درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 16:20   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48324صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 14 آذر 1400 - 12:04
برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
از زمانی که کووید-19 باعث شد بودجه مارکتینگ سازمان ها کمتر شود٬ شرکت ها بر آن شدند تا راه های بهینه‌تری را برای ارتباط با مخاطب در نظر بگیرند٬ موثرترین راه ؛ پرداختن کمپین‌های روابط‌عمومی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا) || نویسنده: آنا کاراسکو || مترجم: شهرزاد عارفی | از زمانی که کووید-19 باعث شد بودجه مارکتینگ سازمان ها کمتر شود٬ شرکت ها بر آن شدند تا راه های بهینه‌تری را برای ارتباط با مخاطب در نظر بگیرند٬ موثرترین راه ؛ پرداختن کمپین‌های روابط‌عمومی است.

ون موف و برهم زدن وضعیت موجود

ون موف ترسی از بیان حقیقت ندارد حتی اگر این حقیقت منجر به ممنوع شدن فعالیت تلویزیونی شود. در سال ۲۰۲۰با انتشار آگهی تلویزیونی با به چالش کشیدن مشکلات ناشی از صنعت خودرو در آلودگی هوا٬ تصادف و ... نسل جدید موتورسیکلت‌های هوشمند خود را معرفی کرد که البته این موضوع٬ انتقادهای مقامات فرانسه را در پی داشت زیرا معتقد بودند که ون موف ترس را در جامعه ایجاد کرده است.

 

امسال، VanMoof تبلیغ دیگری را دنبال کرد که به دنبال ایجاد تغییر در حمل و نقل بود. به طور خاص، شهروندان را تشویق می‌کند تا عادت‌های حرکتی قبل از همه‌گیری کرونا را ترک کنند و راه بهتری را برای رسیدن از نقطه A به نقطه B انتخاب کنند.

 

 این نقطه صحنه آشفته‌ای را به تصویر می‌کشد که همه ما به خوبی می‌شناسیم: ترافیک، ازدحام بیش از حد در حمل‌ونقل عمومی، خشم، ناامیدی. و البته آلودگی. این بار، پیشگام دوچرخه‌های الکترونیکی تصمیم گرفته است که این قسمت را در تلویزیون فرانسه پخش نکند، زیرا آنها «ترجیح می‌دهند توجه خود را بر روی پتانسیل بازارهای دیگر متمرکز کنند که «بازتر از فرانسه در برابر تغییر هستند».

حمایت تسکو از صنعتی متفاوت


همه افراد نمایش کامل همبستگی را دوست دارند. در سال 2020 همه مشاغل (به جز آنهایی که ماسک و الکل تولید می‌کردند) ضربه خوردند و البته صنعت مهمان‌نوازی بیشترین ضربه را خورد. در اواسط آپریل، رستوران‌ها به آرامی دوباره در بریتانیا شروع به فعالیت کردند.

 

این زمانی بود که تسکو موضع گرفت و نقش خود را به نمایش گذاشت. تسکو طی بیانیه‌هایی از مشتریان خود خواست تا به جای خرید از آن‌ ها٬ رستوران ها را حمایت کنند. از این روی مدیر مارکتینگ تسکو اظهار کرد که شرایط سال ۲۰۲۰ قرصتی را فراهم کرد که برندها٬ هموطنان و همکاران خود را حمایت کنند.


مخالفت افراد مشهور فوتبال با نژاد پرستی

فوتبال بازی زیبایی است. اما وقتی شور و شوق بازی با نژادپرستی روبرو می شود، همه چیز می تواند بسیار زشت شود. نژادپرستی و سوء استفاده آنلاین چیز جدیدی نیست. مشکل این است که تعداد نظرات کینه توزانه آنلاین در حال افزایش است. امسال، منچستریونایتد نتایج مطالعه‌ای را فاش کرد که نشان می‌دهد حملات علیه بازیکنان باشگاه ۳۵۰ درصد افزایش داشته است، با بیش از 2500 پست نژادپرستانه بازیکنان از سپتامبر 2019 تا فوریه 2021.


بازیکنان فوتبال و باشگاه‌ها با تحریم شبکه‌های اجتماعی در اعتراض جمعی به اظهارات نژادپرستانه، این موضوع را به دست گرفتند. این ورزشکاران استدلال می کنند که پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید قوانین سخت گیرانه تری داشته باشند تا به ریشه کنی سوء استفاده آنلاین کمک کنند. هدف از این خاموشی چهار روزه رسانه های اجتماعی این بود که بدون مشارکت بزرگ ترین ستاره های فوتبال، پلتفرم های رسانه های اجتماعی چگونه به نظر می رسیدند. بازیکنان کریکت، اتحادیه های راگبی، و ورزشکاران بیشتری نیز به خاموشی شبکه های اجتماعی پیوستند. لیگ برتر نیز از بایکوت حمایت کرد و گفت تا زمانی که رفتار تبعیض آمیز از بازی و جامعه حذف نشود، از به چالش کشیدن آن ها دست نخواهد کشید.

موضع شجاعانه نائومی اوزاکا در مورد سلامت روان

نائومی اوزاکا یکی از موفق ترین تنیس بازان جهان است که موفقیت‌های بزرگی را در جهان به دست آورده و به عنوان زن مدرن ژاپنی امریکایی در داخل و خارج از زمین تنیس شناخته می‌شود. در ماه ژوئن، او با عدم حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در رولان گاروس برای محافظت از سلامت روان خود، جهان را مبهوت کرد اما باعث شد که او مسابقات را از دست بدهد. موضع شجاعانه او در مورد سلامت روان باعث طوفانی از نظرات و واکنش های منفی شد، که او در پاسخ گفت: "اشکالی ندارد اگر اعلام کنیم که حالمان خوب نیست".


نائومی با کانون توجه غریبه نیست. با این حال، او در مورد اینکه کنفرانس های مطبوعاتی چقدر می تواند دردناک باشد، بسیار پر سر و صدا بوده است. وی در بیانیه ای تصریح کرد:

"حقیقت این است که من از زمان مسابقات آزاد ایالات متحده در سال 2018 دوره های طولانی افسردگی را تجربه کرده ام و برای من سخت بوده است تا با آن کنار بیایم. هر کسی که من را بشناسد می داند که من درون گرا هستم و هرکسی که من را در مسابقات دیده باشد متوجه می شود که من اغلب هدفون دارم زیرا این به کاهش اضطراب اجتماعی من کمک می کند. اگرچه مطبوعات تنیس همیشه با من مهربان بوده‌اند (و من می‌خواهم به‌ویژه از همه روزنامه‌نگارانی که ممکن است به آنها صدمه زده باشم عذرخواهی کنم)، من یک سخنران عمومی طبیعی نیستم و قبل از صحبت با رسانه‌های جهان امواج عظیمی از اضطراب را دریافت می‌کنم. من واقعاً عصبی می شوم و برایم استرس زاست که همیشه سعی کنم درگیر باشم و بهترین پاسخ هایی را که می توانم به شما بدهم."

کمپین واکسینه شدن شهروندان


شاید بهترین و بزرگترین کمپین روابط عمومی امسال (و احتمالاً دهه) تلاش بی وقعه ای در سرتاسر جهان بود تا مردم آستین ها را بالا بزنند و واکسینه شوند. اگرچه توسعه سریع واکسن‌ها علیه COVID-19 یک دستاورد باورنکردنی است، اما با چالش‌های زیادی مانند تولید، توزیع و مهم‌تر از همه پذیرش همراه بود. متخصصان روابط عمومی در سرتاسر جهان با چالشی روبرو بودند که شبیه هیچ چالش دیگری نیست: پذیرش و دریافت بیش از 70 درصد از مردم.


یکی از قابل توجه ترین کمپین های روابط عمومی، کمپین هایی است که توسط شورای تبلیغات در ایالات متحده اجرا شده است. شورای تبلیغات یک سازمان غیرانتفاعی است که بر مشارکت برند و استعدادهای باورنکردنی طرفدار موسسات برتر در صنعت متکی است. امسال، آن‌ها گرد هم آمدند تا یک کمپین روابط عمومی ایجاد کنند که می‌تواند جان افراد بیشتری را نسبت به سایرین نجات دهد، کمپین با هدف آموزش شهروندان در مورد اثرات مثبت واکسن.


آنها با یک سناریوی سخت روبرو شدند: کشوری که بیشتر از همیشه تقسیم شده است. با بی عدالتی نژادی، عدم اعتماد به نهادهای عمومی، و قطبی شدن سیاست، شورای تبلیغات مجبور شد پیامی را انتخاب کند که با مردم در سراسر طیف سیاسی طنین انداز شود. پس از چندین مطالعه، آنها متوجه شدند که یک شهروند عادی ایالات متحده نمی خواهد مجبور به تصمیم گیری شود، در عوض آنها باید بدانند که آزادی انتخاب دارند. اینجاست که شعار "این به شما بستگی دارد" متولد شد.

به جای اینکه به آمریکایی ها اثرات جانبی منفی ناشی از عدم واکسن زدن یا تحمیل دستوری برای خیر عمومی را نشان دهد، از احساسی استفاده کرد که همه ما را متحد می کند: نوستالژی. آگهی‌های تلویزیونی و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی به رویدادهایی اشاره می‌کردند که در صورت انجام همه کارها می‌توانستیم به آنها برگردیم، مانند دیدار پدربزرگ و مادربزرگ یا بازگشت به مکان‌های عبادت. این تبلیغات توسط «مجموعه‌های ابزار» دیجیتالی پر از اطلاعاتی بود که افراد می‌توانند تصمیم خود را بگیرند. این پیام ها برای رهبران افکار در جوامع سیاه پوست و اسپانیایی نیز تکرار شد


 

منبع انگلیسی: pr

 

منبع فارسی:

شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد