![](/media/image/1400/10/04/5024314-index.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| سرپرست اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز در نشست شورای هماهنگی مدیران روابطعمومی دستگاه های تابع وزارت اقتصاد در استان البرز که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد؛ گفت: پاسخگویی به افکار عمومی، یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، فرزاد امیرزاده سرپرست اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز به نقش مهم روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی اشاره و با بیان مطلب فوق افزود: افکار عمومی بزرگترین قدرت نامرئی است که جریانهای اجتماعی و فرهنگی را بوجود می آورد و قوی تر از جریانهای سیاسی عمل می کند.لذا قبل از اجرای هر سیاست و برنامه ای باید زمینه پاسخگویی به افکار عمومی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به افکار عمومی یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است،خاطرنشان ساخت: روابط عمومی با ارتقاء جایگاه پاسخگویی سازمانها، به عنصری موثر در جهت شفاف کردن روابط اجتماعی،درستکاری،درستگویی و چرخش اطلاعات تبدیل می شود و با برداشتن دیوارهای میان روابط عمومی ها،رسانه ها و مردم و نیز با شفاف سازی سازمانها، سیاست دو سویه شدن ارتباطات تحقق می یابد.
سرپرست اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز گفت: بزرگترین سرمایه یک سازمان داشتن اطلاعات موثق و به موقع و داشتن ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی است و اینجاست که لزوم وجود روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود.در حال حاضر که مرزهای ارتباطات شکسته شده و باید نگرش جامعه مدار داشت یک سازمان نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض کند و از تکنولوژی و فرآورده های آن احساس بی نیازی کند.
امیرزاده با تاکید براینکه مدیران روابط عمومی باید به دو علم ارتباطات و مدیریت مسلط باشند، افزود: با وجود اهمیت روابط عمومی ها و نقش موثری که مدیران این حوزه در سازمانها و وزارتخانه های مختلف برعهده دارند متاسفانه در کشور نگاه تخصصی و برنامه ای به موضوع روابط عمومی وجود ندارد و شاهدیم که اکثر روابط عمومی ها با پرداختن به کارهای زودبازده به برنامه های درازمدت اهمیت نداده و سرمایه گذاری لازم را انجام نمی دهند.
وی بر ضرورت ایجاد همدلی و هم زبانی در شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استانها تاکید کرد و خواستار افزایش مشارکت آنها در برگزاری مناسبتهای ملی و مذهبی، نشستهای مشترک با اصحاب رسانه، انجام کارهای تحقیقاتی و ...شد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست شیوه نامه برنامه ریزی و اجرای سفرهای استانی رئیس جمهور محترم، وزیر اموراقتصادی و دارایی و معاونین وزیر، شیوه نامه استقرار ستاد ارتباطات مردمی در قبل، حین و پس از سفر استانی رئیس دولت مردمی و شیوه نامه استقرار اعلام معرفی نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها یک هفته قبل از هر سفر استانی مورد بررسی قرار گرفت.
|