درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48472صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 4 دی 1400 - 12:51
ویترین عملکرد خودروسازان، تیم روابط عمومی است
رفتارشناسی تیم های روابط عمومی در خودروسازی بیانگر آن است که دو طیف در چند سال گذشته عنان روابط عمومی را برعهده گرفتند. در یک سو بعد از تغییرات مکرر و پی در پی در نهایت یک تیم روابط عمومی نسبتا قدیمی بر سر کار آمد که مدعی تجربه و تخصص می باشد و در سوی دیگر برخلاف طرف مقابل، یک تیم نسبتا جوان تر مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی خط مقدم و نشان دهنده چهره اصلی شرکت ها و منش مدیریتی حاکم بر آنان است. هرچه تیم روابط عمومی با تجربه، هوشمند و دارای فن قوی تعامل باشد، شناسایی و حل مشکلات پیش روی شرکت ها با کمترین هزینه مالی، اجتماعی و سیاسی صورت خواهند گرفت.


اینکه مدیران یک شرکت در چه زمانی سخن بگویند، در چه زمانی جلوی دوربین بروند، در مقابل کدام موضوعات واکنش نشان دهند، و یا چه کسانی به خودروسازی دعوت شوند، اظهارات چه مسئولی در خصوص خودروسازی بازتاب داشته باشد و … همه و همه در حیطه مسئولیت روابط عمومی است. البته به شرط آنکه روابط عمومی عروسک خیمه شب بازی مدیران نباشد بلکه صاحب روش و مدل برای پیشبرد اهداف شرکت باشد.

رفتارشناسی تیم های روابط عمومی در خودروسازی بیانگر آن است که دو طیف در چند سال گذشته عنان روابط عمومی را برعهده گرفتند. در یک سو بعد از تغییرات مکرر و پی در پی در نهایت یک تیم روابط عمومی نسبتا قدیمی بر سر کار آمد که مدعی تجربه و تخصص می باشد و در سوی دیگر برخلاف طرف مقابل، یک تیم نسبتا جوان تر مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفته است.

تجربه خط بازار در تعامل با هر دو طیف نشان می دهد که جوانان علی رغم سن کمتر ولی بسیار پخته تر و حرفه ای تر عمل می نمایند. اولین حُسن این تیم این است که نگاه کلانتری به روابط عمومی ندارند. به این معنا که واکنش آنان به هر انتقادی سر از دادگاه در نمی آورد. بلکه نقد منصفانه را حق هر رسانه می دانند. این خط فکری دقیقا همان مشی مدیرعامل این گروه خودروسازی است. به درستی همان طرز فکر مدیرعامل به تک تک مدیریت ها از جمله روابط عمومی تسری یافته است. به بیان دیگر مدیریت حاکم در این خودروسازی حرفه ای، تخصصی و بدون پروپاگاندای هجو رسانه ای است. از مدیران متخصص غیرسیاسی غیر از این نیز انتظار نیست.

در این تیم وظایف تک تک افراد مشخص است. هر کسی می داند که چگونه باید با رسانه ها و در چه زمینه ای صحبت کند. افراد این تیم همچون مدیر روابط عمومی آن بسیار متواضع و همواره پاسخگو هستند. تخصص اصلی این گروه مدیریت فضا و کاهش تنش ها از مسیر درست است. تلاش این تیم جوان این است که از تک تک ظرفیت های بالفعل و منحصر به فرد هر رسانه استفاده شود.

در خوشی و ناخوشی کنار رسانه ها باشند نه اینکه به محض ایجاد حواشی برای یک رسانه، رفتارشان ۱۸۰ درجه تغییر کند. به محض ایجاد تنش با رسانه ها، این تیم روابط عمومی است که به صحنه می آید تا موضوع را مدیریت کند. در چنین موقعیتی افراد دیگر تابع روابط عمومی هستند. این منش در کل گروه نیز وجود دارد آنجایی که حتی مدیرعامل گروه نیز مستقیم در صورت صلاحدید به رسانه پاسخ می دهد.

برنامه های روابط عمومی در شرکت های زیرمجموعه در سطح کلان کاملا متمرکز با شرکت مادر طراحی می شود نه اینکه هر شرکتی برنامه مجزا خود را پیش ببرد. مدیر روابط عمومی مستقل و خط مشی مشخص به خود را دارد. در رفاقت با رسانه ها شجاعانه رفتار می کند و نه محافظه کار. تمرکز بر بیان واقعیت های فنی دغدغه اصلی این گروه است. به همین خاطر است که در این تیم، هیچ کس به شعرخوانی فکر نمی کند. همین روحیه سبب شده تا این گروه خودروسازی به عملکرد خود تکیه کند و انتشار مطالب انتقادی نترسد و اصراری هم بر حذف خبر نداشته باشد. هدف این گروه این است با تراز مالی خود(علی رغم همه فشارهای سیاسی و مشکلات ساختاری) با دیگران صحبت کند و نه با پروپاگاندای رسانه ای.

هرچند که این ویژگی ها به معنای بی عیب بودن این تیم روابط عمومی نیست ولی نتیجه این گروه سبب شده تا حواشی در این خودروسازی به مراتب از دیگران در اتمسفر خودروسازی و خارج از خودروسازی کمتر و اشتباهات به طور نسبی سطحی تر و کمتر باشد. چرا که از این جماعت غیر از این انتظار نیست.

 

منبع: http://rahemrooz.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد