درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 16:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48353صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 18 آذر 1400 - 12:33
مهارت نرم؛ مهارت جدید مدیران عامل
عرصه برای آن دسته از مدیران عامل که دارای فقط تیپ شخصیتی A هستند، رو به پایان است. یافته‌های «اکونومیست» درباره سبک جدید مدیریت، نشان می‌دهد علاوه بر توانمندی‌های خاص یک فرد برای مدیرعاملی که همیشه ملاک انتخاب بوده، «مهارت نرم برای تنظیم رفتار اجتماعی» به‌عنوان معیار جدید نیز لازم است. با تغییر رفتار و سطح دانش کارکنان، مدیران نیز باید متحول شوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| عرصه برای آن دسته از مدیران عامل که دارای فقط تیپ شخصیتی A هستند، رو به پایان است. یافته‌های «اکونومیست» درباره سبک جدید مدیریت، نشان می‌دهد علاوه بر توانمندی‌های خاص یک فرد برای مدیرعاملی که همیشه ملاک انتخاب بوده، «مهارت‌ نرم برای تنظیم رفتار اجتماعی» به‌عنوان معیار جدید نیز لازم است. با تغییر رفتار و سطح دانش کارکنان، مدیران نیز باید متحول شوند.

شغل مدیرعاملی این روزها به مجموعه عجیب و غریب‌‌تری از ویژگی‌‌ها نیاز دارد. از برخی جهات، مسیر رسیدن به بالای هرم مدیریت، تغییری نکرده و نیازمند این است که افراد در یک دوره زمانی با هم به رقابت بپردازند.

این مسیر به شواهدی از موفقیت‌‌های مالی و عملیاتی نیاز دارد و از چشم‌‌انداز پولی به عنوان اهرمی برای انگیزه دادن به افراد بلندپرواز استفاده می‌کند. همچنین ویژگی‌‌های آشنایی را انتخاب می‌کند: سختکوشی، بی‌‌صبری، اعتماد به نفس و برون‌‌گرایی. مطالعه جدیدی که استیو کاپلان از دانشگاه شیکاگو و مورتن سورنسن از مدرسه کسب‌‌وکار تاک انجام داده‌‌اند، ارزیابی‌‌های شرکت مشاوره ghsmart از بیش از ۲۶۰۰ متقاضی در پست‌‌های مختلف مدیریتی را بررسی کرده است. متقاضیانی که در نقش مدیرعامل بوده‌‌اند، تیپ شخصیتی قابل تشخیصی داشتند. در میان طیفی از ویژگی‌‌ها، آنها به‌طور متوسط در چیزی که دانشگاهیان به آن «توانایی عمومی» می‌گویند، می‌‌درخشند.

همچنین در یکسری جزئیات، با دیگر انواع مدیران فرق‌‌هایی دارند. مثلا در حالی که مدیران ارشد مالی تحلیلی‌‌تر هستند و بر جزئیات متمرکز می‌شوند، مدیران عامل از نظر کاریزما داشتن، اجرایی کردن کارها و تفکر استراتژیک، امتیاز بالاتری می‌گیرند. این ویژگی‌‌ها پیشگویانه هم به نظر می‌‌رسند.

دانشگاهیان با پیگیری مسیرهای شغلی بعدی متقاضیان، به این نتیجه رسیدند افرادی که برای یک پست دیگر درخواست داده بودند، اما ویژگی‌‌های شخصیتی مشابه مدیران عامل داشتند، احتمال بیشتری داشت که در نهایت به پست‌‌های ارشد برسند. با این حال، شرکت‌‌ها امروزه فراتر از تیپ شخصیتی A (شخصیت‌های رقابتی، جاه‌‌طلب، پرانرژی، سلطه‌‌جو و آگاه به مدیریت زمان) فکر می‌کنند. آقای کاپلان و آقای سورنسن، اشاره می‌کنند که متقاضیان مدیرعاملی با مهارت‌‌های میان‌‌فردی بهتر، به احتمال بیشتری استخدام می‌شوند.

تحقیق جدید دیگری از متخصصانی از کالج سلطنتی لندن، دانشگاه کورنل و دانشگاه هاروارد، طول شرح وظایف شغلی را که شرکت‌‌ها هنگام کار با مشاوران کاریابی درست می‌کنند تا مدیر جدید استخدام کنند، بررسی کرده است.مهارت‌‌های شناختی، خرد عملیاتی و دانش مالی، پیش‌‌شرط‌‌های موفقیت هستند. اما در بیش از دو دهه گذشته، شرح وظایفی که شرکت‌‌ها درست می‌کنند، تاکید بیشتر و بیشتری بر مهارت‌‌های اجتماعی داشته‌‌اند- یعنی مهارت‌‌های مدیران برای همکاری و ارتباط برقرار کردن با افراد متعدد. چرا این مهارت‌‌های نرم بیشتر مورد تحسین هستند؟ به گفته استفن هنسن از کالج سلطنتی، پاسخ این سوال تا حدی به افزایش نیروی کار «دانش‌‌ورز» برمی‌‌گردد.

 

شرکت‌‌ها بیش از پیش به توسعه‌‌دهنده‌های نرم‌‌افزار، دانشمندان داده و مدیران IT که معمولا به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، وابسته می‌شوند. مدیران عامل دیگر به این مدل کارکنان نمی‌گویند چه کنند و چه نکنند. در چنین محیطی، وظیفه مدیران عامل این است که مطمئن شوند کارکنان اهداف شرکت را می‌‌دانند و به شکل موثری با هم گفتمان دارند.

 

می‌توان یقین کرد که این بررسی‌‌ها نشان داده تقاضا برای چنین مهارت‌‌هایی در شرکت‌‌های بزرگ‌تر و اطلاعات‌محورتر، رو به افزایش است. وقتی مدیران همان‌قدر که دستور می‌دهند، باید انگیزه‌‌بخشی و ترغیب هم کنند، مهارت‌‌های اجتماعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

محیط گسترده‌‌تر نیز به مهارت‌‌های نرم‌‌تر پاداش می‌دهد. نظرسنجی شرکت آمریکایی مشاوره بازاریابی و روابط‌عمومی ادلمن (Edelman)، می‌گوید بیشتر مشتریان و کارکنان براساس عقاید خود انتخاب می‌کنند که چه چیزی بخرند و کجا کار کنند. مدیران عامل باید سیاستمداران را آرام کنند، به فعالان واکنش نشان دهند و شلوغ‌‌کاری‌‌های رسانه‌های اجتماعی را تعدیل کنند. این کارها وقتی مفید است که رئیس عضو ملموسی از جامعه باشد، نه فرد شروری که خودش توفان به‌پا می‌کند.

منظور این نیست که می‌خواهیم خودشیفتگی منسوخ شده را تبلیغ کنیم. مطالعه‌‌ دیگری که جمعی از محققان مدرسه کسب‌‌وکار استنفورد انجام داده‌‌اند، از ۱۸۲ عضو هیات‌مدیره درباره ویژگی‌‌های مدیرعاملشان نظرسنجی کرده‌‌ است. نتیجه نشان می‌دهد ۱۸ درصد مدیران عامل از نظر اعضای هیات‌مدیره خودشان، خودشیفته هستند که رقم نسبتا زیادی است. این محققان همچنین دریافته‌‌اند شرکت‌‌هایی که مدیران عامل خودشیفته دارند، امتیازهای بالاتری در سیاست‌های نظارتی، اجتماعی و زیست محیطی (ESG) دریافت می‌کنند.

 

درخواست‌‌ها از مدیران عامل، در حال تبدیل شدن به یک ترکیب عجیب و غریب است: بااستعدادتر از بقیه در شرکت باش، اما به آنها نگو چه کار کنند. در رقابت از بقیه پیشی بگیر و همزمان همدل و همراه باش. گوش شنوای کاریزماتیک داشته باش. سلطه‌‌جوی دوست‌‌داشتنی باش. مدیران عامل همیشه مجبور بوده‌‌اند استثنایی و غیرعادی باشند. اما رمز پیروزی این است که این را نشان ندهند.

منبع: Economist - donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد