درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48328صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 17 آذر 1400 - 01:10
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی: روابط‌عمومی‌ها در مواجهه با اخبار جعلی به پاسخگویی و روشنگری مخاطبان سرعت ببخشند
"فرشاد مهدی‌پور "در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مواجهه با اخبار جعلی با پاسخگویی و روشنگری سریع می توانند نقش بسزایی در چرخه نظام اطلاع رسانی داشته باشند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| "فرشاد مهدی‌پور "در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مواجهه با اخبار جعلی با پاسخگویی و روشنگری سریع می توانند نقش بسزایی در چرخه نظام اطلاع رسانی داشته باشند.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی‌های ایران(شارا)، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ که دوشنبه 15 آذرماه از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران در سالن همایش های مدیریت صنعتی ایران برگزارشد، ضمن بیان این مطلب افزود: در عصر حاضر که چالش ها و گشایش های بسیاری در عرصه اطلاع رسانی و چرخه اطلاعات با توجه به رشد فزاینده فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بوجود آمده است، اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب بسیار برجسته و مهم است.


مهدی پور نقش روابط‌عمومی‌ها را فراتر از پرداختن به امور تشریفات درون سازمانی و فعالیت های جاری دانست و با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه در عرصه اطلاع رسانی و شفاف سازی خاطرنشان ساخت: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط‌عمومی در مقام پاسخگویی و شفاف سازی سریع، باید به خنثی سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه ترین زمان ممکن بپردازند.


معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرعت نشر اخبار در شبکه های اجتماعی به شدت بالاست، از روابط‌عمومی‌ها خواست با رصد و پایش لحظه ای، به شبهات، روشنگری پیرامون اخبار جعلی، تولید محتوای مناسب و ارسال آن به رسانه ها و همچنین از طریق درگاه های ارتباطی خود، وارد عمل شوند.


مهدی پور، روابط‌عمومی‌های را چشمان بینای هر سازمانی توصیف کرد و با اعتقاد به اینکه افزایش سواد رسانه ای بویژه برای کارکنان و مدیران از اولویت های اصلی هرسازمانی باید قرار گیرد اذعان داشت: گریزی از ارتقای سواد رسانه ای نیست و روابط‌عمومی‌ها با بهره گیری از منابع و ظرفیت های بالایی که در اختیار دارند لازم است در حوزه تولید ادبیات و محتوای مناسب سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا از آسیب ها و بروز بحران ها توام با اصلاح ذهنیت ها و نگرش ها، پیشگیری شود.


جریان شناسی و آگاهی بخشی روندهای موجود از دیگر مقوله های مورد اشاره معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی بود که در این باره گفت: روابط‌عمومی‌های با اشراف و تسلط به تاریخچه و روندهای موجودی که دارند، بعنوان ذی مدخل مقوله جریان شناسی، بطور موثری می توانند با هدایت افکار عمومی و پاسخگویی سریع به تنویر اذهان بپردازند.


وی با اشاره به سرعت بالای سرایت اخبار و گسترش و انتقال آن در فضای مجازی، بر ضرورت کاهش زمان پاسخگویی پیش از تعمیق اثرگذاری اخبار جعلی و تحریف شده تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در بسیاری از اخبار جعلی چنانچه پاسخگویی به کمتر از دوساعت برسد، کمک بزرگی به شفاف سازی و پیشگیری از اثرات اخبار جعلی می شود.


معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش و افکارسنجی را با توجه به ابزارهای متعدد و متنوع روابط‌عمومی‌ها گامی مهم در راستای کشف و شناسایی مسیر شکل گیری افکار عمومی قلمداد کرد و روابط‌عمومی‌ها را صلاحیت دارترین بخش هرسازمانی در حوزه پژوهش و افکارسنجی برشمرد و افزود: جمع آوری اطلاعات و تحلیل های متقن و متکی به اصول علمی با تمرکز بر آمار و اطلاعات صحیح و در اختیار رسانه ها قراردان محتوای تولید شده، رسالت مهمی است که روابط‌عمومی‌ها با پرداختن به آن می توانند یکی دیگر از کارکردهای اطلاع رسانی خود را بخوبی محقق سازند.

دکتر مهدی پور، نظام ارتباطی میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها را نیازمند تدوین چارچوب ها و شیوه نامه های مدون دانست و با اشاره به برخی کج کارکردی ها و باج نیوزها خاطرنشان ساخت: روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها مکمل فعالیت یکدیگر هستند و نباید این ارتباط را به دلیل وجود برخی کج کارکردی ها محدود کرد بلکه با برنامه ریزی و تدوین شیوه نامه ها و بهره گیری از درگاه های ارتباطی خود روابط‌عمومی‌ها از یک سو، و از سوی دیگر با حمایت از رسانه های فعال و سالم و تجلیل از آنها، می توان روابط بین این دو نهاد اثرگذار را تقویت و بهبود بخشید.


معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انشارات روابط‌عمومی، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در ساماندهی و تقویت بینه علمی روابط‌عمومی‌ها موثر دانست و از آمادگی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کارگروه هایی با حضور کارگزاران و دست اندرکاران نهاد روابط‌عمومی برای ارتقای سطح و جایگاه نظام ارتباطی و اطلاع رسانی کشور خبر داد.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد