درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 16:11   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4825صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 4 شهریور 1392 - 20:56
مخاطب یابی رفتاری چیست؟
سایت های روز دنیا اطلاعات کاربران را جمع آوری و بر مبنای آن ها، قسمت های مختلف وب سایت را دراختیارشان قرار می دهند.
  

شارا- شاید تاکنون از وب سایت هایی بازدید کرده اید که نوعی با شما برخورد می کنند که انگار از فکر و تصمیمی که دارید مطلع هستند. شاید در برخورد با این وب سایت ها تعجب کنید اما آن ها از مخاطب یابی رفتاری در شیوه برخورد با مخاطبان خود استفاده می کنند. در این مطلب با مفهوم مخاطب یابی رفتاری در بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا می شوید.

 

وب سایت های روز دنیا اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کنند و بر مبنای آن ها ، قسمت های مختلف وب سایت را دراختیارشان قرار می دهند. به عنوان مثال کاربری که از صفحات یک وب سایت بازدید می کند تبلیغی که به وی مربوط می شود را می بیند. فرض کنید کاربر برای اولین دفعه از طریق موتورهای جستجو وب سایتی را می بیند و از صفحاتی که مربوط به آموزش آشپزی است بازدید می کند و دقایق زیادی را بر روی این صفحات می گذارد. دفعه بعدی که کاربر وارد وب سایت می شود بدون اینکه حتی به صفحات آشپزی مراجعه کند و شاید در صفحه اصلی وب سایت ، تبلیغی را می بیند که در مورد آشپزی است و بنابراین تشویق می شود تا بر روی آن کلیک کند و ممکن است خریدی صورت گیرد. بدین ترتیب اطلاعات کاربران به طرق مختلف مثلا ثبت آی پی در بانک اطلاعات و یا استفاده از کوکی ها جمع آوری می شود.

بهترین مثالی که می توان در مورد مخاطب یابی رفتاری داشت در شبکه های اجتماعی است. اگر تاکنون به صفحه تبلیغات فیس بوک مراجعه کرده باشید کوچکترین جزئیات مخاطب خود را می توانید تعیین کنید که چه کسی تبلیغ را ببیند البته امکان تبلیغ در فیس بوک برای ایرانی ها غیر فعال است. در تبلیغات فیس بوک شما می توانید تعیین کنید که فقط مخاطبان دامنه سنی فلان تا فلان که در کشور خاصی زندگی می کنند و به فعالیت خاصی علاقه مندند یا به فلان فیلم و یا ورزشی علاقه دارند تبلیغ را ببینند. اگر تبلیغی در مورد ورزش تنیس باشد و تبلیغ دهنده ، ورزش کاران تنیس را مورد مخاطب قرار دهد نرخ تبدیل بسیار افزایش می یابد.

به چند دلیل مخاطب یابی رفتاری می تواند مفید باشد. یکی اینکه چون در مخاطب یابی رفتاری به صورت شخصی سازی با مخاطبان برخورد می شود می تواند بسیار مفید باشد و نرخ تبدیل کاربران افزایش بیشتری یابد. دلیل دیگر اینکه نرخ خروج بازدید کنندگان از وب سایت کاهش می یابد و این مورد طبیعی است چون وقتی کاربران احساس راحتی با یک وب سایت اینترنتی می کنند یعنی وب سایتی که نیازهای آن ها را شناسایی می کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد ارتباط بهتری برقرار می کنند.

در این مطلب به صورت خلاصه با مفهوم مخاطب یابی رفتاری آشنا شدید و امیدوارم که از این مبحث در صورت تمایل بتوانید به نحو احسن در تهیه وب سایت خود استفاده کنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : thefuturebuzz.com

 بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد