ریچارد کاروفل | 13 دسامبر 2021 |
چگونه می توانید پاسخ هایی برای حل چالش های تجاری سریعتر و دقیق تر دریافت کنید؟ گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی پیشرفته Arizton Advisory and Intelligence تأیید می کند که چگونه تحقیقات بازار می تواند ارائه دهد - و چرا امروزه یک امر ضروری است.
فروش یا توسعه یک محصول یا خدمات بدون هیچ گونه تحقیقات بازار غیرممکن شده است. حتی پس از همهگیری COVID-19 که با حجم عظیمی از تقاضا و اختلالات زنجیره تامین همراه بود. دوره انزوا، قرنطینه و سرایت ممکن است موقتی باشد اما اثرات دائمی بر رفتار مصرف کننده داشته است. این رفتارهای مصرفکننده جدید بر تمام زمینههای زندگی مشتری تأثیر میگذارد، از نحوه کار تا نحوه خرید و سرگرمی. این تغییرات در رفتار به نوعی بر انواع بازار کالاها و خدمات تأثیر می گذارد.
گزارشهای تحقیقاتی مشترک تصویری از نوع نوآوریها یا روندهایی را ارائه میکنند که یک محصول خاص میتواند برای مدتی سودآور باشد. برای محصولات یا شرکتهایی که در حال حاضر شکوفا شدهاند، بینشی درباره رفتار مصرفکننده و تغییرات اخیر در سیاستها و مقررات دولت که میتواند بر تقاضای محصول تأثیر بگذارد، ارائه میکنند.
در اینجا نمونه هایی از برخی از شرکت هایی که با استفاده از تحقیقات بازار سود برده اند، آورده شده است:
لگو قبلاً همیشه در مورد اسباببازیهای پاپ پسرانه بود، تا اینکه یک تیم داخلی از محققان یک مطالعه 4 ساله برای ارائه محصولی برای دختران انجام دادند. درصد فروش اسباب بازی های پاپ زنانه در آن زمان 9 درصد بود. این تحقیق بازار عادات و الگوهای بازی دختران را مورد مطالعه قرار داد و شامل پرسشهای گستردهای بود که لگوها را برای دختران جذابتر میکرد.
پس از تحقیقات، لگو خط تولید جدیدی به نام «دوستان» ارائه کرد. رنگ های آجرهای به کار رفته در این خط متنوع تر و زنده تر بود. این محصول همچنین دارای بسته بندی جذاب تری برای دختران بود. آنها همچنین اندازه فیگورها را افزایش دادند تا بتوانند لوازم جانبی مانند برس مو و آرایش را در آن جای دهند. اسباببازیسازان دانمارکی پس از عرضه محصول در سال 2012 در میان دختران محبوب شدند. نه تنها این، بلکه Lego Friends نیز دلیلی شد که درآمد اسباببازیهای دخترانه در ایالات متحده و کشورهای اروپایی از 300 میلیون دلار در سال 2011 به 900 میلیون دلار در سال 2014 افزایش یابد.
اپل یکی از بزرگترین نام ها در محصولات فناوری برای سال هاست. این فقط به خاطر نوآوری های آنها نیست. در عوض، این به خاطر تیم تحقیقاتی بازار داخلی آنها «Apple Customer Pulse» است که با انجام مطالعات و نظرسنجیها متوجه میشوند که مشتریان دقیقاً از دستگاههای اپل چه میخواهند. این نظرسنجی ها منجر به تغییرات و نوآوری های متعددی در طراحی محصولات اپل شده است. یکی از این نوآوری ها این بود که گوشی ها دارای صفحه نمایش بزرگ تری برای مشاهده واضح فیلم ها و بازی ها باشند.
برونسپاری تحقیقات بازار؟
همه شرکتها حداقل در ابتدا نمیتوانند «اپل» یا «لگو» باشند. کسب و کار شما همچنین ممکن است ظرفیتهای لازم داشتن یک تیم تحقیقاتی تمام وقت نداشته باشد. اگر تیم شما فردی با قابلیت های تحقیقاتی ندارد یا این که در حال حاضر برای کسب و کار شما کاری بسیار بزرگ است، برونسپاری کنید. هنگامی که برونسپاری تحقیقات بازار را انتخاب می کنید، از تغییرات در عملیات تجاری خود شگفت زده خواهید شد. علاوه بر این، با داشتن کار کمتر برای خود، می توانید از مزایای زیر نیز بهره مند شوید:
مشاوره تخصصی دریافت کنید
تحلیلگرانی که در یک صنعت خاص تخصص دارند، قادر خواهند بود در یک زمان معین بینش دقیقی ارائه دهند. آنها با این صنعت روزگار گذراندهاند و در طول سال ها شاهد اختلالات زنجیره تقاضا و عرضه بوده اند. این تحلیلگران می توانند بینش هایی را برای پیشبرد کسب و کار کوچک شما ارائه دهند.
بهتر تمرکز کن
شرکتهای تحقیقاتی بازار به اندازه کافی قابل اعتماد هستند و به شما کمک میکنند تا در یک زمانبندی خاص به نتایج و اطلاعاتی در مورد صنعت خود برسید. این به شما زمان بیشتری را برای ملاقات با تامین کنندگان یا مشتریان خود می دهد، زیرا وظیفه اصلی تحقیقات بازار دیگر استرس شما نیست. تحقیقات بازار یک کار خسته کننده است که نیاز به زمان و تعهد دارد، اما تحلیلگران تحقیقات بازار این کار را سریع انجام می دهند زیرا آنها تجربه انجام یک تحقیق در صنعت خاص را دارند.
دیدی جامع از بازار داشته باشید
با خرید گزارش های تحقیقاتی ثانویه، می توانید در کل بازار بهروز بمانید. این گزارشها دیدی جامع از بازار به شما ارائه میدهند و به شما این امکان را میدهند که یک ارزیابی کامل از همه شرکتهای فلان صنعت داشته باشید، نه فقط آنهایی که رقیب شما محسوب میشوند.
داده های عینی بی طرفانه تمام چیزی است که شما نیاز دارید
یکی دیگر از مزایای مهم سرمایه گذاری در گزارش های تحقیقاتی ثانویه، بی طرفی و اعتبار آنهاست. گزارشهای شخص ثالث همیشه بی طرفانه خواهد بود و بنابراین تصویر بهتری از آنچه واقعاً در بازار اتفاق می افتد ارائه می دهد. همراه با تمام دادههای پیشبینی و تولید شده توسط روشهای تحقیقاتی قابل اعتماد، شما درک روشنی از چشمانداز بازار، محدودیتهای بازار در صنعت و نحوه قرار دادن موسسه خود در بازار برای هدایت رشد کسبوکار خواهید داشت.
منبع انگلیسی:
publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|