنُر و لوس بار نیاورند و جسارت و شجاعت را در کالبد روابط عمومی ها تزریق نمایند تا بتواند در بحران ها و مشکلات عصای دست مدیران باشد.

غلامرضاشمس ناتری کارشناس روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد