درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4825صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 4 شهریور 1392 - 21:32
مخاطب یابی رفتاری چیست؟
سایت های روز دنیا اطلاعات کاربران را جمع آوری و بر مبنای آن ها، قسمت های مختلف وب سایت را دراختیارشان قرار می دهند.
  

شارا- شاید تاکنون از وب سایت هایی بازدید کرده اید که نوعی با شما برخورد می کنند که انگار از فکر و تصمیمی که دارید مطلع هستند. شاید در برخورد با این وب سایت ها تعجب کنید اما آن ها از مخاطب یابی رفتاری در شیوه برخورد با مخاطبان خود استفاده می کنند. در این مطلب با مفهوم مخاطب یابی رفتاری در بازاریابی اینترنتی بیشتر آشنا می شوید.

 

وب سایت های روز دنیا اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کنند و بر مبنای آن ها ، قسمت های مختلف وب سایت را دراختیارشان قرار می دهند. به عنوان مثال کاربری که از صفحات یک وب سایت بازدید می کند تبلیغی که به وی مربوط می شود را می بیند. فرض کنید کاربر برای اولین دفعه از طریق موتورهای جستجو وب سایتی را می بیند و از صفحاتی که مربوط به آموزش آشپزی است بازدید می کند و دقایق زیادی را بر روی این صفحات می گذارد. دفعه بعدی که کاربر وارد وب سایت می شود بدون اینکه حتی به صفحات آشپزی مراجعه کند و شاید در صفحه اصلی وب سایت ، تبلیغی را می بیند که در مورد آشپزی است و بنابراین تشویق می شود تا بر روی آن کلیک کند و ممکن است خریدی صورت گیرد. بدین ترتیب اطلاعات کاربران به طرق مختلف مثلا ثبت آی پی در بانک اطلاعات و یا استفاده از کوکی ها جمع آوری می شود.

بهترین مثالی که می توان در مورد مخاطب یابی رفتاری داشت در شبکه های اجتماعی است. اگر تاکنون به صفحه تبلیغات فیس بوک مراجعه کرده باشید کوچکترین جزئیات مخاطب خود را می توانید تعیین کنید که چه کسی تبلیغ را ببیند البته امکان تبلیغ در فیس بوک برای ایرانی ها غیر فعال است. در تبلیغات فیس بوک شما می توانید تعیین کنید که فقط مخاطبان دامنه سنی فلان تا فلان که در کشور خاصی زندگی می کنند و به فعالیت خاصی علاقه مندند یا به فلان فیلم و یا ورزشی علاقه دارند تبلیغ را ببینند. اگر تبلیغی در مورد ورزش تنیس باشد و تبلیغ دهنده ، ورزش کاران تنیس را مورد مخاطب قرار دهد نرخ تبدیل بسیار افزایش می یابد.

به چند دلیل مخاطب یابی رفتاری می تواند مفید باشد. یکی اینکه چون در مخاطب یابی رفتاری به صورت شخصی سازی با مخاطبان برخورد می شود می تواند بسیار مفید باشد و نرخ تبدیل کاربران افزایش بیشتری یابد. دلیل دیگر اینکه نرخ خروج بازدید کنندگان از وب سایت کاهش می یابد و این مورد طبیعی است چون وقتی کاربران احساس راحتی با یک وب سایت اینترنتی می کنند یعنی وب سایتی که نیازهای آن ها را شناسایی می کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد ارتباط بهتری برقرار می کنند.

در این مطلب به صورت خلاصه با مفهوم مخاطب یابی رفتاری آشنا شدید و امیدوارم که از این مبحث در صورت تمایل بتوانید به نحو احسن در تهیه وب سایت خود استفاده کنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : thefuturebuzz.com

 بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد