درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48128صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 18 آبان 1400 - 15:35
وظایف و نقش‌های روابط عمومی
از: دکتر حسن خسروی مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط‌عمومی و ارتباطات. - موفقیت هر روابط‌عمومی منوط به انجام سه مورد مذکور همراه با هماهنگی و همکاری بین بخشی است. در غیر این صورت با یک روابط‌عمومی تک بعدی مواجه خواهیم بود که توفیق و دوام چندانی نخواهد داشت. برای تک تک موارد مذکور قطعا نیاز به این هست که حتی الامکان " برنامه محور" حرکت کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی دارای سه وظیفه و نقش کلی است:

1 – درون سازمانی شامل: الف) انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی ) امور مربوط به خانواده همکاران.

2 – برون سازمانی شامل: الف) ارتباط و همکاری با سازمانهای دیگر ب) ارتباطات مردمی ج) ارتباط با سازمانهای بین المللی مشابه.

3 – مسئولیت اجتماعی. شامل همکاری و کمک به حفظ محیط زیست (روابط‌عمومی سبز) – همکاری و کمک به پیشگیری و مبارزه با فساد (روابط‌عمومی پاک) – همکاری و کمک به خیریه ها و نهادهای مدنی و فعالیت‌های عام المنفعه (روابط‌عمومی مردمدار).


موفقیت هر روابط‌عمومی منوط به انجام سه مورد مذکور همراه با هماهنگی و همکاری بین بخشی است. در غیر این صورت با یک روابط‌عمومی تک بعدی مواجه خواهیم بود که توفیق و دوام چندانی نخواهد داشت. برای تک تک موارد مذکور قطعا نیاز به این هست که حتی الامکان " برنامه محور" حرکت کنیم.

 

هرچند که اساسا کار روابط‌عمومی خط کش بردار نیست اما باید مدیریت عالیه سازمان را مجاب کنیم که در راستای موفقیت سازمان؛ اجازه پراکنده کاری و بی برنامگی به هیچ واحدی حتی روابط‌عمومی داده نشود. صد البته قابل ذکر است که برنامه محور بودن به 3 مولفه بسیار مهم وابسته است:


1 _ جدول زمانی کاری

2 _ بودجه مناسب

3 _ نیروی انسانی متخصص


روابط عمومی‌های ما عمدتا همه چی تمام نیستند زیرا دخالت‌های بی مورد؛ امر و نهی های غیر کارشناسی؛ فشارها و لابیگریهای بیرون از سازمان؛ تغییر زود هنگام مدیران و فقدان یک ساختار و سازمان حمایت گر حرفه ای و... باعث شده اند که روابط‌عمومی در ایران آنچنان که باید و شاید قدرتمند و تاثیرگذار نباشند.

 

بنابراین بسیار ضروری است که در دولت سیزدهم و با روی کارآمدن جریانی که به ظاهر داعیه خدمت بی چون و چرا به مردم را دارد به گونه ای رفتار شود که روابط‌عمومی ها به سرعت به جایگاه والایی که باید داشته باشند رسیده و حق مطلب در مورد آنها بخوبی ادا شود. چیزی که در طول چهل سال گذشته نسبت به روابط‌عمومی ها مورد غفلت قرار گرفته است. توجه داشته باشیم که روابط‌عمومی ؛ دار و ندار هر سازمان است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد