شارا- بازاریابی در فیس بوک نه تنها در دنیا بلکه در ایران نیز بسیار رایج شده است. از وزرا گرفته تا شرکت ها و هر فردی که حرفی برای گفتن دارد و تمایل دارد در فیس بوک با مخاطبین در ارتباط باشد یک صفحه فیس بوک برای خود می زند و به بروز رسانی آن مشغول می شود. در این مطلب نتایج یک بررسی که در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف است بیان شده اند.
به جرات می توان گفت که نمی توان نقش استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی را کتمان کرد. استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی رایگان هستند ، مخاطبان بیشماری دارند و فرصت بالقوه ای دارند تا از آن ها برای بازاریابی استفاده کرد.
بعضی از شبکه های اجتماعی که در تصویر زیر به آن ها اشاره شده است در ایران مخاطب زیادی ندارند اما فیس بوک به جرات می توان گفت که در ایران پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی است. طبق نتایج یک بررسی که انجام شده است بازاریابان اعلام کرده اند که فیس بوک دارای بیشترین میزان رشد در صرف هزینه تبلیغات و بازاریابی در ۱۲ ماه آینده است.
![سرمایه گذاری بر روی تبلیغات و بازاریابی در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری بر روی تبلیغات و بازاریابی در رسانه های اجتماعی](http://shara.ir/media/image/5/social-media-investment-plans.jpg)
شبکه اجتماعی لینکدین کم کم در بین شبکه های اجتماعی در ایران در حال جذب مخاطب است اما شبکه های اجتماعی دیگر در ایران مخاطب زیادی ندارند.
هدف از نوشتن این مطلب این است که شما را به فعالیت در شبکه های اجتماعی دعوت کند. اولین قدم برای این کار راه اندازی یک صفحه در فیس بوک است. به اشتباه دیده می شود که بعضی شرکت ها یا افراد از پروفایل های فیس بوک برای بازاریابی استفاده می کنند که کاری بسیار اشتباه است. در مطالب وبلاگ ۷۰۱۰ برچسبی به نام فیس بوک تعریف شده است که سعی شده در قالب این برچسب مطالب کاربردی در مورد بازاریابی در فیس بوک ارائه شوند.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز
بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) |