شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| سال 2021 اگرچه سال سختی بود، اما در سراسر همهگیری کووید-19 شاهد شفقت، رشد و انعطافپذیری بودیم. خود صنعت روابطعمومی نیز تغییرات زیادی را به خود دیده است. در اینجا چند چیز وجود دارد که توپ کریستالی ما برای سال 2022 پیش بینی می کند:
جنبش ESG به رشد خود ادامه خواهد داد
شرکتهایی که از سیاستهای ESG (حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی) استقبال میکنند و فرهنگ شرکتی خود را به حمایت از این اقدامات زیستمحیطی و اجتماعی اختصاص میدهند، زمینه را برای سرپرستی خوب نه تنها شرکت خود، بلکه در کل جهان فراهم میکنند. من معتقدم که امتیاز ESG یک شرکت به یک عامل تعیین کننده برای بسیاری از مخاطبان آنها تبدیل خواهد شد که به سمت جلو حرکت می کنند.
نیازهای نیروی کار همچنان تغییر خواهد کرد
کارمندان در حال حاضر با پنج نسل در محیط کار در تعامل هستند که هر کدام مجموعه ای از عوامل خاص خود را دارند که سبک کاری آنها را مشخص می کند. در حالی که هزاره ها بر مکالمات اخیر تسلط داشته اند، ژنرال آلفا - کسانی که اکنون بین 11 تا 25 سال سن دارند - اکنون در اوج سال های کاری خود حرکت می کنند. دیدگاههای آنها کاملاً با هزارهها متفاوت است و تعریف متفاوتی از نحوه نگرش آنها به دنیای کار ارائه میکنند. در نتیجه، کارفرمایان همچنان باید تعیین کنند که چگونه میتوانند با نسلهای مختلف با توجه به سبکهای کاری، نیازها، خواستهها و دیدگاههای متفاوتشان در مورد تعادل بین کار و زندگی، درگیر شوند و کار کنند. با تغییر نسل ها، این نیاز به حرکت رو به جلو ادامه خواهد داشت.
محل کار یک مکان نیست
این یک طرز فکر است با نام "کار از هر کجا"، من معتقدم که شرکت ها همچنان با نحوه تعریف فرهنگ شرکت دست و پنجه نرم خواهند کرد. آیا زمانی که بیشتر تعاملات در حال حاضر روی صفحه نمایش است، میتوان فرهنگ شرکتی وجود داشت؟ بسیاری از کارفرمایان استراتژیهای مختلفی را اجرا کردهاند که از برنامههای کاری کامل از خانه تا برنامههای ترکیبی را شامل میشود و برخی خواهان روالهای سنتی در محل کار در دفتر هستند. یک چیز ثابت است: این روند به تکامل خود ادامه خواهد داد و شرکت ها فرهنگ شرکتی خود را وقف تلاش برای کشف چگونگی تکامل با این تغییرات خواهند کرد.
فناوری همچنان یک محرک قوی خواهد بود
پیوندی که به محیط کار اجازه تکامل داده است، فناوری است. اکنون برگزاری جلسات زوم قابل قبول است و ابزارهای ارتباطی متنوعی وجود دارد که توانایی ما را برای برقراری ارتباط افزایش داده است. اینها عبارتند از Slack، ایمیل، متن، WhatsApp و بسیاری از موارد دیگر. گویی این کافی نبود، پلتفرم های رسانه های اجتماعی - اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، فیس بوک، لینکدین و دیگران - نیز ابزارهایی هستند که برای دستیابی به مخاطبان خاص در دسترس هستند. با این چالش، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام کانال برای مخاطبانی مهم است که مشتریان ما باید به آنها دسترسی پیدا کنند، پیش می آید. این امر باعث می شود روابطعمومی حرفه ای به عنوان مشاور مورد اعتمادی که می تواند برنامه ای را با استفاده از کانال مناسب طراحی کند که پیام برند مناسب را منتشر می کند، ارزشمندتر می شود.
روابطعمومی به خود ادامه می دهد
در حالی که روابطعمومی در ابتدا از بخش خبری صنعت سرچشمه گرفت، امروزه چرخ ارتباطات شامل همه چیز از خبرنامههای شرکت، انتشارات خبری و مقالات، تبلیغات، حمایتهای مالی، لایهبندی برند، رسانههای اجتماعی، کمپینهای تأثیرگذار، مدیریت بحران و غیره است. کمپین امروزی می تواند شامل انواع رسانه های کسب شده، مالکیت، پولی و اشتراکی باشد. در نتیجه، آژانسهای روابطعمومی در حال تبدیل شدن به خدمات ترکیبی هستند تا برنامهای جامع برای مشتریان خود ارائه کنند و بخش بزرگی از دلارهای کمپین را به دست آورند. شکی نیست که این روند رو به جلو ادامه خواهد داشت.
منبع انگلیسی: forbes
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
لیزا هویت | 21 دسامبر 2021 | روابطعمومی
|