شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| امروزه شرکت ها رویدادها و اطلاعیه های زیادی دارند که می خواهند با جهان به اشتراک بگذارند. شما به عنوان متخصص روابط عمومی وظیفه دارید این خبر را با رسانه ها به اشتراک بگذارید.
در زیر چند اشتباه رایجی که مدیران روابطعمومی مرتکب می شوند و چگونه می توانند از آنها اجتناب کنند آورده شده است:
مهارت های خود را تقویت کنید
وقتی متنی را برای ارسال به رسانه می نویسید، حتماً متنی بنویسید که جذاب باشد و گیرنده را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شما هیجان زده کند. نشریات و رسانه ها روزانه صدها مورد از این اسناد را دریافت می کنند. مال خود را برای آنها متمایز کنید تا آنها آن را به مخاطبان خود منتقل کنند.
اگر در مورد خبرنگاران دادگاه ساکرامنتو می نویسید، به آن احساس دراماتیک بودن در دادگاه بدهید تا توجه آنها را جلب کنید. اگر در این زمینه مشکل دارید، یک یا دو کلاس نویسندگی را برای تقویت مهارت های خود در نظر بگیرید.
هر خبر و پیشرفت مهمی را منعکس کنید
موسسه شما می خواهد هر رویداد و پیشرفت مهمی را که در سازمان اتفاق می افتد اعلام کند. این می تواند حجم زیادی از اطلاعات را به همراه داشته باشد که رسانه ها هنگام ارسال آن، بسیاری از آنها را نادیده می گیرند. قبل از نوشتن یک متن و پیام، به این فکر کنید که چه کسی به حرف شما علاقه مند است.
اگر مطالب قابل توجه و چیزی است که عموم باید از آن آگاه باشند، را به منابع خود برسانید. با این حال، اگر این اطلاعیه بیشتر برای پایگاه مشتریان یا کارمندان شما در نظر گرفته شده است، یک یادداشت داخلی تهیه کنید یا آن را در صفحات رسانه های اجتماعی شرکت خود پست کنید.
پیگیری را فراموش کنید
با حجم انتشاری که رسانهها هر روز دریافت میکنند، نسخه شما میتواند در این هیاهو گم شود. در کنار نوشتن محتوای جذاب، باید بعد از یکی دو روز پیگیری کنید تا مطمئن شوید که دیده شده است. یک یادآوری را روی دستگاه خود تنظیم کنید یا آن را در تقویم ثبت کنید که با چه کسی باید صحبت کنید و چه روزی سند ارسال شده است.
وقتی با آنها تماس می گیرید، از آنها بپرسید که آیا سؤالی دارند یا می خواهند با چه شخصی در شرکت در تماس باشند. در مورد آنچه در کسب و کار اتفاق می افتد بیاموزید تا بتوانید خودتان به سوالات اساسی آنها پاسخ دهید و در صورت لزوم آماده ارائه یک نقل قول در مورد موضوع باشید.
یک سند پر از خطا ارسال کنید
اگر محتوای تولید شده پر از خطا باشد از انتشار آن اجتناب کنید. قبل از اینکه یک نسخه از آن را در اختیار رسانه ها و مخاطبان خود قرار دهید، حتما و حتما آن را دوباره بخوانید و خطاها را اصلاح کنید. همچنین می توانید از بخش مربوطه خود بخواهید آن را نیز مجددا بررسی کند. تغییرات را اعمال کنید سپس دوباره آن را مرور کنید. وقتی از همه جهت و نظر به صحت آن اطمینان پیدا کردید، آن را به رسانه ها ارسال کنید.
سعی کنید حقیقت را پنهان کنید
رویدادهای منفی ممکن است برای همه شرکت ها اتفاق بیفتد. وقتی این اتفاق در محل شما میافتد، مطمئن شوید که چه اتفاقی برای مردم افتاده است، حتی اگر ممکن است کسبوکار شما در نوری کمتر از مثبت بدرخشد.
شرکت شما می تواند از آنچه رخ داده است را بلافاصله جبران کند، اما اگر به مطبوعات دروغ بگویید، دیر یا زود اعتبار شما آسیب می ببیند. اگر در طول یک بحران سخت صادق و شفاف باشید، خیال همه را راحت می کنید.
اطلاعات را به یک پلتفرم ارسال کنید
امروز راه های بیشتری برای دسترسی به مردم وجود دارد. هنگامی که پیامی را ارسال می کنید، آن را در وب سایت، وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود هم پست کنید. شما می توانید با استفاده از این ابزارها مخاطبان بیشتری را جذب کنید. زمانبندی پستها با تاریخ روی سند مطابقت داشته باشد.
بازار هدف مناسب را از دست بدهید
قبل از ارسال یک نسخه از هر متن خبری، مطمئن شوید که کسانی که اخبار را دریافت می کنند افرادی هستند که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. ممکن است بخواهید تا حد امکان با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.
با این حال، اگر پیام به افرادی برسد که علاقه کمی به موضوع دارند، پروژه شما ناموفق خواهد بود. تحقیقات بازار را انجام دهید تا مشخص کنید کدام جمعیت به آنچه شما می گویید پاسخ و واکنش مثبت نشان می دهد. بهترین روش برای صحبت با آنها را بیابید و سپس آن برنامه را دنبال کنید.
عدم پشتکار
تولید و ارسال پیم ها و متون خبری می تواند خسته کننده باشد. با این حال، برای دستیابی به موفقیتی که میخواهید، باید به تلاش برای رساندن پیام خود ادامه دهید.
منبع انگلیسی:
برت کلاوسون | 24 نوامبر 2021 | روابط عمومی
منبع فارسی:
شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
|