به گزارش شارا به نقل از ديجيتال ترندز، حرف ما و محتواي توليدي ما در شبكههاي اجتماعي، احساس واقعي ما نسبت به اين دنياي پوشالي نيست. تصويري كه افراد در ذهن خود از دنياي مجازي دارند، تصويري غم افزا و افسرده است. با وجود اينكه كه تنها در سال گذشته اين شبكهها ۲۰ درصد افزايش كاربر داشتهاند، شاخص رضايت مشتري آمريكايي (The American Customer Satisfaction Index ) هنوز براي آنها پايين است.
بر طبق گزارشهاي علمي رسيده، دليل اين امر (در كنار شكافهاي امنيتي به وجود آمده در سالهاي اخير) تبليغات روزافزون در اين سايتهاست. ما كاربران، دوست داريم زمان خود را در اين سايتها بگذرانيم، ولي تبليغات برايمان مانند تارمويي در چشم عذاب آور شده است. ممكن است اين موضوع به چشم نيايد، ولي در تحقيقات مشخص شده است كه دليل اصلي همين تبليغات است.
امتياز شاخص ACSI براي رسانههاي اجتماعي اينترنت |
|||
شركت |
۲۰۱۲ |
۲۰۱۳ |
درصد تغيير |
رسانههاي اجتماعي اينترنتي |
۶۹ |
۶۸ |
-۱.۴٪ |
- |
۷۸ |
۷۸ |
۰٪ |
پينترست |
۶۹ |
۷۲ |
۴٪ |
يوتيوب |
۷۳ |
۷۱ |
-۳٪ |
گوگل پلاس |
۷۸ |
۷۱ |
-۹٪ |
توييتر |
۶۴ |
۶۵ |
۲٪ |
لينكداين |
۶۳ |
۶۲ |
-۲٪ |
فيسبوك |
۶۱ |
۶۲ |
۲٪ |
وضعيت شبكههاي اجتماعي نسبتا بد نيست. مردم به شبكههاي اجتماعي بيش از سرويسهاي اشتراكي تلويزيون و شركتهاي خدمات اينترنتي توجه نشان ميدهند. البته اين به معناي كلمه خوب نيست، زيرا با اين حساب رتبه آنها از آخر سوم ميشود.
مردم آمريكا دنياي آفلاين را بيش از دنياي آنلاين ميپسندند. خطوط هوايي، نوشيدنيهاي غير الكلي، آبجوها و بيمههاي عمر براي آنها گواراتر از موتورهاي جستجو و شبكههاي اجتماعيست. در چارت بالا سنگيني بار ديگر كسب و كارها بر دوش كسب و كارهاي اينترنتي روزبهروز زيادتر ميشود. آيا دليل اين موضوع توقع زياد مردم از دنياي اينترنت است؟ آيا آن ساعتي كه آسوده به منزل باز ميگرديم و شروع به خواندن وبلاگها و توليد محتوا ميكنيم، وضعيتهاي دوستانمان را مرور ميكنيم و شايد به طنزهاي اينترنتي ميخنديم، به قدري آسيبپذير و در نتيجه ايده آليست ميشويم كه سطح استانداردهايمان مثل كودكي لجباز بالا ميرود؟
البته نگران نباشيد اي صاحبان سرمايههاي مجازي! ما در طول زماني كه براي نشستن پشت رايانهمان اختصاص ميدهيم، حاضريم تمامي مشقات وجود شما را تحمل كنيم. حتي تبليغات و عدم امنيت اطلاعاتيمان در فيسبوك.
بازانتشار: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)