به گزارش شارا به نقل از دیجیتال ترندز، حرف ما و محتوای تولیدی ما در شبکههای اجتماعی، احساس واقعی ما نسبت به این دنیای پوشالی نیست. تصویری که افراد در ذهن خود از دنیای مجازی دارند، تصویری غم افزا و افسرده است. با وجود اینکه که تنها در سال گذشته این شبکهها ۲۰ درصد افزایش کاربر داشتهاند، شاخص رضایت مشتری آمریکایی (The American Customer Satisfaction Index ) هنوز برای آنها پایین است.
بر طبق گزارشهای علمی رسیده، دلیل این امر (در کنار شکافهای امنیتی به وجود آمده در سالهای اخیر) تبلیغات روزافزون در این سایتهاست. ما کاربران، دوست داریم زمان خود را در این سایتها بگذرانیم، ولی تبلیغات برایمان مانند تارمویی در چشم عذاب آور شده است. ممکن است این موضوع به چشم نیاید، ولی در تحقیقات مشخص شده است که دلیل اصلی همین تبلیغات است.
امتیاز شاخص ACSI برای رسانههای اجتماعی اینترنت |
|||
شرکت |
۲۰۱۲ |
۲۰۱۳ |
درصد تغییر |
رسانههای اجتماعی اینترنتی |
۶۹ |
۶۸ |
-۱.۴٪ |
- |
۷۸ |
۷۸ |
۰٪ |
پینترست |
۶۹ |
۷۲ |
۴٪ |
یوتیوب |
۷۳ |
۷۱ |
-۳٪ |
گوگل پلاس |
۷۸ |
۷۱ |
-۹٪ |
توییتر |
۶۴ |
۶۵ |
۲٪ |
لینکداین |
۶۳ |
۶۲ |
-۲٪ |
فیسبوک |
۶۱ |
۶۲ |
۲٪ |
وضعیت شبکههای اجتماعی نسبتا بد نیست. مردم به شبکههای اجتماعی بیش از سرویسهای اشتراکی تلویزیون و شرکتهای خدمات اینترنتی توجه نشان میدهند. البته این به معنای کلمه خوب نیست، زیرا با این حساب رتبه آنها از آخر سوم میشود.
مردم آمریکا دنیای آفلاین را بیش از دنیای آنلاین میپسندند. خطوط هوایی، نوشیدنیهای غیر الکلی، آبجوها و بیمههای عمر برای آنها گواراتر از موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعیست. در چارت بالا سنگینی بار دیگر کسب و کارها بر دوش کسب و کارهای اینترنتی روزبهروز زیادتر میشود. آیا دلیل این موضوع توقع زیاد مردم از دنیای اینترنت است؟ آیا آن ساعتی که آسوده به منزل باز میگردیم و شروع به خواندن وبلاگها و تولید محتوا میکنیم، وضعیتهای دوستانمان را مرور میکنیم و شاید به طنزهای اینترنتی میخندیم، به قدری آسیبپذیر و در نتیجه ایده آلیست میشویم که سطح استانداردهایمان مثل کودکی لجباز بالا میرود؟
البته نگران نباشید ای صاحبان سرمایههای مجازی! ما در طول زمانی که برای نشستن پشت رایانهمان اختصاص میدهیم، حاضریم تمامی مشقات وجود شما را تحمل کنیم. حتی تبلیغات و عدم امنیت اطلاعاتیمان در فیسبوک.
بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)