درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 05:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48182صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 25 آبان 1400 - 16:11
شیخ حسن کهزادی/ کارشناس روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی
ایجاد یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موثر
اولین قدم در توسعه یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موثر، درک مخاطبان هدف است. این بدان معناست که بدانیم مخاطب اطلاعات خود را از کجا در فضاهای دیجیتال دریافت می کند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در حالی که ممکن است برای برخی بدیهی باشد، برخی دیگر ممکن است ندانند که توسعه یک استراتژی بدون درک شرکت در تلاش برای دستیابی به آن غیرممکن است.


اگر شرکت تصمیم گرفته باشد که باید یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال ایجاد کند، به احتمال زیاد تمام اهداف قبلاً به تفصیل بیان شده است.


اغلب اوقات، از طریق روابط عمومی دیجیتال، شرکت ها در تلاش برای بهبود سئو، افزایش تولید سرنخ یا افزایش آگاهی از برند هستند.


مخاطب هدف


اولین قدم در توسعه یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موثر، درک مخاطبان هدف است. این بدان معناست که بدانیم مخاطب اطلاعات خود را از کجا در فضاهای دیجیتال دریافت می کند.


به عنوان مثال، در مورد شرکت های B2C، ممکن است از طریق وبلاگ ها یا پست های وبلاگ باشد، در حالی که در مورد شرکت های B2B، ممکن است از طریق مطبوعات تجارت دیجیتال باشد.


قبل از شروع هر نوع تلاش‌های روابط عمومی دیجیتال، شرکت باید بداند که مخاطب هدف با چه کسانی درگیر است و به چه مکان هایی مراجعه می کند.


بهترین راه برای درک مخاطب هدف، ایجاد پرسونای خریدار و جزئیات دموگرافیک، نقاط درد، ارزش‌ها و علایق آنهاست.


سپس، شخصیت های خریدار را می توان با هر داده ای که در دسترس شرکت است، مانند داده های رسانه های اجتماعی یا Google Analytics، بیشتر تعریف کرد.


رسانه هدف


هنگامی که شرکت مخاطبان هدف خود را با جزئیات شناسائی کرد، زمان آن فرا رسیده است که رسانه های مورد نظر خود را مشخص کند. این فهرست می تواند از نشریات دیجیتال گرفته تا وبلاگ نویسان، تأثیرگذاران و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال متغیر باشد.


این تنها به نوع رسانه دیجیتالی بستگی دارد که شرکت می خواهد هدف قرار دهد. وقتی این تعریف مشخص شد، تشخیص اینکه کسب و کار باید با چه افرادی ارتباط برقرار کند، نسبتاً آسان است.


همچنین به ایجاد ارزش پیشنهادی مراجعه کنید


علاوه بر این، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا فهرست طولانی مخاطبین خود را پیمایش کنند و آن‌ها را بر اساس اطلاعات مختلف فیلتر کنند.


پیچینگ


با یک کمپین روابط عمومی دیجیتال موثر، شرکت ها باید هم واکنشی و هم فعال باشند.


این به معنای ایجاد یک تقویم سرمقاله با موضوعات محتوایی است که به مخاطبان هدف علاقه مند است و همچنین از همان موضوعات به عنوان طرح در کانال ها یا رسانه های هدف استفاده کنید.


شرکت‌ها همچنین می‌توانند Google Alerts خود را برای مجموعه‌ای از موضوعات راه‌اندازی کنند تا همیشه از چه چیزی و چه زمانی صحبت می‌شود آگاه باشند.


آزمایش کردن


در پایان روز، هیچ استراتژی به اندازه استراتژی که دائماً در حال ارتقا، به روز رسانی و بهینه سازی است، موثر نخواهد بود زیرا شرکت اطلاعات بیشتری را می آموزد و داده های مشتری بیشتری را دریافت می کند.


بهترین و مؤثرترین استراتژی‌ها توسط شرکت‌هایی ایجاد می‌شوند که می‌توانند زمان، پول و تلاش خود را صرف تکمیل هر تلاش تبلیغاتی کنند که صرفاً با درس گرفتن از اشتباهات خود و کشف اینکه چه چیزی برای مخاطبان و روزنامه‌نگاران بهترین است.


به همین دلیل است که پیگیری مداوم معیارها و آزمایش تاکتیک‌های مختلف روابط عمومی در برابر اهداف روابط عمومی و تنظیم آن تاکتیک‌ها در صورت لزوم بسیار مهم است.


هر سه ماهه، کسب‌وکارها باید نتایج کمپین‌های روابط عمومی خود را بررسی کنند و بفهمند که چگونه برای ایجاد مؤثرترین روابط عمومی دیجیتال به جلو حرکت خواهند کرد.

 


 

منبع: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد